E-kalathi από καλοκαίρι-Οι εκτιμήσεις και οι διευκρινίσεις που ζητούν οι υπεραγορές

Διευκρινίσεις και διασαφηνίσεις για τον τρόπο εφαρμογής και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-kalathi», το οποίο πήρε το πράσινο φως της Ολομέλεια της Βουλής, αναμένουν οι υπεραγορές.

Με βάση τις πρόσφατες τοποθετήσεις του διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, η εφαρμογή αναμένεται να λανσαριστεί το καλοκαίρι, μετά την προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού και την ολοκλήρωση των απαραίτητων διεργασιών.

Προβληματισμός για την αποτελεσματικότητα
Εκτίμηση των λιανεμπόρων τροφίμων είναι ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερη απήχηση και αποτελεσματικότητα, δεδομένης της μη αναμενόμενης αποδοχής του μέτρου από τους καταναλωτές στην Ελλάδα.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, ανέφερε ότι βάσει ερευνών που έγιναν στην Ελλάδα, η αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα αποτέλεσε το τελευταίο μέσο πληροφόρησης που επέλεξαν οι καταναλωτές σχετικά με τις τιμές προϊόντων στις υπεραγορές.

«Πρόκειται για ένα μέτρο, το οποίο δεν θα αναχαιτίσει τον πληθωρισμό ούτε θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, μιας οι καταναλωτές φροντίζουν να ενημερώνονται και να γνωρίζουν επαρκώς τις τιμές και τις προσφορές σε κάθε υπεραγορά», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι οι τιμές είναι γνωστές στο καταναλωτικό κοινό λόγω της ανάρτησής τους στα διαδικτυακά καταστήματα και της έντονη διαφήμισης σε όλα τα μέσα των υπεραγορών.

Εισακούστηκαν οι εισηγήσεις
Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε το νομοσχέδιο για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-kalathi» και για τη ρύθμιση της διαδικασίας συλλογής και καταγραφής των τιμών λιανικής πώλησης συγκεκριμένων καταναλωτικών προϊόντων από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και της διαδικασίας παροχής στον καταναλωτή διαρκούς πληροφόρησης για τις τιμές των εν λόγω αγαθών.

Ο ελάχιστος ετήσιος κύκλος εργασιών που καθιστά υποχρεωτική από πλευράς των υπεραγορών την υποβολή των τιμών πώλησης προϊόντων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καθορίζεται στα €5 εκατ., ενώ έχει γίνει προσθήκη του όρου «κωδικός προϊόντος», ώστε να διασαφηνιστεί ότι η σύγκριση θα γίνεται στη βάση αυτού.

«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι αρκετές από τις εισηγήσεις των υπεραγορών λήφθηκαν σοβαρά υπόψη και υλοποιήθηκαν, όπως η σύγκριση προϊόντων με κοινό γραμμικό κώδικα (barcode), καθώς και η συμπερίληψη στην πλατφόρμα των προϊόντων σε προσφορά και των προωθητικών ενεργειών», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Τι πρέπει να διασαφηνιστεί
Ωστόσο, κάποια από τα ζητήματα που θα πρέπει να διασαφηνιστούν, σύμφωνα με τους λιανέμπροους, πριν το λανσάρισμα της εφαρμογής είναι ο τρόπος που θα είναι στημένη, πώς θα τρέξει διαδικαστικά, αλλά κυρίως ποια θα είναι τελικά τα κοινά προϊόντα που θα ενταχθούν στο «e-kalathi».

Πάντως από πλευράς Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή τονίζεται ότι τα προϊόντα που θα επιλεγούν θα είναι αυτά με την ψηλότερη ζήτηση και βαρύτητα στο καλάθι του νοικοκυριού, βάσει στατιστικών δεδομένων και θα περιληφθούν στο διάταγμα που αναμένεται να εκδώσει ο υπουργός Εμπορίου.

Το «e-kalathi» αποσκοπεί στο να προσφέρει στους καταναλωτές την αναγκαία διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση, σε καθημερινή βάση για τις τιμές βασικών προϊόντων, με τους καταναλωτές να καταρτίζουν τη λίστα ψωνίσματος και να καθοδηγούνται, βάσει της λίστας τους, σε συγκεκριμένες υπεραγορές.

Δειτε Επισης

Τα υβριδικά ψαλιδίζουν τα μερίδια αγοράς των βενζινοκίνητων-Οι κορυφαίες μάρκες του τριμήνου
Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»