Λιανεμπόριο: SOS για έλλειψη προσωπικού, τρομάζει η έναρξη της τουριστικής σεζόν

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι λιανέμποροι, ενώνοντας φωνή με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας, για την έλλειψη εργατικού δυναμικού, η οποία παραμένει το μεγαλύτερο αγκάθι και τον βασικό πονοκέφαλο των επιχειρήσεων.

Εμπόριο, ξενοδοχεία, εστίαση και κατασκευαστικός τομέας είναι μόνο κάποιοι από τους κλάδους, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τον βραχνά της έλλειψης προσωπικού, ο οποίος αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και δυσχεραίνει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, μιας και η υφιστάμενη προσφορά εργατικού δυναμικού στην εγχώρια αγορά δεν μπορεί να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση.

Στο πλαίσιο αυτό, με τα περιθώρια χρόνου και υπομονής να έχουν εξαντληθεί, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ) βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλους επαγγελματικούς συνδέσμους, σε συνεννόηση με τις εργοδοτικές οργανώσεις, ΟΕΒ και ΚΕΒΕ, προκειμένου να καθοριστούν τα επόμενα βήματα ενόψει της επερχόμενης τουριστικής σεζόν, η οποία φοβίζει, καθώς οι ανάγκες σε προσωπικό θα είναι πρακτικά αδύνατο να καλυφθούν.

Καθυστερούν ανοίγματα
Μιλώντας στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου επεσήμανε ότι η σοβαρή έλλειψη προσωπικού αποτελεί σοβαρό εμπόδιο και τροχοπέδη στην ανάπτυξη, καθυστερώντας επεκτάσεις και νέα ανοίγματα καταστημάτων και προκαλώντας, την ίδια ώρα, προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων.

Θίγοντας την έκταση του ζητήματος, ο κ. Αντωνίου υπογράμμισε ότι ο χρόνος και η υπομονή των επιχειρηματιών έχει εξαντληθεί, με τα όρια να έχουν ξεπεραστεί προ πολλού. «Τρομάζουμε και μόνο να σκεφτούμε ποια θα είναι η έκταση του προβλήματος με την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν και το άνοιγμα των ξενοδοχείων», ανέφερε χαρακτηριστικά, καλώντας σε άμεσες αποφάσεις και πρακτικές λύσεις.

Στοίβα τα αιτήματα, περίπλοκες οι διαδικασίες
Με το λιανεμπόριο να βρίσκεται στον πιο εμπορικό μήνα της χρονιάς και τις ανάγκες σε προσωπικό να είναι κάτι παραπάνω από αυξημένες, οι επιχειρήσεις ζητούν λύσεις χθες και όχι μόνο διαβεβαιώσεις, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επαρκούς στελέχωσης των τμημάτων που χειρίζονται την πληθώρα αιτήσεων για απασχόληση εργαζομένων από τρίτες χώρες.

«Πρόκειται για ένα πρόβλημα που αναγνωρίζουν οι πάντες και παρά τον εκσυγχρονισμό της πολιτικής για την απασχόληση ξένου προσωπικού, μετά από 16 χρόνια, εντούτοις οι διαδικασίες παραμένουν περίπλοκες, δαιδαλώδεις και χρονοβόρες», τόνισε σχετικά, προσθέτοντας μάλιστα ότι η έκδοση του διατάγματος της 1ης Οκτωβρίου από τον υπουργό Εργασίας έχει καταστήσει δυσκολότερη την πρόσβαση των αιτητών ασύλου στην αγορά εργασίας.

«Οι εν λόγω εργαζόμενοι κάλυψαν μέρος των αναγκών και ανακούφισαν την αγορά, η οποία διψά για εργατικό δυναμικό, ενώ με το νέο διάταγμα μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι επιδεινώθηκε το πρόβλημα, χωρίς να υπάρχει πλάνο από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου για το πώς θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις εργασίας σε λιανεμπόριο, εστίαση και ξενοδοχεία», σημείωσε ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ.

Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, η οποία προγραμματίζεται να τεθεί σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Ιανουάριο, δεν φαίνεται να λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα, με το μπαλάκι να παραμένει στις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να επωμιστούν το κόστος διεκπεραίωσης των αιτήσεων, αεροπορικών εισιτηρίων, διαμονής (στέγασης) και διακίνησης ξένων εργαζομένων.

Δειτε Επισης

Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024
Ford και Michaels Automotive: 20 xρόνια επιτυχιών στην Κύπρο
Πλαφόν στο νερό... Λογικό περιθώριο κέρδους, να προστατεύεται ο καταναλωτής-Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο
Οι μάρκες που πρωταγωνίστησαν το 2024 στην κυπριακή αγορά αυτοκινήτων
Αύξηση 9,1% στις εγγραφές οχημάτων το 2024-Στο 4% το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι δασμοί Τραμπ ωθούν τους προμηθευτές να επανεξετάσουν τα σχέδια παραγωγής