Πάνω από 90% του συνόλου των πληρωμών διενεργούνται ηλεκτρονικά
13:10 - 09 Νοεμβρίου 2022
Η Τράπεζα στοχεύει σε ταχύτερη και φιλικότερη εξυπηρέτηση των Πελατών της μέσα από τα Ψηφιακά της Κανάλια, αναφέρει ο Διευθυντής Διεύθυνσης Ψηφιακής Τραπεζικής της Alpha Bank Cyprus Ltd, Χρήστος Γ. Παπαδόπουλος.
Η Alpha Bank παρέχει διαχρονικά πολλές επιλογές στον τομέα των πληρωμών τόσο μέσω του Δικτύου Καταστημάτων της, όσο και μέσω των Ψηφιακών της Καναλιών. Οι επιλογές αυτές απευθύνονται σε όλους τους Πελάτες και εξελίσσονται διαχρονικά με γνώμονα πάντα τις ανάγκες τους, αλλά και τις διαρκείς εξελίξεις στην τεχνολογία και στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον.
Θετική εμπειρία με έξυπνες λύσεις
Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πληρωμές, η Alpha Bank παρέχει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως οι μεταφορές κεφαλαίων και πληρωμών μεταξύ ατόμων (person to person) και μεταξύ επιχειρήσεων (business to business), οι εγχώριες και διεθνείς μεταφορές τύπου ΣΕΠΑ και SWIFT, οι μαζικές πληρωμές μισθοδοσίας, οι αποπληρωμές δανείων, οι πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφέλειας, οι ανέπαφες πληρωμές με κάρτες, οι αγορές μέσω διαδικτύου καθώς και πολλές άλλες. Όλες αυτές οι επιλογές παρέχονται μέσω ευέλικτων προϊόντων, λογαριασμών και καρτών, καθώς και μοντέρνων ψηφιακών λύσεων, όπως οι εφαρμογές web και mobile banking, οι ανοικτές διεπαφές Προγραμματισμού Εφαρμογών (APIs), τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και οι Αυτόματες Ταμειακές Μηχανές.
Καθοριστικής σημασίας στην παροχή αυτών των λύσεων είναι οι τεχνικές που εφαρμόζονται, έτσι ώστε όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες να είναι εύχρηστα για τον χρήστη και πλαισιωμένα με όλους τους απαραίτητους μηχανισμούς, που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια και την ακεραιότητα στην εκτέλεση των πληρωμών. Η ασφάλεια των ηλεκτρονικών πληρωμών αποτελεί προτεραιότητα για την Τράπεζα και επιτυγχάνεται με την ισχυρή ταυτοποίηση του Πελάτη μέσω βιομετρικών και άλλων μεθόδων (strong customer authentication) καθώς και τη διάγνωση, εντοπισμό και αποτροπή περιστατικών απάτης (fraud prevention και fraud detection). Επίσης, σημαντικοί είναι οι μηχανισμοί έγκαιρης και διαφανούς ενημέρωσης του Πελάτη για το κόστος εκτέλεσης των πληρωμών του όσο και για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές του ανά πάσα στιγμή. Όλα αυτά δημιουργούν μια θετική εμπειρία Πελάτη και επιταχύνουν την μετατόπιση όλο και περισσοτέρων Πελατών στα Ψηφιακά Κανάλια της Τράπεζας.
Συνεχής εξέλιξη προϊόντων
Ο τομέας των ηλεκτρονικών πληρωμών μεταβάλλεται συνεχώς. Συμμετέχοντας ενεργά στην οικονομία του τόπου και εφαρμόζοντας νεοφυείς τεχνολογικές λύσεις, η Alpha Bank έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού, που αφορά μεταξύ άλλων και τον τομέα των πληρωμών. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Τράπεζα εξελίσσει διαρκώς και αναπροσαρμόζει τα προϊόντα της με στόχο να παραμένουν ανταγωνιστικά, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των Πελατών της. Παράλληλα, τα κανάλια εξυπηρέτησης, οι τεχνολογικές υποδομές και οι ροές εργασιών αναβαθμίζονται συνεχώς έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στο εξελισσόμενο περιβάλλον, με απώτερο σκοπό να βελτιώνουν την εμπειρία του Πελάτη.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πρόσφατα εγκαινιάστηκε το Ψηφιακό Κατάστημα της Τράπεζας, μέσω του οποίου μπορεί κάποιος να συνάψει σχέση με την Τράπεζα και να ανοίξει τον πρώτο του λογαριασμό, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί κάποιο φυσικό κατάστημα. Με αυτό τον τρόπο αποκτά πρόσβαση στα Ψηφιακά Κανάλια της Τράπεζας, μέσω των οποίων μπορεί να παρακολουθεί ανά πάσα στιγμή τους λογαριασμούς του και να διενεργεί ηλεκτρονικά οποιαδήποτε συναλλαγή ή πληρωμή επιθυμεί. Επιπλέον, η Τράπεζα εισήγαγε το νέο Web Banking, το οποίο προσφέρει πολλές επιλογές ηλεκτρονικών προϊόντων και υπηρεσιών κυρίως στον τομέα των πληρωμών. Παράλληλα, η Alpha Bank έχει αναπτύξει πρωτοποριακές λύσεις ηλεκτρονικών πορτοφολιών, όπως το Apple Pay.
Εντός του έτους, έχει δρομολογηθεί η εισαγωγή των Google Pay και Garmin Pay, ενώ θα συσταθεί επίσης μια μοντέρνα και δυναμική εφαρμογή για κινητά και ταμπλέτες αφής. Ταυτόχρονα, ετοιμάζεται η προσθήκη νέων υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως οι άμεσες διατραπεζικές πληρωμές (instant payments), οι άμεσες μεταφορές μέσω κινητού τηλεφώνου σε λογαριασμούς και κάρτες εντός και εκτός Κύπρου, τα προγράμματα ανταμοιβής τύπου loyalty, οι υπηρεσίες διαχείρισης πορτοφολιού (Personal Financial Management), οι ψηφιακές υπογραφές και άλλα.
Το μέλλον είναι ηλεκτρονικό
Οι ηλεκτρονικές πληρωμές έχουν αντικαταστήσει ήδη σε πολύ μεγάλο βαθμό τις φυσικές συναλλαγές. Πάνω από 90% του συνόλου των πληρωμών, που διενεργούνται στην Τράπεζα, γίνονται ηλεκτρονικά. Το ποσοστό αυτό συνεχώς αυξάνεται και η πρόβλεψη είναι ότι θα πλησιάσει το 92% μέχρι το τέλος του 2023. Σε αυτό έχει συμβάλει η πανδημία του covid-19, η οποία ανάγκασε τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν τα Ψηφιακά Κανάλια ως τον κύριο τρόπο εκτέλεσης των συναλλαγών τους.
Στο άμεσο μέλλον θα δούμε όλο και περισσότερα προϊόντα, που θα προσφέρουν λύσεις σε σχέση με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Οι εξελίξεις και η πρόοδος στην εφαρμογή του προγράμματος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα αναμένεται να επιταχύνει ακόμη περισσότερο την εξάπλωση των ηλεκτρονικών πληρωμών με επίκεντρο τη σχέση Πελάτη -Τράπεζας. Τέλος, προβλέπονται πολλές και σημαντικές συνέργειες και συνεργασίες μεταξύ Τραπεζών και Εταιριών χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) και κανονιστικής τεχνολογίας (regtech), που στόχο έχουν τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών, μέσω της αλληλοσυμπλήρωσης των τομέων εξειδίκευσης της κάθε πλευράς.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Διεύθυνση: Λεωφόρος Λεμεσού 3, Μέγαρο Alpha Bank, 2112, Αγλαντζιά, Λευκωσία
Ιστοσελίδα: www.alphabank.com.cy
Τηλέφωνο: 22888888
Φαξ: 22773788