Ανεξαρτησίας: Πώς θέλουν την εμπορική οδό οι καταστηματάρχες-«Δεν υπάρχει λόγος για πειράματα»

Μονόδρομο με πλατιά πεζοδρόμια, επιπλέον πράσινο και δρόμο ήπιας κυκλοφορίας 30 χλμ προκρίνουν για την οδό Ανεξαρτησίας στη Λεμεσό οι καταστηματάρχες της εμπορικής λεωφόρου της πόλης, ενώ τάσσονται ξεκάθαρα εναντίον της πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου της Λεμεσού, καθώς-όπως υποστηρίζουν- κάτι τέτοιο δεν ευνοούν οι συνθήκες και θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην εμπορική κίνηση.

Με αφορμή τη νέα αναβολή στις αποφάσεις για την οδό Ανεξαρτησίας στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο και τις διαφωνίες που προέκυψαν, ο δημοτικός σύμβουλος Λεμεσού και εκπρόσωπος των καταστηματαρχών του κέντρου της πόλης, Κρίστης Δημητρίου, μίλησε στο InBusinessNews και εξήγησε τους λόγους διαφωνίας των καταστηματαρχών με την προοπτική να γίνει η εμπορική οδός πεζόδρομος.

Παράλληλα, ο κ. Δημητρίου τόνισε τη σημασία των χώρων στάθμευσης ώστε να παραμείνει το εμπορικό κέντρο ζωντανό, ενώ έδωσε το παράδειγμα της Μακαρίου στη Λευκωσία, όπου μετά την πεζοδρομοποίηση οι καταστηματάρχες διαμαρτύρονται καθημερινά, όπως είπε, ότι χρεοκοπούν.

Αντίθετα, όπως υπογράμμισε, η Ανεξαρτησίας σήμερα είναι ο πιο βιώσιμος εμπορικός δρόμος της Κύπρου και δεν υπάρχει λόγος για πειράματα.

Εξηγώντας περαιτέρω, σημείωσε πως η θέση της συντριπτικής πλειοψηφίας των καταστηματαρχών είναι η οδός Ανεξαρτησίας να μετατραπεί σε μονόδρομο και συγκεκριμένα: Να εισέρχονται τα αυτοκίνητα από τον Πεντάδρομο, να κατευθύνονται προς την θάλασσα και να μπορούν να φεύγουν δεξιά και αριστερά-καθώς υπάρχουν 15 παράδρομοι- ή από τον παραλιακό.

«Σε περίπτωση που γίνει μονόδρομος, θα πλατύνουν τα πεζοδρόμια, θα φυτευτεί επιπλέον πράσινο, θα γίνουν χώροι για φορτοεκφορτώσεις, χώροι για ΑΜΕΑ και ο δρόμος θα μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας 30 χλμ», πρόσθεσε.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Δημητρίου, η σκέψη για πεζόδρομο απορρίπτεται κατηγορηματικά από τους καταστηματάρχες, για τους εξής τρεις λόγους:

  1. Το ΣΒΑΚ και ο δήμαρχος τον οραματίζονται, όπως κάθε επτά λεπτά περνά λεωφορείο και ταυτόχρονα να παραμείνουν ανοικτές δύο διασταυρώσεις μέσω των παράδρομων για αυτοκίνητα. Άρα, δεν δημιουργείται η λογική του πεζόδρομου που παραπέμπει σε ασφάλεια, καθώς θα κυκλοφορούν λεωφορεία και θα διασχίζουν και αυτοκίνητα.
  2. Παρόλες τις διαχρονικές εκκλήσεις των καταστηματαρχών για δημιουργία παρακείμενων χώρων στάθμευσης, δεν έγινε ποτέ κανένας επιπλέον χώρος στάθμευσης, με την πόλη να φωνάζει ότι νοσεί από χώρους στάθμευσης.
  3. Με αφορμή τη δημιουργία πεζόδρομου στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λευκωσία, όπου 200 καταστήματα διαμαρτύρονται καθημερινά ότι χρεοκοπούν και με το γεγονός ότι κανένας εμπορικός πεζόδρομος στην Κύπρο δεν έχει πετύχει, αλλά έχουν πετύχει πεζόδρομοι μόνο με χώρους εστίασης και όχι με εμπορικά καταστήματα, δεν υπάρχει λόγος για πειρματισμούς με τον κορυφαίο εμπορικό δρόμο της χώρας. Η Ανεξαρτησίας σήμερα είναι βιώσιμη, η κίνηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τους πολίτες να επισκέπτονται καθημερινά. Αυτή την στιγμή στην εμπορική οδό υπάρχουν υψηλά ενοίκια που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού για αυτόν ακριβώς τον λόγο, επειδή ο δρόμος είναι βιώσιμος.

Καταληκτικά ο κ. Δημητρίου επανέλαβε το διαχρονικό πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης και όπως ισχυρίστηκε, αυτή την στιγμή από τις αρμόδιες αρχές στην Λεμεσό δεν υπάρχει κανένα πλάνο για επιπλέον χώρους.

Δειτε Επισης

Θεμέλια για μια δυναμική και αμοιβαία επωφελή συνεργασία...Μια νέα εποχή στις σχέσεις Ινδίας-Κύπρου
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων
Μελετούν τις παραμέτρους για θεσμοθέτηση του επαγγέλματος του επιχειρηματία ανάπτυξης γης
Ο Πόλυς Μιχαηλίδης στα Δ.Σ. CTC, Ermes και Woolworth-Ο Μενέλαος Σιακόλας μέλος της Επιτροπής Διορισμών
Πώς κινήθηκαν οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων τον Μάιο...Μεγάλη αύξηση σε μαλάκια και λάδι
Αποκρατικοποίηση ΧΑΚ: Όλοι θετικοί με προϋπόθεση την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων του προσωπικού
Ενστάσεις επί των φορολογικών κινήτρων για το brain gain... Ζητούν διευκρινήσεις για το τι συνιστά «ταλέντο»
Έκθεση KPMG: Χαμένα έσοδα ύψους 22 εκατ. από την κατανάλωση παράνομων τσιγάρων το 2024 για την Κύπρο
Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα