Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Τάσεις σταθεροποίησης παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων, το κόστος των οποίων είχε εκτοξευθεί λόγω των έντονων πληθωριστικών τάσεων, της πανδημίας και των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.

Παρόλο που οι τιμές κάποιων προϊόντων μέσα σε έναν χρόνο έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, εντούτοις οποιοδήποτε νέο κύμα αυξήσεων δεν φαίνεται να δικαιολογείται με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Την ίδια στιγμή, εισέρχονται σε νέο κύκλο οι διαβουλεύσεις για τη δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα αναρτώνται από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή οι τιμές πέραν των 1.300 βασικών καταναλωτικών προϊόντων, μία συνταγή που ακολουθήθηκε στην Ελλάδα με το παρατηρητήριο αγοράς e-Καταναλωτής. Στόχος είναι η πλατφόρμα να τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές καλοκαίρι.

Ζημιά στην κατανάλωση και στις επιχειρήσεις

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ), Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και η σταθεροποίηση των τιμών δεν δικαιολογούν οποιεσδήποτε νέες ανατιμήσεις, εξηγώντας ότι οι οικονομικές και άλλες συγκυρίες ή γεγονότα δεν θα πρέπει να τυγχάνουν εκμετάλλευσης, προκειμένου να επιβάλλονται αχρείαστες αυξήσεις όπως στο παρελθόν.

«Καλούμαστε να συνειδητοποιήσουμε ότι θα πρέπει να αποφεύγονται οποιεσδήποτε αδικαιολόγητες αυξήσεις, οι οποίες μόνο πολλαπλά προβλήματα και ζημιά δημιουργούν στο λιανεμπόριο τροφίμων», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι τυχόν ανατιμήσεις χωρίς αιτία δημιουργούν αναστάτωση, αρνητική ψυχολογία και προβληματισμό για τους καταναλωτές και κατ’ επέκταση συρρίκνωση της αγοράς και μείωση της αγοραστικής δύναμης.

Προσφορές και private label

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος ενέργειας, καυσίμων και πρώτων υλών, το οποίο οδήγησε αναπόφευκτα στις αυξήσεις των τιμών σε βασικά καταναλωτικά είδη, οι λιανέμποροι επιδίδονται σε έναν αγώνα προσφορών, συγκράτησης τιμών και εναλλακτικών επιλογών στους καταναλωτές, όπως για παράδειγμα με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό γραμματέα του ΠΑΣ.Σ.ΥΠΕ, η εξομάλυνση της κατάστασης με την σταθεροποίηση των τιμών θα πρέπει να συνεχιστεί, λειτουργώντας προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.

«Όλοι οι παίχτες στο λιανικό εμπόριο τροφίμων επιδιώκουμε την επικράτηση της σταθερότητας, την καλή ψυχολογία στην αγορά, καθώς ο αχρείαστος πανικός που προκαλούν οι αδικαιολόγητες αυξήσεις δεν βοηθούν κανένα», υπογράμμισε ο κ. Χατζηαδάμου, τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης της πολιτικής της δίκαιης τιμολόγησης.

Ζητούν σταθερότητα και συλλογικότητα

«Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε έναν ευαίσθητο τομέα, όπως ο δικός μας, και να λειτουργούμε με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, από τους οποίους λαμβάνουμε σχόλια και παράπονα για το γεγονός ότι το καλάθι τους χρειάζεται περισσότερα χρήματα για να γεμίσει σε σχέση με πέρσι», επεσήμανε.

Την ίδια ώρα, οι υπεραγορές ζητούν συλλογική προσπάθεια από τους αρμόδιους φορείς και τους εμπλεκομένους στην αλυσίδα των τροφίμων, προκειμένου να απορροφηθεί στον μέγιστο βαθμό το αυξημένο κόστος και να μην φτάνει αυτούσιο στον καταναλωτή.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus