Φοβούνται επιβράδυνση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η πανδημία και οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών έχουν εκτροχιάσει τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, μειώνοντας περαιτέρω τους αρχικούς στόχους που έχουν θέσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτό ισχυρίζονται οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο, προειδοποιώντας ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα και ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν. Μπορεί η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης να είναι μεγάλη, αλλά οι ελλείψεις σε υλικά όπως το λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών, φρενάρουν την όποια ανάπτυξη και αλλάζουν τα σχέδια και τους στόχους που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με την Financial Times, ο Elon Musk της Tesla, o Herbet Diess της VW, o Luca de Meo της Renault και ο Carlos Tavares της Stellantis εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι πολύ σύντομα θα αυξηθεί περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντικός αντίκτυπος στην ικανότητα παράδοσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και στις τιμές τους.

Η VW είχε αρχικά σχεδιάσει να παράγει 700.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέτος, αλλά πρόσφατα αποκάλυψε ότι θα μειώσει τις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψης των πρώτων υλών, μειώνοντας σημαντικά τις παραγωγές στα εργοστάσιά της.

Οι ελλείψεις πρώτων υλών για την Τesla του Έλον Μασκ είναι τόσο έντονες που ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας σκέφτεται να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης για να προσπαθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις πρώτες ύλες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος εκτός από το πρόβλημα με τις ελλείψεις των πρώτων υλών προβληματίζεται και για την έλλειψη υποδομών φόρτισης.

Τέλος, το αφεντικό της Renault, Luca de Meo, ισχυρίστηκε ότι η μάρκα είναι πλέον απίθανο να πετύχει τον στόχο της να κατασκευάζει τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην ίδια τιμή με τις μηχανές της βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, επισημαίνοντας ότι οι κανόνες στην ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αλλάξει και θα πρέπει να μπουν νέοι κανόνες που θα καθορίζουν εκ νέου τις γραμμές παραγωγής και την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δειτε Επισης

Καλπάζει η τιμή του ελαιόλαδου στην Κύπρο... Αύξηση πέραν του 60% τον περασμένο Απρίλιο
Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές το Πάσχα, αλλά όχι σε άλλα καταστήματα λιανικής
Μαρία Παναγιώτου: Υπάρχει ενδιαφέρον για το e-κοφίνι, ξεπέρασαν τους 1200 οι συμμετέχοντες
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε