Προσωρινά μέτρα προστασίας κυπριακών πλοίων λόγω Χούθι

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έκρινε σκόπιμη τη λήψη προσωρινών μέτρων για την προστασία των κυπριακών πλοίων, λόγω των επιθέσεων από το κίνημα Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέρχονται του στενού Μπαμπ-ελ-Μαντέμπ μεταξύ της Υεμένης και της βορειοανατολικής Αφρικής που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα, ανέφερε την Τετάρτη σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Σύμφωνα με την Υφυπουργό, μετά τις εν λόγω επιθέσεις και την απειλή για την ασφάλεια των πλοίων, μεγάλοι ναυτιλιακοί κολοσσοί αποφάσισαν να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων τους και να αναστείλουν τις μεταφορές φορτίων στην περιοχή, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο.

Η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως πως το επιπλέον κόστος οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα εμπορικά πλοία χρησιμοποιούν μεγαλύτερες διαδρομές επιμηκύνοντας τον απαιτούμενο χρόνο ταξιδιών, προσθέτοντας καθυστερήσεις, αφού αναγκάζονται πλέον να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, δηλαδή τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, λόγω της απειλής από τους Χούθι. Η παράκαμψη αυτή των 6.000 μιλίων οδηγεί σε καθυστερήσεις έως και 2 εβδομάδων στον κατάπλου των σκαφών στην Μεσόγειο, επεσήμανε.

Είπε, επίσης, ότι η επιμήκυνση της περιόδου ταξιδιών των πλοίων που αλλάζουν διαδρομή έχει επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα και μεγαλύτερος αριθμός εκπομπών, ενώ σημείωσε ότι, ως αποτέλεσμα των επιθέσεων και του αυξημένου κινδύνου που έχει δημιουργηθεί για την ασφάλεια των πλοίων, καταγράφεται σημαντική αύξηση και στο κόστος ασφάλισης των πλοίων που περνούν από τη συγκεκριμένη περιοχή.

«Λόγω των επιθέσεων κρίθηκε σκόπιμο από το Υφυπουργείο όπως ληφθούν προσωρινά μέτρα για την προστασία των κυπριακών πλοίων, δυνάμει των άρθρων 71(1)(ε) & (στ) και 71(2(α) του περί Προστασίας Κυπριακών Πλοίων από Πράξεις Πειρατείας και άλλες Παράνομες Πράξεις Νόμου του 2012 (Νόμος 77(Ι)/2012), και εκδόθηκε σχετικό Διάταγμα το οποίο τέθηκε σε ισχύ από τις 23 Δεκεμβρίου 2023, με το οποίο επεκτείνονται οι περιοχές υψηλού κινδύνου, ώστε να καλύπτονται οι περιοχές των επιθέσεων των ανταρτών», ανέφερε η κ. Χατζημανώλη.

Είπε πως εκδόθηκε σήμερα και σχετική Ενημερωτική Εγκύκλιος, προκειμένου να ενημερωθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία για τα προσωρινά μέτρα που έχουν ληφθεί.

Δειτε Επισης

ΕΚΟ Κύπρου: Φιλανθρωπικό δείπνο για ενίσχυση του Καραϊσκάκειου Ιδρύματος
Ηγεσία και καινοτομία στο 15ο Limassol Economic Forum
Στην έκδοση με τις 1000+μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου-Largest employers
SkillsCyprus 2024: Για ταλαντούχους νέους και ταλαντούχες νέες-Παράταση στην υποβολή αιτήσεων
Η κανονιστική συμμόρφωση στο περιβάλλον της πράσινης μετάβασης και των νέων απαιτήσεων της CSRD
Οι 1000+μεγαλύτερες εταιρείες στην Κύπρο-Η συλλεκτική έκδοση του ΙΝ Business Οκτωβρίου στα περίπτερα
Cosmos Business Systems: Αύξηση 77,21% στα κέρδη και 47,67% στον κύκλο εργασιών το 2023
payabl.: Βράβευση από την ΑΕΛ Λεμεσού για την στήριξη προς την καλαθοσφαιρική της ομάδα
Ελένη Νεοκλέους: Επανεξετάστε τις μεθόδους διαχείρισης κινδύνων
Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε ο τομέας της συμμόρφωσης για την εφαρμογή των κυρώσεων-Τι λένε κορυφαίοι επαγγελματίες