Υπεραγορές: Ο έντονος ανταγωνισμός το μόνο εργαλείο των καταναλωτών

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για τη δημιουργία εφαρμογής από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία θα προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών πέραν των 1.300 βασικών καταναλωτικών αγαθών, στα πρότυπα του ελληνικού e-Καταναλωτής.

Την ίδια ώρα, όμως, οι υπεραγορές εκφράζουν επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του μέτρου, το οποίο, σύμφωνα με την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, αναμένεται από το φετινό καλοκαίρι να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο σωστής ενημέρωσης και σύμμαχο στην προσπάθεια καταπολέμησης της ακρίβειας.

Η αποκλιμάκωση των πληθωριστικών τάσεων οδήγησε σε σταθεροποίηση των τιμών βασικών ειδών πρώτης ανάγκης σε υπεραγορές και φούρνους, με τους λιανέμπορους να ευελπιστούν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα, με τα φαινόμενα έντονων αυξήσεων που καταγράφηκαν την περασμένη χρονιά να ανήκουν στο παρελθόν.

Διαβάστε εδώ: Το app που κάνει crash test στις τιμές προς όφελος των καταναλωτών

Οι καταναλωτές ξέρουν

Μιλώντας στο InBusinessNews ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ), Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι υπάρχει επαρκής ενημέρωση και άμεση πληροφόρηση των καταναλωτών για τις τιμές μέσω των ιστοσελίδων, φυλλαδίων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης των υπεραγορών.

«Ο καταναλωτής είναι ενημερωμένος και γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τις τιμές σε όλα τα προϊόντα, τα οποία βρίσκονται στα ράφια των υπεραγορών», επεσήμανε σχετικά, υπογραμμίζοντας ότι οποιαδήποτε προσπάθεια «καθοδήγησης» των πολιτών δεν θα ωφελήσει την αγορά.

Η δύσκολη εφαρμογή και ο ανταγωνισμός

Εξήγησε ακόμα ότι μπορεί στη θεωρία ένα app σύγκρισης τιμών να είναι ωφέλιμο για τους καταναλωτές, εντούτοις η πολυσύνθετη φύση της αγοράς κα η ευρεία γκάμα των προϊόντων πιθανόν στην πράξη να καθιστούν δύσκολη την εφαρμογή του μέτρου.

Εξάλλου, ενδεχομένως να προκύπτουν θέματα άνισου ανταγωνισμού μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων, καθώς από τη μία, βάσει των κριτηρίων που αναφέρονται στο νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση, δεν μπορούν να συμμετάσχουν όλες οι υπεραγορές και τα αρτοποιεία, ενώ εύλογα η δυναμική και η τιμολογιακή τους πολιτική διαφέρει αναλόγως του μεγέθους τους.

Διαβάστε εδώ: Ναυάγησε το καλάθι νοικοκυριού, έρχεται το app σύγκρισης τιμών

Συγκεκριμένα, στην εφαρμογή υποχρεούνται να συμμετάσχουν όλες ανεξαιρέτως, οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και/ή άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (supermarkets) με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των €8 εκατ. και όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις προϊόντων αρτοποιίας (φούρνοι) με κύκλο εργασιών άνω του €1 εκατ., βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης οικονομικής περιόδου.

Αυξήσεις μόνο όταν χρειάζεται

Οι καταναλωτές εξακολουθούν να δείχνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις υπεραγορές, οι οποίες καταβάλλουν σε μεγάλο βαθμό προσπάθεια για να απορροφήσουν τις αυξήσεις, προκειμένου να μην φτάσουν εξολοκλήρου στον καταναλωτή.

«Ο υγιής και έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών είναι το μόνο εργαλείο στην ελεύθερη αγορά, προκειμένου να στηριχθούν αποτελεσματικά οι καταναλωτές», τόνισε στο InBusinessNews ο κ. Χατζηαδάμου, σημειώνοντας ότι οι λιανέμποροι επιδίδονται σε ένα διαρκή αγώνα να κρατήσουν σταθερές τις τιμές, επιδεικνύοντας σεβασμό στους καταναλωτές.

Την ίδια στιγμή, κάλεσε τις επιχειρήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν απέναντι στου καταναλωτές και να μην προχωρούν σε αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών, όταν δεν χρειάζεται.

«Η κατανάλωση στηρίζεται στην ψυχολογία και είναι ευθύνη μας να συγκρατούμε τις τιμές και να προχωρούμε σε οποιαδήποτε αύξηση μόνο όταν δικαιολογείται από τις συνθήκες της αγοράς», πρόσθεσε ο εκτελεστικός γραμματέας του ΠΑ.Σ.ΥΠΕ.

Δειτε Επισης

«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών-Μικρή άνοδος στην αμόλυβδη βενζίνη
Ξάνθος Σαρρής: Η επέκταση της ΕΥΡΗΚΑ και η επόμενη γενιά