Βελτιώνονται οι δρόμοι στο πάρκο του Ακάμα

Εντός 14 μηνών αναμένεται να ολοκληρωθεί η βελτίωση υφιστάμενων δασικών δρόμων στην περιοχή του Εθνικού Δασικού Πάρκου Ακάμα, η οποία πήρε το πράσινο φως της Περιβαλλοντικής Αρχής.

Το έργο αφορά τη φάση α’ βελτίωσης του οδικού δικτύου που περιλαμβάνει βελτίωση υφιστάμενων δρόμων συνολικού μήκους 13,4 χιλιομέτρων περίπου ως ακολούθως:

Δρόμος 1Α: Τοξεύτρα – Άσπρος Ποταμός – Λάρα 6,6 χλμ., με υφιστάμενο πλάτος 5 -9 μέτρων

Δρόμος 2: Κυκλικός Λάρας 2, χλμ. Υφιστάμενο πλάτος 3,5 - 5 μέτρων

Δρόμος 4Β: Τοξεύτρα – Άβακας – Λίπατη 4,1χλμ, με υφιστάμενο πλάτος 3,5 – 5 μέτρων

Η βελτίωση των πιο πάνω δρόμων περιλαμβάνεται στο Σχέδιο για την Αειφόρο Ανάπτυξη του Εθνικού Δασικού Πάρκου Ακάμα (ΣΑΑ ΕΔΠ Ακάμα), για το οποίο υποβλήθηκε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και εκδόθηκε θετική γνωμάτευση υπό όρους στις 20 Σεπτεμβρίου 2021.

Διαβάστε ακόμη: 

Βάζει γερά θεμέλια οικοδόμησης τρίτου πυλώνα οικονομίας η Πάφος 

8+1 επενδύσεις που αναζητούν χρηματοδότηση 

How I made It: Το success story της Τζένης Χατζηκώστα 

Εξάλλου, για το Σχέδιο υποβλήθηκε Μελέτη Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης και εκδόθηκε Έκθεση Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης της Περιβαλλοντικής Αρχής στις 18 Ιουνίου 2021.

Περιορίζεται η ανεξέλεγκτη στάθμευση
Όπως αναφέρεται στη γνωμάτευση του Τμήματος Περιβάλλοντος, οι δρόμοι αυτοί θεωρούνται σημαντικοί για την οργάνωση, την καθοδήγηση και διαχείριση των επισκεπτών στους κόμβους διευκόλυνσης και εξυπηρέτησης του Εθνικoύ Δασικού Πάρκου Ακάμα, σε άλλες επιτρεπόμενες θέσεις ή σημεία ενδιαφέροντος και περιορισμό της ανεξέλεγκτης στάθμευσης οχημάτων και πρόσβασης στις υπόλοιπες περιοχές του Πάρκου.
 

Εξυπηρετούν επίσης σκοπούς πυροπροστασίας και διαχείρισης.

Σημειώνεται ότι οι δρόμοι που θα βελτιωθούν δεν θα κηρυχθούν ως δημόσιοι δρόμοι, και θα εφαρμόζονται οι κανόνες του Πάρκου, ενώ θα υπάρχει έλεγχος εφαρμογής και συμμόρφωσης επισκεπτών από τους Παρκοφύλακες.

Στο ΕΔΠ Ακάμα υπάρχει εκτεταμένο οδικό δίκτυο, ως αποτέλεσμα της δημιουργίας δρόμων που χρησιμοποιούνται για διάφορους σκοπούς, όπως για παράδειγμα για την προστασία από δασικές πυρκαγιές, από ντόπιους, από χρήστες ενοικιαζόμενων μοτοσυκλετών/ τετράτροχων και από κυνηγούς. Όλοι οι δρόμοι είναι χωματόδρομοι και οι περισσότεροι από αυτούς είναι προσβάσιμοι μόνο από οχήματα τετρακίνησης (4x4). Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, πρόκειται για δρόμους με στενή χωμάτινη επιφάνεια (πλάτους ~4-6 μέτρων), μεγάλες κατά μήκος κλίσεις και χωρίς τεχνικά έργα, οι οποίοι κατά περιόδους καθίστανται αδιάβατοι.

Στους δρόμους που σήμερα είναι δασικοί χωμάτινοι δρόμοι θα πραγματοποιηθούν εργασίες οδοστρωσίας.

Τονίζεται ότι το προτεινόμενο έργο θα έχει 68 χώρους στάθμευσης, 5 για ΑμΕΑ και 20 για ποδήλατα.

Πού θα επιτρέπονται τα αυτοκίνητα και πού όχι
Επιπρόσθετα, ο σχεδιασμός του έργου θα περιλαμβάνει περιμετρική λωρίδα βλάστησης, η οποία θα τοπιοτεχνηθεί με ψηλή και ημίψηλη βλάστηση, θα διατηρηθεί αυξημένη απόσταση από το ανατολικό σύνορο που γειτνιάζει με αναπτύξεις, και θα τοπιοτεχνηθούν επιπρόσθετες λωρίδες πρασίνου σε συνδυασμό με την υφιστάμενη τοπική βλάστηση. Ο σχεδιασμός του χώρου στάθμευσης έχει λάβει υπόψη τη διεύρυνση του οδικού δικτύου κατά μήκος του δυτικού συνόρου.

Η βελτίωση του οδικού δικτύου αφορά την υφιστάμενη πρόσβαση προς τα δημοφιλή σημεία ενδιαφέροντος του ΕΔΠ Ακάμα, Τοξεύτρα, Κόλπος της Λάρας και Φαράγγι του Άβακα, καθώς και την καθοδήγηση των επισκεπτών προς τους κόμβους διευκόλυνσης και εξυπηρέτησης επισκεπτών που θα δημιουργηθούν.

Στην περιβαλλοντική γνωμάτευση διευκρινίζεται ότι οι δρόμοι Άσπρος Ποταμός – Λάρα και Τοξεύτρα – Άβακας – Λίπατη είναι καθορισμένοι από το ΣΑΑ ΕΔΠ Ακάμα ως δρόμοι εντός του ΕΔΠ Ακάμα στους οποίους θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε ιδιωτικά οχήματα, ενώ στο τμήμα Κυκλικός Λάρας θα επιτρέπεται η χρήση μόνο από οχήματα του Πάρκου. Θα γίνεται περιοδική συντήρηση του δρόμου με μηχανικά μέσα, όπως η συνήθης δραστηριότητα σε αγροτικούς και δασικούς δρόμους.

Δειτε Επισης

Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου