Απορροφά την αύξηση στις τιμές η πλειοψηφία των παικτών της local retail αγοράς

Τα τελευταία χρόνια, τόσο οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου όσο και οι επιχειρήσεις παραγωγής-εισαγωγής-διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν σειρά προκλήσεων, κάτι το οποίο τις οδήγησε να γίνουν πιο αποτελεσματικές, πιο ανθεκτικές και καινοτόμες.

Οι εν λόγω επιχειρήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται ενώπιον σειράς προκλήσεων, όπως ο αυξημένος πληθωρισμός, η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι κύριοι παίκτες της αγοράς κλήθηκαν να να συζητήσουν το μέλλον και τις προκλήσεις του λιανικού εμπορίου στην Κύπρο σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που φιλοξένησε το 20ό Cyprus Grocery Retail Conference.

Ο Ανδρέας Παναγή, Chief Operating Officer των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ, είπε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, μετά την πανδημία και την covid η κατάσταση για τον κλάδο είναι κάτι σαν «τσουνάμι».

Παρατήρησε επίσης ότι οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνές λύσεις όπως τα private labels. «Είδαμε συνεχόμενες αυξήσεις για θέματα συντηρήσεων και εξοπλισμών μας», ανέφερε ακόμη, σημειώνοντας ότι ο τομέας επηρεάζεται και από την έλλειψη προσωπικού, θέμα για το οποίο κάλεσε την κυβέρνηση να βοηθήσει προς επίλυσή του. Σχολίασε επίσης την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου λέγοντας σχετικά τα εξής: «Eμείς εδραιώνουμε το click and collect που θα λειτουργήσει σύντομα. Επενδύουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να μην επηρεάζονται (από την ακρίβεια) οι καταναλωτές μας» .

Ο Μικέλλης Χρίστου, Πρόεδρος του ECR Cyprus, εξέφρασε από πλευράς του τη θέση ότι ο πληθωρισμός είναι ένα από τα σοβαρά ζητήματα της αγοράς και κάτι που πρέπει να μελετήσουμε ως το από πού προέρχεται. Ο υπερκαταναλωτισμός είναι επίσης ένα από τα θέματα που πρέπει να δούμε, είπε.

Σχετικά με το φαινόμενο αυτό, το οποίο προέκυψε λόγω διεθνών εξελίξεων, ο κ. Χρίστου είπε πως πρέπει «να αρχίσουμε να μειώνουμε τα κόστη μας και από τις δύο μεριές». Επένδυση στην τεχνολογία, βελτίωση της εμπειρίας πελατών, έμφαση σε δεξιότητες και αξιοποίηση των real time data είναι μερικοί από τους τρόπους που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ECR.

Η Στεφανία Μιτσίδου, Διευθύντρια Πωλήσεων της Μιτσίδης Δημόσια Εταιρεία, σχολίασε ότι η εταιρεία είναι από μία από τις παραδοσιακές και παλαιότερες στην Κύπρο, αφού συμπληρώνει 90 χρόνια δραστηριοποίησης. «Είναι δύσκολη και κρίσιμη η περίοδος που διανύουμε, τόσο στο κυπριακό εμπόριο όσο και στο εξωτερικό», υπέδειξε, και συμπλήρωσε: «Ως νέα γενιά πρέπει να αλλάξουμε το πνεύμα μας και να σκεφτούμε έξω από το κουτί, όχι μόνο για να λύσουμε θέματα κόστους, αλλά και την γκάμα των προϊόντων και την προώθησή τους».

Η μεγαλύτερη πρόκληση της εταιρείας ήταν η αύξηση στην τιμή του σιταριού και των λειτουργικών εξόδων. Η εταιρεία, είπε, αποφάσισε να επωμιστεί την αύξηση στην τιμή και να δει εσωτερικά πού μπορεί να γίνει εξοικονόμηση, διατηρώντας πάντα υψηλά την ποιότητα και την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Η Σωτηρούλα Σωτηρίου, Marketing and Corporate Image Manager της Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ, είπε πως ζητήματα, όπως ο πληθωρισμός, η πρόκληση ανεφοδιασμού μάς οδηγούν σε αβέβαιο, αλλά παράλληλα πιο δυναμικό περιβάλλον.

«Το σημείο αναφοράς είναι η βιωσιμότητα», τόνισε και πρόσθεσε: «Η κλιματική αλλαγή επιβάλλει στις επιχειρήσεις να μείνουν εστιασμένες στο εγχείρημα του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. Περιλαμβάνει εξωστρέφεια επιχειρήσεων και εισαγωγή νέων μεθόδων με έμφαση σε καινοτομία. Η Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ προχώρησε στη δημιουργία της μαργαρίνης που καλύπτει τις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών», επισήμανε, αναφέροντας ενδεικτικά ένα από τα προϊόντα που δείχνουν την καινοτόμο σκέψη του Οργανισμού και την παρακολούθηση των νέων τάσεων.

Ο Αθανάσιος Μπιλάλης, Γενικός Διευθυντής της, Wolt Market για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, σημείωσε πως η στροφή στο online είναι μεγάλη, υπενθυμίζοντας ότι ο τζίρος του ανέρχεται στα 5,2 δις παγκοσμίως. Σε ευρωπαϊκές αγορές, το online grocery θα αγγίξει το 30% έως το 2026, δήλωσε. «Αυτή η τάση συνεπώς είναι μεγάλη και συνεχίσει να αυξάνεται», είπε. Απόδειξη αυτού, το γεγονός ότι οι επενδύσεις στο q-commerce του grocery ανέρχεται σε 5,8. «Άρα είναι κάτι που ήρθε για να μείνει», συμπέρανε.

Όσο για τη Wolt, o κ. Μπιλάλης είπε πως «προσφέρουμε ‘ultra convenience’ στον πελάτη και είμαστε και στα social media». «Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή όπως και στην εξατομίκευση της εμπειρίας του μέσω δεδομένων. Επιλέξαμε να κρατήσουμε την τιμή για όσο το αντέχουμε», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Κελαϊδίτης, Co-Founder και Executive Director της Flexfin, δήλωσε ότι το λιανεμπόριο είναι ένας μεγάλο κλάδος και πως η εταιρεία έχει να κάνει με επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. «Λειτουργούμε σαν γέφυρα ανάμεσα στον προμηθευτή και τον αγοραστή», είπε. Σημαντική παράμετρος είναι για τον ίδιο η περίοδος πίστωσης». «Στα βιβλία μας η περίοδος πίστωσης είναι γύρω στις 100 μέρες», είπε.

«Το λιανεμπόριο της Κύπρου είναι κάπου στον μέσο όρο και με την αύξηση επιτοκίων αυτό μπορεί να επηρεάσει τον προμηθευτές και είναι ένα μεγάλο θέμα», ανέφερε σχετικά. Το 2ο είναι ο τρόπος πληρωμής, αφού το 20% των πληρωμών είναι επιταγές και έτσι προκύπτουν κόστη, χαρτιού, παραλαβής courier κτλ. «Η έκδοση τιμολογίων με το χέρι είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει», τόνισε.

Ο Κωνσταντίνος Ευαγγέλου, Γενικός Διευθυντής της Framers Fresh & Healthy Products Ltd, επισήμανε ότι ο χώρος που δραστηριοποιείται κινείται με ταχύτητα και πως «ταλανιζόμαστε από πληθωρισμό και αύξηση του κόστους όπως όλοι οι τομείς».

Και συνέχισε: «Όλοι προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε ένα ποσοστό της αύξησης, αποκόπτοντας από τα κέρδη μας. Πιστεύω πως ό,τι και να συμβεί σήμερα ή στο εγγύς μέλλον, είναι δύσκολο να πούμε ότι ένα μέρος δεν θα μετακυλήσει στον καταναλωτή». Στα θετικά, ο κ. Ευαγγέλου είπε πως οι πωλήσεις μένουν σε καλά επίπεδα και αρκετοί τομείς έχουν ακόμη και ανάπτυξη, όπως τα έτοιμα γεύματα. «Το e-commerce έχει ανάπτυξη», πρόσθεσε, με την ευχή να έχουμε καλή τουριστική περίοδο δεδομένης της θεωρίας που θέλει την ανεργία να αυξάνεται στον πληθωρισμό, γιατί εκεί «η ήδη μουδιασμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μπορεί να συρρικνωθεί κι άλλο».

Δειτε Επισης

Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Στον ξένο επενδυτή και με βούλα των μετόχων της Ermes η Superhome Center DIY-Αλλάζει χέρια η αλυσίδα
Τα νέα καταστήματα και υπηρεσίες στο Kings Avenue Mall-Μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών
Διαμαρτύρονται οι καταστηματάρχες στο εμπορικό κέντρο Λάρνακας...«Ήταν λάθος ο χρόνος κατά τον οποίον ξεκίνησαν τα έργα»
Σ. Ατανάσοφ: Το μεγάλο στοίχημα του νέου επικεφαλής της Coca Cola Τρία Έψιλον-Προανήγγειλε μεγαλύτερες επενδύσεις
Πιο ακριβό το χριστουγεννιάτικο τραπέζι φέτος λόγω του κρέατος και των λαχανικών-Το παρατηρητήριο των τιμών
Όμιλος KEAN: Έμπρακτη υποστήριξη της κοινωνίας με στήριξη άνω των 80,000 ευρώ το 2024
Όμιλος Πηλακούτα: Υποδέχθηκε την R 1300 GS Adventure, νέο μέλος της οικογένειας BMW Motorrad