Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Τάσεις σταθεροποίησης παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων, το κόστος των οποίων είχε εκτοξευθεί λόγω των έντονων πληθωριστικών τάσεων, της πανδημίας και των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.

Παρόλο που οι τιμές κάποιων προϊόντων μέσα σε έναν χρόνο έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, εντούτοις οποιοδήποτε νέο κύμα αυξήσεων δεν φαίνεται να δικαιολογείται με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Την ίδια στιγμή, εισέρχονται σε νέο κύκλο οι διαβουλεύσεις για τη δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα αναρτώνται από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή οι τιμές πέραν των 1.300 βασικών καταναλωτικών προϊόντων, μία συνταγή που ακολουθήθηκε στην Ελλάδα με το παρατηρητήριο αγοράς e-Καταναλωτής. Στόχος είναι η πλατφόρμα να τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές καλοκαίρι.

Ζημιά στην κατανάλωση και στις επιχειρήσεις

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ), Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και η σταθεροποίηση των τιμών δεν δικαιολογούν οποιεσδήποτε νέες ανατιμήσεις, εξηγώντας ότι οι οικονομικές και άλλες συγκυρίες ή γεγονότα δεν θα πρέπει να τυγχάνουν εκμετάλλευσης, προκειμένου να επιβάλλονται αχρείαστες αυξήσεις όπως στο παρελθόν.

«Καλούμαστε να συνειδητοποιήσουμε ότι θα πρέπει να αποφεύγονται οποιεσδήποτε αδικαιολόγητες αυξήσεις, οι οποίες μόνο πολλαπλά προβλήματα και ζημιά δημιουργούν στο λιανεμπόριο τροφίμων», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι τυχόν ανατιμήσεις χωρίς αιτία δημιουργούν αναστάτωση, αρνητική ψυχολογία και προβληματισμό για τους καταναλωτές και κατ’ επέκταση συρρίκνωση της αγοράς και μείωση της αγοραστικής δύναμης.

Προσφορές και private label

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος ενέργειας, καυσίμων και πρώτων υλών, το οποίο οδήγησε αναπόφευκτα στις αυξήσεις των τιμών σε βασικά καταναλωτικά είδη, οι λιανέμποροι επιδίδονται σε έναν αγώνα προσφορών, συγκράτησης τιμών και εναλλακτικών επιλογών στους καταναλωτές, όπως για παράδειγμα με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό γραμματέα του ΠΑΣ.Σ.ΥΠΕ, η εξομάλυνση της κατάστασης με την σταθεροποίηση των τιμών θα πρέπει να συνεχιστεί, λειτουργώντας προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.

«Όλοι οι παίχτες στο λιανικό εμπόριο τροφίμων επιδιώκουμε την επικράτηση της σταθερότητας, την καλή ψυχολογία στην αγορά, καθώς ο αχρείαστος πανικός που προκαλούν οι αδικαιολόγητες αυξήσεις δεν βοηθούν κανένα», υπογράμμισε ο κ. Χατζηαδάμου, τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης της πολιτικής της δίκαιης τιμολόγησης.

Ζητούν σταθερότητα και συλλογικότητα

«Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε έναν ευαίσθητο τομέα, όπως ο δικός μας, και να λειτουργούμε με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, από τους οποίους λαμβάνουμε σχόλια και παράπονα για το γεγονός ότι το καλάθι τους χρειάζεται περισσότερα χρήματα για να γεμίσει σε σχέση με πέρσι», επεσήμανε.

Την ίδια ώρα, οι υπεραγορές ζητούν συλλογική προσπάθεια από τους αρμόδιους φορείς και τους εμπλεκομένους στην αλυσίδα των τροφίμων, προκειμένου να απορροφηθεί στον μέγιστο βαθμό το αυξημένο κόστος και να μην φτάνει αυτούσιο στον καταναλωτή.

Δειτε Επισης

Eurostat: Κοντά στα €200 δις το εμπορικό πλεόνασμα στις συναλλαγές με τις ΗΠΑ
Τι ώθησε προς τα πάνω τις πωλήσεις των Jumbo σε Κύπρο και Ελλάδα το πρώτο δίμηνο του 2025
Κρατικό περίπτερο της Κύπρου στην 30η έκδοση της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών Gulfood 2025
Η μοναδική ευκαιρία που δίνει στους χρήστες του το MyPetrolina app ενόψει Πάσχα
Πάτησε φρένο η αγορά αυτοκινήτου...Ετήσια μείωση 8,8% στις συνολικές εγγραφές το πρώτο δίμηνο του 2025
Warpoint: Μια αρένα εικονικής πραγματικότητας έρχεται στο Mall of Engomi
Ανεβασμένο το λιανεμπόριο σε έναν δύσκολο Γενάρη-Οι στυλοβάτες, η δυναμική των υπεραγορών και πώς κινήθηκαν οι άλλοι τομείς
Σε τροχιά ανάπτυξης η ONE Light...Το εργοστάσιο στην Κίνα, η επένδυση στην έρευνα και οι νέες εγκαταστάσεις(pics&vid)
Τα Women’s Worldwide Car of the Year Awards επιβραβεύουν το Hyundai Santa Fe
H Lidl Κύπρου γιορτάζει τα 15α της χρόνια με επετειακό διαγωνισμό