Κλείτος Τέκλος: Ο Κύπριος που μεγαλουργεί στην Estee Lauder

Το να βρίσκεται κανείς μπροστά από την εποχή του είναι το βασικό συστατικό που μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος σε μία βιομηχανία, όπως με βάση τα δικά του βιώματα και εμπειρίες που έχει αντλήσει σε έναν από τους πιο απαιτητικούς χώρους, δηλώνει ο Κλείτος Τέκλος, Senior Vice President και Global Creative Director στη Estée Lauder Companies.

Διαβάστε ακόμη:

Σε συνέντευξή του στην ειδική έκδοση «Cyprus Journal of Wealth Management», ο κ. Τέκλος  περιγράφει το πώς πέτυχε τα όνειρά του και τονίζει την σημαντικότητα του να βρίσκεται κανείς μπροστά από την εποχή του.

Γνώρισε τη Νέα Υόρκη στην εφηβεία του, όταν είχε κάνει αίτηση για να σπουδάσει στο Pratt Institute, κάτι για το οποίο δεν είχε καμία αμφιβολία πως ήταν για τον ίδιο η σωστή επιλογή. Ο Κλείτος Τέκλος ήταν τυχερός να βιώσει ταυτόχρονα την αναλογική και ψηφιακή κουλτούρα μεγαλώνοντας, γεγονός που ενίσχυσε τον χαρακτήρα και τη δημιουργικότητά του.  

«Ο μεγαλύτερος παράγοντας που συνέβαλε στη διαμόρφωσή μου ως Δημιουργικού Διευθυντή ήταν η δυαδικότητα της ανατροφής μου: Να έχω μια αναλογική παιδική ηλικία και μια ψηφιακή ενηλικίωση. Το αναλογικό μέρος ήταν όλο στην Κύπρο και, καθώς οι υπολογιστές δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή, εκτέθηκα στη φύση, σε εμπειρίες ζωής και ανθρώπινες συνδέσεις που ήταν πραγματικές, απλές και απτές», ενθυμάται.

«Το ψηφιακό μέρος ήταν το κεφάλαιο που ήρθε με τις σπουδές μου και έκανε την τεχνολογία και τον κόσμο στον οποίο ζούμε σήμερα να νιώθουν εγγενείς και προοδευτικοί. Το να μπορώ να εκμεταλλευτώ και τα δύο σύμπαντα μου έδωσε ένα απίστευτο πλεονέκτημα, έναν μοναδικό φακό και ένα επίπεδο ανοιχτού μυαλού που πραγματικά εκτιμώ.

Μου έδωσε φαντασία, περιέργεια, ενσυναίσθηση, επίγνωση και προσαρμοστικότητα, τα οποία είναι απαραίτητα για να οικοδομήσουμε καλύτερα θεμέλια και ένστικτο επικοινωνίας», εξηγεί και προσθέτει: «Εργάζομαι σε έναν κλάδο όπου όχι μόνο πρέπει να συμβαδίζεις με την εποχή, αλλά πρέπει επίσης να είσαι ο πρώτος και ο καλύτερος σε αυτόν, επομένως πρέπει να θρέψεις αυτή την ειδική δεξιότητα που σε διακρίνει απ' όλους τους άλλους».

Αποστολή και πηγές έμπνευσης

Ερωτηθείς για το ποια είναι η αποστολή του, απαντά ως καλλιτέχνης. «Ένας Creative Director αφηγείται μία ιστορία, κάποιος που μπορεί να συνδυάζει καλλιτεχνικές αρχές για να μπορεί να μεταφέρει μηνύματα και αισθήματα, να δημιουργεί τάσεις και επιθυμίες, και να ταξιδεύει το μυαλό και τις αισθήσεις», εξηγεί.

«Για να μπορείς να το πετύχεις αυτό και σε παγκόσμιο επίπεδο, θα πρέπει να εκτεθείς στον κόσμο, στους ανθρώπους και την κουλτούρα. Δεν μπορείς να επικοινωνήσεις και να πουλήσεις μία ιδέα, ένα αντικείμενο ή υπηρεσία στους ανθρώπους, αν δεν έχεις ένα τρόπο να κατανοήσεις ή να συνδεθείς μαζί τους. Όταν καθορίζω το δημιουργικό σύμπαν για διάφορες μάρκες, συνήθως αντλώ έμπνευση και τάσεις από αυτό που εργάζομαι. Είναι σαν την ηθοποιία, πρέπει να μπεις στη λογική της μάρκας και το εν δυνάμει κοινό. Είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο, να έχεις τη δική σου υπογραφή. Εάν είναι να πεις την ιστορία κάποιου, είναι σημαντικό να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα οδηγείται από την φωνή του κοινού, όχι από τη δική σου».

Έχοντας ταξιδέψει σε αρκετές χώρες, δηλώνει πως αντλεί την έμπνευσή του από τις εμπειρίες του, αλλά και από άλλα είδη τέχνης. «Άλλες πηγές έμπνευσης για εμένα είναι οι ταινίες, η μουσική και η αρχιτεκτονική, υπάρχει μία πραγματική ομορφιά και ενδιαφέρον στα πάντα», τονίζει και προσθέτει πως «πρέπει να είσαι ανοικτός και παρών».

Ο κ. Τέκλος, αναλύει τη φιλοσοφία του και τις επωνυμίες που εκπροσωπεί. «Η τέχνη και το εμπόριο πάντα αντικατοπτρίζουν τις εποχές που ζούμε, από τους πρώτους πίνακες και τα αγάλματα, μέχρι τις αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα», σχολιάζει.

«Οι άνθρωποι που περνάνε μέσα από οικολογικές, κοινωνιολογικές και πολιτικές ανησυχίες, αβεβαιότητες και κοινωνικές αφυπνίσεις, είναι οι ίδιοι που τους ζητείται να κάνουν like σε φωτογραφίες και να αγοράσουν προϊόντα. Οπότε οι εταιρείες, οι επωνυμίες και αναπόφευκτα οι καμπάνιες θα πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς και αντικατοπτρίζουν τι συμβαίνει. Πρέπει να το κάνουν επειδή είναι υπεύθυνες για τη θετική αλλαγή μέσα από τις πλατφόρμες και τα μηνύματά τους», υποδεικνύει. 

Μεγιστοποίηση βιωσιμότητας 

Σε προσωπικό επίπεδο αναφέρει πως έχει κάνει τη βιωσιμότητα, την ισότητα, την ταυτότητα, την ένταξη και τη διαφορετικότητα, μεγάλο μέρος της αποστολής του στην εταιρεία. «Έχω μεγιστοποιήσει τη βιωσιμότητα στη συσκευασία και στις 11 μάρκες μου με μεγάλη επιτυχία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Έχουμε εφαρμόσει πρωτοβουλίες και συνεργασίες για να βοηθήσουμε το περιβάλλον προμηθεύοντας συστατικά με υπευθυνότητα και μειώνοντας τα απόβλητα και τα υλικά. Δείχνω σεβασμό και εκπροσώπηση για όλους τους ανθρώπους, όχι μόνο μέσω των ομάδων μου, αλλά και μέσω των καμπανιών μου. Λαμβάνω πολύ σοβαρά υπόψη ότι με αυτό το είδος δύναμης και επιρροής, πρέπει να κάνουμε ο καθένας ότι μας αναλογεί για να κάνουμε τον κόσμο πιο θετικό, αποδεκτό και στοργικό μέρος. Και αυτό πρέπει να γίνει με αληθινό και αυθεντικό τρόπο, διαφορετικά οι καταναλωτές μπορούν να το δουν», υπογραμμίζει. 

Όπως αναφέρει, μία διασημότητα μπορεί να αναδείξει ένα προϊόν μόνο αν η στιγμή είναι σωστή και το πρόσωπο αυτό εκπέμπει μία συγκεκριμένη αξία. «Παλαιότερα, μία διασημότητα μπορούσε να κάνει ένα προϊόν ή μία επωνυμία μεγάλη, αλλά αυτό γινόταν όταν τα περιοδικά ήταν η μόνη πηγή μόδας και πληροφόρησης για την ομορφιά», επισημαίνει. 

Και εξηγεί ότι «καθώς η τεχνολογία έχει επιτρέψει απεριόριστες και υπερκορεσμένες πηγές περιεχομένου, ένα πρόσωπο-αν και διάσημο-μπορεί να μην είναι αρκετό. Σήμερα, οι καταναλωτές δεν είναι μόνο έξυπνοι, αλλά έχουν επίσης πολύ μικρή διάρκεια προσοχής. Μια καμπάνια πρέπει να ξεχωρίζει και να συνδέεται συναισθηματικά μαζί τους σε ακόμη μεγαλύτερο επίπεδο, προκειμένου να τους κάνει όχι μόνο να τη θυμούνται, αλλά και να ενεργοποιούν μια αγορά».

«Να είσαι μπροστά από την εποχή σου»

Ο Κλείτος Τέκλος ξεχωρίζει κάθε βήμα στην καριέρα του, καθώς τον βοήθησαν να εδραιωθεί στη βιομηχανία που εκπροσωπεί, ένας χώρος ο οποίος, όπως δηλώνει, «είσαι τόσο καλός, όσο το τελευταίο σου project, οπότε πρέπει κάθε φορά πρέπει να ξεπερνάς τον εαυτό σου».

«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να είσαι συνεχώς μπροστά από την εποχή σου. Ένα νέο άρωμα διαρκεί περίπου δύο χρόνια από την ιδέα μέχρι το ράφι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει απήχηση στους ανθρώπους δύο χρόνια αφότου έχετε καταλήξει σε αυτό.

Αλλά τα πράγματα αλλάζουν τόσο γρήγορα, οι άνθρωποι αλλάζουν συνήθειες, τους αρέσει κάτι ή το αντιπαθούν πολύ πιο γρήγορα από ποτέ. Το εύρος της προσοχής μας είναι εξαιρετικά σύντομο, ο κόσμος είναι υπερκορεσμένος και έχει περάσει από ψυχική και σωματική κόπωση. Έτσι, η ιδέα του να μπορείς να διαταράξεις, να ξεχωρίσεις και να κεντρίσεις το ενδιαφέρον είναι σε ένα εντελώς άλλο επίπεδο», υπογραμμίζει.

«Οι διαφορές κουλτούρας και γεωγραφίας, αυξάνουν τις προκλήσεις, καθώς κάτι που μπορεί να δουλέψει στις ΗΠΑ, δεν θα δουλέψει απαραίτητα στην Κίνα. Οπότε πρέπει να είσαι ευέλικτος για να προστατευτεί η παγκόσμια εικόνα μίας επωνυμίας, αλλά ταυτόχρονα να βγάζει νόημα και σε τοπικό επίπεδο. Όλα καταλήγουν στο να είσαι ανοικτός, παρών και σε εγρήγορση», αναφέρει.

Ευκαιρία η πανδημία

Κατά την περίοδο της πανδημίας, ο κ. Τέκλος, ανακάλυψε πως η εργασία εξ΄ αποστάσεως μπορεί να είναι αποτελεσματική, παραγωγική και ευέλικτη, με πολλές ευκαιρίες.

«Το lockdown μας ανάγκασε να οραματιστούμε ξανά τι είναι άρωμα και την περιποίηση του δέρματος μέσα από έναν ψηφιακό φακό. Τα προϊόντα που είναι άκρως αισθησιακά και προορίζονται για βιώματα μέσω της μυρωδιάς και της αφής έπρεπε να δουλευτούν πολύ πιο σκληρά με γραφικά, σχεδιασμό και αφήγηση για να καλύψουν την έλλειψη δυνατότητας να τα δεις και να τα δοκιμάσεις από κοντά.

Κάναμε έναν εντυπωσιακό άξονα για να ανταποκριθούμε σε αυτό, καθώς η αυτοφροντίδα εκτοξεύτηκε στα ύψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έπρεπε να διασφαλίσουμε ότι ανταποκριθήκαμε στη ζήτηση και παραδώσαμε εξαιρετική δουλειά με βάση αυτό το νέο σύνολο παραμέτρων», σημειώνει. 

«Από πλευράς μου, βεβαίωσα ότι η δουλειά μας δεν ήταν απλή, αλλά είχε ένα concept, υπήρχε σκέψη και σχεδιάστηκε ειδικά για όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες χωρίς να χάνει την ουσία. Μου αρέσει το γεγονός ότι βρήκαμε τρόπους να κάνουμε τους ανθρώπους να νιώσουν καλά και να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και το πνεύμα τους παρά τους δύσκολους καιρούς», καταλήγει. 

Δειτε Επισης

Παγκόσμια διάκριση για τη Δέσποινα Πολυβίου στις εξετάσεις επαγγελματικού επιπέδου του ICAEW
Παρουσίαση βιβλίου «Σπύρος Κυπριανού: Στη μάχη της ιστορίας όπως την έζησα 1932-1959»
Nobu Matshuhisa: Η αγάπη του για την κυπριακή κουζίνα και η επέκταση στην Ευρώπη
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Το κτίσιμο μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας και η τεράστια κοινωνική προσφορά
Έφυγε από την ζωή ο Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βαρδής Βαρδινογιάννης
Διευθύντρια για πολυμερείς υποθέσεις στο DG TRADE η Μυρτώ Ζαμπάρτα-Διορίστηκε από την Κομισιόν
Η fashion designer Βασιλική Χαρίτωνος στο 1ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Αναπηρίας DIS
Ο ιδρυτής της M. Residence Νικόλας Μιχαλιάς στη λίστα «40 under 40» του Fortune Greece-«Είναι ένας πρωτοπόρος»
Ο Νικόλας Στρατής, μέλος του ICAEW, στην υψηλού κύρους επιτροπή IFAC Young Leaders Collective
Κυκλοφόρησε η βιογραφία της Ζέτας Αιμιλιανίδου-H χαρισματική προσωπικότητα και το σημαντικό της έργο