Χορηγία Κατηγορίας Εμπόριο

E-kalathi: Τα επόμενα βήματα και πότε τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή πλατφόρμα

Γύρω στο καλοκαίρι του 2024 τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή πλατφόρμα e-kalathi, η οποία αποσκοπεί στο να προσφέρει στους καταναλωτές την αναγκαία διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση, σε καθημερινή βάση για τις τιμές βασικών προϊόντων.

Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης, Διευθυντής Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, είπε ότι έπειτα από την έγκριση του σχετικού νομοσχεδίου και μετά τη δημοσίευση του νόμου στην επίσημη εφημερίδα, η Υπηρεσία θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών από την ημέρα της δημοσίευσης, ενώ ακολούθως θα χρειαστεί μία περίοδος 3 με 5 μήνες για ολοκλήρωση των αναγκαίων διεργασιών. «Συνεπώς η εκτίμηση είναι ότι πλατφόρμα θα τεθεί σε εφαρμογή γύρω στο καλοκαίρι», πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε, το «e-kalathi» θα αφορά σε μια εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (android και iOS), αλλά και διαδικτυακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ο στόχος μας, σημείωσε ο κ. Καραγιώργης, είναι «ειδικά σε περιόδους κρίσεων, ο καταναλωτής να έχει στη διάθεσή του ένα εργαλείο που να του παρέχει διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση σε καθημερινή βάση, ώστε να μπορεί να κάνει τις πιο συμφέρουσες επιλογές αναλόγως με τα οικονομικά του δεδομένα».

Σε σχέση με τα προϊόντα που θα περιληφθούν στην πλατφόρμα, ο κ. Καραγιώργης ανέφερε ότι τα προϊόντα που θα επιλεγούν θα είναι αυτά με την ψηλότερη ζήτηση και βαρύτητα στο καλάθι του νοικοκυριού, βάσει στατιστικών δεδομένων και θα περιληφθούν στο διάταγμα που αναμένεται να εκδώσει ο Υπουργός Εμπορίου.

Ο κ. Καραγιώργης ευχαρίστησε τη Βουλή των Αντιπροσώπων για την θέσπιση του σχετικού νομοσχεδίου σε νόμο, καθώς και για τη συνεργασία που είχε με την Υπηρεσία όλο αυτό το διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν τροπολογιών που εγκρίθηκαν στην Ολομέλεια της Παρασκευής, ο ελάχιστος ετήσιος κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων, που υποχρεώνει μια υπεραγορά να υποβάλει τιμές πώλησης προϊόντων στην πλατφόρμα, αυξήθηκε από €2 εκατομμύρια σε €5 εκατ., ενώ προστέθηκε ο ορισμός του όρου «κωδικός προϊόντος», ώστε να διασαφηνιστεί ότι η σύγκριση θα γίνεται στη βάση του ιδίου κωδικού (barcode).

Δειτε Επισης

Renault Vans: Πέντε χρόνια κορυφαία στον Όμιλο Πηλακούτα, γιατί είναι θέμα εμπιστοσύνης
IN Business Supply Chain & Logistics Awards: Ο νέος θεσμός της IMH και τι δήλωσαν οι βραβευθέντες (video)
Ελαιόλαδο από «χρυσάφι» με αυξήσεις που αγγίζουν το 100%-Η εναλλακτική λύση στη μισή τιμή
TIMS: Ετοιμάζεται για δύο νέα opening στα εμπορικά κέντρα της Κύπρου
Σοκολατοειδή: Ακρίβυναν ήδη τα εισαγόμενα, έρχονται πικρές αυξήσεις από Απρίλιο
VTN Group: Απέκτησε ακόμη ένα ακίνητο, ανακοινώνει καινούργιες συνεργασίες και δραστηριότητες
Μάριος Αντωνίου: Θέλουμε προσωπικό, όχι επιχορηγήσεις-Η καλή πρόθεση δεν έλυσε το πρόβλημα
Deal για Φούρνους Ζορπάς-Εξαγοράζουν την Yiallourou Eurofoods
Εκτοξεύονται με αυξήσεις-φωτιά οι τιμές των σοκολατένιων προϊόντων στην κυπριακή αγορά... Πάνω κατά 20% με 30%
Έρευνα για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που επηρεάζουν αγρότες ξεκινά η Κομισιόν