Smartphones: Γιατί συνεχίζουν να κατρακυλούν οι πωλήσεις τους
InBusinessNews 17:09 - 11 Μαΐου 2023
Μειωμένες κατά 14,6% σε ετήσια βάση, εμφανίστηκαν οι πωλήσεις smartphones παγκοσμίως, κατά το α’τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με την έκθεση Market Monitor της Counterpoint. Πρόκειται μάλιστα για το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης εν μέσω των πληθωριστικών κρίσεων και τη «μάχη» της αγοράς να κρατηθεί όρθια.
Ειδικότερα, η παγκόσμια αγορά smartphones γνώρισε περαιτέρω συρρίκνωση κατά το τρίμηνο μετά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, με τις αποστολές να μειώνεονται κατά 14% σε ετήσια βάση και κατά 7% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (δ’ του 2022). Σύμφωνα με την έκθεση Market Monitor της Counterpoint παραδόθηκαν 280,2 εκατομμύρια συσκευές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η αγορά των smartphone είναι πιθανό να δυσκολευτεί για τα επόμενα δύο τρίμηνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint. «Τα επίμονα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά των smartphone είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα».
Τα στοιχεία για Apple, Samsung, Xiaomi
Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, τα παγκόσμια έσοδα από smartphone και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν επίσης κι αυτό λόγω της χαμηλότερης από το συνηθισμένο μείωσης των αποστολών της Apple, στα 58 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του έτους. Η Apple κατάφερε έτσι να κερδίσει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εσόδων από smartphone.
Όσον αφορά τη Samsung, ενώ οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 19% ετησίως, η κυκλοφορία της σειράς Galaxy S23 επέτρεψε την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης στα 340 δολάρια, αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων εσόδων σχετικά λιγότερο.
Η Apple και η Samsung παραμένουν επίσης οι πιο κερδοφόρες μάρκες, έχοντας μαζί το 96% των παγκόσμιων κερδών λειτουργίας smartphone.
Όσον αφορά ωστόσο τις καλές επιδόσεις της Apple, οπως σχολιάζουν οι αναλυτές, οφείλονται σε πολλούς παράγοντες όπως: Πρώτον, η χρήση του ίδιου οικοσυστήματος εμποδίζει τους πελάτες της να επιλέξουν ένα φθηνότερο smartphone ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας. Δεύτερον, προσελκύει επίσης χρήστες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για συσκευές μεγαλύτερης διάρκειας.
Τρίτον, είναι η προτιμώμενη επωνυμία για τους καταναλωτές της Gen Z στη Δύση. Ταυτόχρονα, γεμίζει το κενό που άφησε η Huawei στην premium αγορά της Κίνας. Έτσι, η Apple είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις οικονομικές και άλλες διακυμάνσεις καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενώ απολαμβάνει ακλόνητη πίστη στο brand», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint.
Εκτός από τη Samsung και την Apple, οι μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες smartphone από την Κίνα, η Xiaomi, η OPPO και η vivo, θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να ανακάμψουν οι αποστολές τους καθώς καθεμία από αυτές σημείωσε διψήφια ετήσια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023.