Αυξήσεις «φωτιά» σε ντομάτες και μπαρμπούνι-Οι τιμές βασικών προϊόντων

Μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν στις ντομάτες και το μπαρμπούνι τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Πέμπτη το Παρατηρητήριο Τιμών Βασικών Καταναλωτικών Αγαθών της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, ενώ συνολικά οι τιμές φαίνεται να παρουσιάζουν συγκράτηση.

«Η αποτίμηση που γίνεται για τον μήνα Απρίλιο καταδεικνύει ότι οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση, η οποία αντικατοπτρίζει την πτωτική τάση που άρχισε να καταγράφει ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, ο οποίος ανήλθε σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία στο 8,5% την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2023, έναντι 9,1% την αντίστοιχη περσινή περίοδο», αναφέρει η Υπηρεσία.

Σε σύνολο 45 κατηγοριών βασικών προϊόντων, 22 κατηγορίες κατέγραψαν μείωση. Ακόμη 8 κατηγορίες παρουσίασαν μικρή αύξηση μέχρι 1%, ενώ άλλες 15 κατηγορίες παρουσίασαν μεγαλύτερες αυξήσεις.

Τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν οι ντομάτες, που, σε σχέση με τον Μάρτιο, κατέγραψαν αύξηση 55%, με μέση τιμή πώλησης €2,01, από €1,29 το κιλό. Μεγάλη αύξηση 30% κατέγραψαν και τα χόρτα δέσμης, τα οποία από €0,50 που πουλούνταν τον Μάρτιο, τον Απρίλιο ήταν €0,65. Από την άλλη, οι πατάτες σημείωσαν πτώση 33,1% και από €1,57 το κιλό που πουλούνταν τον Μάρτιο, τον Απρίλιο ήταν στα €1,05.

Παρομοίως, το μπαρμπούνι σημείωσε αύξηση 51,8% και από €18,47 το κιλό που πουλιόταν τον Μάρτιο, τον Απρίλιο ανέβηκε σε €28,03, σημειώνοντας αύξηση €9,56 το κιλό. Από την άλλη το μεγάλο λαβράκι και το μικρό χταπόδι σημείωσαν μείωση 33,8% και 34% αντίστοιχα τον Απρίλιο. 

Η Υπηρεσία παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Παρατηρητηρίου.

Δειτε Επισης

Κλέβει τις εντυπώσεις το νέο Jumbo στη Λευκωσία-Δείτε φωτογραφίες από το εσωτερικό του πολυκαταστήματος
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
Collect and Benefit: Τα METRO φέρνουν στην κουζίνα σας την πολυπόθητη ιταλική σειρά «Cuccina Italiana» της Bugatti
Mamas & Papas: Το βρετανικό brand που φέρνει στην Κύπρο ο όμιλος Voici La Mode
Ολική αποκατάσταση της ψευδοροφής και κανονικά το Superhome Center DIY στην Πάφο
Τι ώθησε προς τα πάνω τον κύκλο εργασιών της CTC και γιατί περιμένει βελτιωμένα αποτελέσματα το 2024
Χαλλούμι: Δεν βγαίνουν οι αριθμοί για την ποσόστωση με αιγοπρόβειο-Διατάγματα που οδηγούν σε μείωση παραγωγής
Μάριος Λουκαΐδης: Μονόδρομος οι εξαγορές στο λιανεμπόριο-Πώς θα κινηθούν οι τρεις μεγάλοι παίκτες της αγοράς
«Ο πόλεμος των Τρώων»... Η νέα ανατρεπτική διαφημιστική καμπάνια της Pizza Hut
Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη