Έρχεται το «e-kalathi»-Υπό παρακολούθηση οι τιμές πώλησης 300 καταναλωτικών προϊόντων

Τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να εντοπίζουν το κατάστημα που διαθέτει βασικά καταναλωτικά προϊόντα στη χαμηλότερη τιμή, προβλέπει το νομοσχέδιο που ενέκρινε το απόγευμα της Παρασκευής το Υπουργικό Συμβούλιο.

Το νομοσχέδιο προτάθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, το οποίο, όπως ανέφερε ο Υπουργός, Γιώργος Παπαναστασίου, εξασφάλισε τη δυνατότητα αξιοποίησης αντίστοιχης πλατφόρμας που έθεσε σε εφαρμογή η ελληνική κυβέρνηση.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε ότι το νομοσχέδιο προσφέρει τη δυνατότητα συλλογής και παρακολούθησης από το Υπουργείο των τιμών λιανικής πώλησης 300 συνολικά καταναλωτικών προϊόντων και τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας «e-kalathi», για παρουσίαση τιμών.

«Προτεραιότητά μας είναι τα τρόφιμα, τα βρεφικά είδη και τα οικιακά είδη», σημείωσε ο Υπουργός, αναφέροντας ότι η πλατφόρμα θα αναπτύσσεται και δεν αποκλείεται μελλοντικά να προστεθούν περισσότερα προϊόντα.

Στόχος της ψηφιακής πλατφόρμας είναι η καλύτερη δυνατή ενημέρωση των καταναλωτών για τις τιμές στην αγορά, διασφαλίζοντας διαφάνεια, δυνατότητα σύγκρισης τιμών σε καθημερινή βάση και άμεση πληροφόρηση τόσο για τις τιμές όσο και για τη διαθεσιμότητα προϊόντων που είναι σημαντικά για τα νοικοκυριά.

«Ο καταναλωτής θα επιλέγει τα προϊόντα και θα βρίσκει σε ποια υπεραγορά προσφέρονται πιο φθηνά», είπε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι θα υπάρχει και η δυνατότητα να επιλέγει κανείς ένα σύνολο προϊόντων και η εφαρμογή να υποδεικνύει σε ποια υπεραγορά θα βρει το σύνολο αυτό στη χαμηλότερη τιμή.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Παπαναστασίου εξήγησε ότι στα προϊόντα αυτά θα περιλαμβάνονται κάποια με δικές τους επωνυμίες, καθώς και κάποια με επωνυμίες της κάθε υπεραγοράς. Σημείωσε, ακόμα, ότι το νομοσχέδιο θα υποδεικνύει τις υπεραγορές με τζίρο άνω ενός συγκεκριμένου ποσού, θα πρέπει να συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή.

Εξήγησε ότι οι υπεραγορές, αφού αναρτήσουν την τιμή για κάποιο από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα, θα δεσμεύονται να μην αλλάζουν την τιμή, αν δεν περάσουν επτά μέρες, ώστε να αποκλειστεί το φαινόμενο προϊόντων που θα είναι «κράχτες», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υπουργός.

Ερωτηθείς πότε θα μπορεί να είναι έτοιμη η πλατφόρμα, ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε ότι επέστρεψε την Παρασκευή από την Ελλάδα, όπου είχε επαφές ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα που παρέχει εκεί αντίστοιχες υπηρεσίες, αφού γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, προκειμένου να ετοιμαστεί το συντομότερο δυνατό. «Εάν το νομοσχέδιο περάσει από τη Βουλή σε ένα μήνα, υπολογίζουμε πριν το τέλος του καλοκαιριού να έχουμε έτοιμη την πλατφόρμα να λειτουργεί», σημείωσε ο Υπουργός.

Ερωτηθείς κατά πόσο η πλατφόρμα θα έχει σχέση με την πρόταση του Υπουργού Οικονομικών για προϊόντα με μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ, ο κ. Παπαναστασίου απάντησε ότι δεν σχετίζονται τα δύο μέτρα.

Τέλος, ανέφερε ότι επιθεωρητές του Υπουργείου Εμπορίου θα διενεργούν τακτικά ελέγχους, προκειμένου να επιβεβαιώνουν ότι τα προϊόντα που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα, έχουν την ίδια αναγραφόμενη τιμή στο ράφι της υπεραγοράς. «Αν υπάρχει καταγγελία από καταναλωτή ότι άλλη ήταν η τιμή στην πλατφόρμα και άλλη στο ράφι, θα έχει σοβαρές ποινές», σημείωσε.

Σημειώνεται, τέλος, ότι δημιουργία της πλατφόρμας «e-kalathi» εμπίπτει στις προσπάθειες της Κυβέρνησης να στηρίξει τους καταναλωτές, προσφέροντάς ένα ψηφιακό εργαλείο άμεσης ενημέρωσης για τις τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων, ιδιαίτερα σε περιόδους αρνητικών οικονομικών συνθηκών.

Δειτε Επισης

Ανακαλούνται 10.850 HONDA λόγω Τakata-Η ανακοίνωση του ΤΟΜ με όλα τα αυτοκίνητα με προβληματικούς αερόσακους
Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Πού κινούνται οι τιμές
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς