Β. Πετρίδης: Η πιο μεγάλη πρόκληση για τις εταιρείες διανομής FMCG
06:30 - 22 Μαΐου 2022
Η διαχείριση των πρωτοφανών αυξήσεων στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων, των ελλείψεων που παρατηρούνται από καθυστερήσεις των προμηθευτών, καθώς και των αυξήσεων των ναύλων και του χρόνου διαμετακόμισης, αποτελεί σύμφωνα με τον CEO της Laiko Cosmos Trading, Βασίλη Πετρίδη, την μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν όλες οι εταιρείες διανομής προϊόντων FMCG το 2022.
Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο κ. Πετρίδης εκφράζει την εκτίμηση πως οι προκλήσεις που δημιουργούνται από την κρίση στην Ουκρανία θα καθυστερήσουν την επιστροφή στην πολυαναμενόμενη, μετά από δύο χρόνια μουδιάσματος της αγοράς λόγω πανδημίας, κανονικότητα.
Αναφερόμενος στον τομέα δραστηριοποίησης της Laiko Cosmos, ο Βασίλης Πετρίδης σημειώνει πως χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, από την μη ικανοποιητική αξιοποίηση συνεργιών μεταξύ λιανεμπόρων και εταιρειών διανομής, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις των διαδικασιών και μείωση των λειτουργικών κοστών προς όφελος των καταναλωτών.
Η Laiko Cosmos Trading ήταν υποψήφια εταιρεία στην κατηγορία Επιχείρηση στα 14α IN Business Awards.
Διαβάστε ακόμη:
Τράπεζα Κύπρου: Τα ρεαλιστικά σενάρια που δείχνουν μέρισμα
Uriel Lynn: Δεν βλέπω γιατί να μην επενδύσουν στην Κύπρο οι Ισραηλινοί
Οι πέντε καινούργιοι all-day προορισμοί της Κύπρου
Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς σας;
Η Laiko Cosmos καλύπτει όλα τα κανάλια της κυπριακής αγοράς με μια πλειάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, τόσο στον τομέα των τροφίμων όσο και στον τομέα των ποτών. Συγκεκριμένα, δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα του λιανικού εμπορίου (grocery), οργανωμένου και μη, στο κανάλι της αυθόρμητης αγοράς (impulse), στο κανάλι μαζικής εστίασης (food service) και στο κανάλι HoReCa (on trade) για την κατηγορία των ποτών.
Στην γκάμα της η Laiko Cosmos διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό με προϊόντα που κατέχουν την πρώτη θέση στις κατηγορίες τους. Αυτό την καθιστά μια από τις ηγέτιδες εταιρείες σε όλα τα κανάλια της αγοράς.
Πώς χαρακτηρίζετε τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε;
Ο τομέας μας χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο όγκο ανεξάρτητων εταιρειών και το σχετικά μικρό τους μέγεθος, που δεν τους επιτρέπει να εκμεταλλευτούν οικονομίες κλίμακος και αύξηση κερδοφορίας, ως επίσης και από ευκαιριακούς ανταγωνιστές που συχνά δραστηριοποιούνται χωρίς να πληρούν όλα τα κριτήρια των άλλων εταιρειών διανομής.
Ο τομέας μας χαρακτηρίζεται επίσης από την μη ικανοποιητική αξιοποίηση συνεργιών μεταξύ λιανεμπόρων και εταιρειών διανομής που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις των διαδικασιών και μείωση των λειτουργικών κοστών προς όφελος των καταναλωτών.
Πόσο επηρέασε τα σχέδια, τόσο τα δικά σας όσο και των υπόλοιπων εταιρειών του τομέα σας η πανδημία του κορωνοϊού και ο πόλεμος στην Ουκρανία;
Οι προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από την πανδημία και οι αναμενόμενες προκλήσεις του πολέμου της Ουκρανίας μας οδήγησαν από το 2020 σε συχνές αναθεωρήσεις του προϋπολογισμού μας και εφαρμογή διοίκησης τύπου crisis management, καθώς ήταν και είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς το μέλλον μέσα στις συνθήκες που περνούμε.
Η πιο μεγάλη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν όλες οι εταιρείες διανομής προϊόντων FMCG το 2022, είναι η διαχείριση των πρωτοφανών αυξήσεων στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων και των ελλείψεων που παρατηρούνται από καθυστερήσεις των προμηθευτών, καθώς της αύξησης των ναύλων και του χρόνου διαμετακόμισης.
Πώς απαντά η επιχείρησή σας στις προκλήσεις και ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σας;
Οι προκλήσεις που δημιουργούνται από την κρίση στην Ουκρανία θα καθυστερήσουν την επιστροφή στην κανονικότητα που τόσο αναμέναμε όλοι μετά από δύο χρόνια μουδιάσματος της αγοράς λόγω πανδημίας.
Οι στόχοι μας για φέτος είναι να αντιμετωπίσουμε την νέα πρόκληση σαν ευκαιρία διατήρησης των στόχων και του προϋπολογισμού για το έτος, στοχεύοντας την προσπάθεια μας σε εκείνα τα κανάλια που προσφέρουν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσπαθώντας να αξιοποιήσουμε περαιτέρω την ηγετική μας θέση και τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν.
Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;
Πιστεύω ότι αν έχουμε οποιοδήποτε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αυτό έχει να κάνει με την πελατειακή οργανωτική δομή της εταιρείας μας, την ανταγωνιστική παρουσία μας σε τρία διαφορετικά κανάλια της αγοράς και την πλατιά γκάμα εγχώριων και εισαγόμενων προϊόντων πολλά από τα οποία κατέχουν ηγετικές θέσεις στους τομείς τους.
Ο έντονος ανταγωνισμός, τόσο από άλλες εταιρείες διανομής -αρκετές με ξένη ιδιοκτησία- όσο και από οργανωμένους λιανεμπόρους, δεν επιτρέπει εφησυχασμό. Για να παραμείνουμε βιώσιμοι, επιβάλλεται η συνεχής ανάπτυξη με στόχο την βελτίωση της ρευστότητας και μακροπρόθεσμης κερδοφορίας της εταιρείας μας.
Τι σημαίνει για την εταιρεία σας η πρόσφατη υποψηφιότητα στην Κατηγορία Επιχείρηση των IN Business Awards;
Η υποψηφιότητα της Laiko Cosmos στην Κατηγορία Επιχείρηση από τα IN Business Awards, είναι μια αναγνώριση της επιτυχίας ενός τολμηρού οράματος που ξεκίνησε μέσα από αβέβαιες συνθήκες το 2012 με την συγχώνευση δύο παραδοσιακών, αλλά πολύ ανόμοιων εταιρειών στον τομέα διανομής ποτών και τροφίμων. Στόχος της συγχώνευσης ήταν να αξιοποιηθούν συνέργειες και να παραμεριστούν οποιεσδήποτε αντιρρήσεις για κοινό όφελος και των δύο συνεταίρων, κάτι το οποίο δέκα χρόνια μετά φαίνεται να έχει πετύχει πλήρως.
- Η εταιρεία
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2012 μετά από συγχώνευση του Ομίλου Λαϊκού Διανομείς και της Cosmos Trading. Εργοδοτεί συνολικά 228 άτομα στην εταιρεία και άλλα 50 τόσα άτομα ως συνεργάτες. Οι gross sales ανήλθαν στα 77 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι καθαρές πωλήσεις μετά τις εκπτώσεις ανήλθαν στα 55 εκατ. ευρώ.
Η Laiko Cosmos με ένα πλήρως ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής επισκέπτεται απ’ ευθείας σε εβδομαδιαία βάση πάνω από 3,000 πελάτες στα κανάλια που δραστηριοποιείται, και άλλους 1,500 πελάτες μέσω αποκλειστικών συνεργατών. Ταυτόχρονα μέσω μοντέρνων και άριστα εξοπλισμένων αποθηκών, διασφαλίζει την ποιότητα όλων των προϊόντων που αποθηκεύει και διακινεί.
Η Laiko Cosmos δραστηριοποιείται στους ακόλουθους τομείς και υπηρεσίες:
- Στην εμπορία τροφίμων, λιανικής πώλησης και προϊόντων εστίασης (food service), σε τέσσερεις κατηγορίες θερμοκρασίας.
- Στην εμπορία ποτών: αλκοολούχων και μη, ως επίσης και κρασιών.
- Στην παροχή υπηρεσιών Third Party Logistics για όφελος τρίτων.
- Στην προμήθεια των καταστημάτων λιανικής πώλησης εντός των Αγγλικών Βάσεων με όλα τα προϊόντα.
- Στην διαχείριση των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών εντός των Αγγλικών Βάσεων.