Safe Bulkers, Inc.: Εισέρχεται στην εποχή των εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών ρύπων
Δελτίο Τύπου 07:00 - 07 Οκτωβρίου 2023
Τη συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο Kamsarmax πλοίων, 81,200 DWT, διπλού καυσίμου ανακοίνωσε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), Safe Bulkers, Inc., με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον κ. Πόλυ Β. Χατζηωάννου.
Τα πλοία αυτά κατασκευάζονται με σχεδιασμό που πληροί τις απαιτήσεις των κανονισμών του IMO που αφορούν στη μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% σε σύγκριση με το 2008 (EEDI – Phase 3) και συμμορφώνονται με τον τελευταίο κανονισμό για τις μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx-Tier III).
Πρόκειται για δύο πλοία τεχνολογίας διπλού καυσίμου, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο, είτε μεθανόλη είτε συμβατικά καύσιμα. Όταν χρησιμοποιείται πράσινη μεθανόλη, τα πλοία αυτά παράγουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) με βάση την Αξιολόγηση Κύκλου Ζωής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από το φρέαρ μέχρι τα απόνερα (Life Cycle Assessment well-to-propeller).
Η Εταιρεία στα πλαίσια υφιστάμενου προγράμματος ανανέωσης του στόλου της από το 2019 έχει ήδη παραλάβει πέντε από τα 12 πλοία νέας τεχνολογίας που παρήγγειλε, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει αναβαθμίσει ενεργειακά 20 υφιστάμενα πλοία μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Εταιρεία έχει εισέλθει στη μελέτη εναλλακτικών καυσίμων και χρήσης τεχνολογιών που οδηγούν σε μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αποτέλεσμα αυτής της μελέτης είναι σήμερα η υπογραφή των συμβολαίων ναυπήγησης των δύο αυτών πλοίων διπλού καυσίμου με σύντομες ημερομηνίες παράδοσης, το ένα το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και το δεύτερο το πρώτο τρίμηνο του 2027, σε ανταγωνιστικές τιμές.
Να σημειωθεί ότι τα δύο αυτά καινοτόμα πλοία διπλού καυσίμου θα φέρουν, όπως και όλα τα νεότευκτα πλοία της Εταιρείας, την κυπριακή σημαία, ενώ θα είναι από τα πρώτα πλοία αυτής της τεχνολογίας που εντάσσονται στο κυπριακό νηολόγιο.
Η ένταξη των υπερσύγχρονων αυτών πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο συμβάλλει δυναμικά τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική ενίσχυση του καθώς στην περαιτέρω αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής σημαίας με «πράσινα» πλοία χαμηλών ρύπων.