Γ. Βασιλάκος: Με πολυκαναλικό concept η Κωτσόβολος στην Κύπρο
06:31 - 03 Ιουλίου 2021
Τις πόρτες της στο κυπριακό κοινό ετοιμάζεται να ανοίξει ο Κωτσόβολος με εξελιγμένη τεχνολογία και υπηρεσίες, και εισάγοντας νέους τρόπους πληρωμής στο λιανικό εμπόριο. Η κάθοδος της εταιρείας στην Κύπρο γίνεται με πολλά «κανάλια» από τα φυσικά καταστήματα, στο διαδίκτυο, αλλά και μέχρι από τον... δρόμο.
Διαβάστε ακόμη:
Κωτσόβολος: Δύο υπερσύγχρονα καταστήματα έρχονται για να σε ταξιδέψουν στο μέλλον
Τα δύο υπερσύγχρονα καταστήματα Κωτσόβολος σε Λευκωσία και Λεμεσό
Συγκεκριμένα, τα νέα καταστήματα προσφέρουν προϊόντα κάθε τεχνολογίας, όπως υπολογιστές, κινητή τηλεφωνία, ψυχαγωγίας (τηλεοράσεις, μουσική, παιχνίδια κ.α.), λευκές συσκευές (πλυντήρια, ψυγεία, μικροσυσκευές) και άλλα πολλά. Οι αγορές μπορούν να γίνουν παραδοσιακά ή με ειδικά stations που υπάρχουν σε αρκετά σημεία του καταστήματος με πιστωτική κάρτα ή με μετρητά, αποφεύγοντας έτσι καθυστερήσεις ή -λόγω και των μέτρων για την πανδημία- συνωστισμό.
Ακόμη μία καινοτομία είναι ότι οι αγορές μπορούν να γίνουν διαδικτυακά (ακόμη και εντός του καταστήματος), και κατά την έξοδο να γίνει η παραλαβή του προϊόντος ή από το παράθυρο ενός quick point χωρίς να χρειαστεί να εισέλθει καν μέσα ο πελάτης.
Ικανοποίηση στην εταιρεία
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Βασιλάκος σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ανέφερε ότι η ομάδα της εταιρείας είναι αρκετά χαρούμενη, καθώς μετά από καιρό βρίσκεται στο νησί μας. Αναμένουν βεβαίως τους πελάτες στις 12 Ιουλίου, όταν και θα είναι έτοιμα τα καταστήματα να τους υποδεχθούν.
«Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που ερχόμαστε στην Κύπρο μετά από πάρα πολλά χρόνια διερεύνησης. Ερχόμαστε με δύο πολύ όμορφα καταστήματα, τα οποία τα ψάχναμε πολύ καιρό, με μεγάλο μέγεθος και σε πολύ καίρια σημεία της πόλης. Με ηλεκτρονικό κατάστημα-το kotsovolos.cy-, το οποίο θα είναι ένα αυτόνομο, αλλά και συνδεδεμένο κατάστημα με αυτό της Ελλάδος. Και ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο θα έχει όλες τις δυνατότητες που έχει και το ελληνικό κέντρο-και σε customer care και σε πωλήσεις-. Από το να κάνει μία απλή αγορά κάποιος πελάτης μέχρι να εξυπηρετηθεί για κάποιο πρόβλημα του, ακόμη και μέχρι να εξυπηρετηθεί στη νοηματική, για ανθρώπους οι οποίοι παρουσιάζουν προβλήματα ακοής. Οπόταν κατεβαίνουμε με ένα πολυκαναλικό concept και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι γι' αυτό».
Με δόσεις και micro-lending
Μέρος του μοντέλου λειτουργίας της εταιρείας είναι οι δόσεις, και η Κωτσόβολος έχει συνδέσει το όνομα της με αυτά τα εργαλεία. «Δεν υπάρχει Κωτσόβολος χωρίς δόσεις. Δεν υπάρχει Κωτσόβολος χωρίς financing», τόνισε ο κ. Βασιλάκος. Η εταιρεία αναγνωρίζει τις ανάγκες του καταναλωτή και εφαρμόζει ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.
«Στην Κύπρο προφανώς και θα φέρουμε το κομμάτι των δόσεων, του καταναλωτικού δανείου. Θα φέρουμε πολλά καινοτόμα πράγματα και στις άτοκες δόσεις, που δεν τα έχουν δει ούτε η Κύπρος ούτε η Ελλάδα γιατί είναι καινούργια. Θα έρθουν, αλλά το κομμάτι του καταναλωτικού δανείου είναι πιο δύσκολο να έρθει, γιατί μέχρι να στηθούνε και να δημιουργηθούνε οι personas περνάει μια περίοδος. Στην αρχή θα πάρουμε ρίσκα. Κάθε εξάμηνο θα γίνεται δυνατότερο αυτό το σύστημα», υπέδειξε.
Πάντως, η εταιρεία έχει πολλούς χρηματοδοτικούς άσους στο μανίκι για να εντάξει στην αγορά. Όπως αναφέρει ο κ. Βασιλάκος, τα κοιτάζουν όλα και οι πληρωμές θα μπορούν να γίνονται «μέσω πιστωτικών καρτών, που ξέρω ότι στην Κύπρο ακόμα δεν είναι τόσο μεγάλο το penetration. Θα δουλέψουμε και εκεί με προγράμματα άτοκων δόσεων ανά κατηγορία, ίσως και με διαφορετικό τρόπο από αυτό που γίνεται σήμερα στην Κύπρο. Δεν είμαι έτοιμος να πω πολλά πράγματα. Υπάρχουν προγράμματα micro-lending και Buy Now Pay Later (BNPL) που είναι σύγχρονα τραπεζικά μοντέλα financing. Τα κοιτάμε όλα, γιατί βλέπουμε ότι η Κύπρος είναι πιο μπροστά από την Ελλάδα σε αυτό το κομμάτι και είναι πιο έτοιμη να δεχτεί νέα χρηματοδοτικά σχήματα. Είτε είναι σε νεότερους ανθρώπους που θέλουν να αγοράσουν ένα κινητό είτε είναι σε premium κοινά και να εκμεταλλευτούνε προγράμματα, όπως το ''Antamivi'', που θα είμαστε από την πρώτη μέρα μέσα».
Ο πήχης στο 35% της αγοράς
Ο ανταγωνισμός, ωστόσο, στην Κύπρο είναι αρκετά μεγάλος και χρειάζεται προσοχή στα επόμενα βήματα. Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2020-2021 την περασμένη Τετάρτη στην Ελλάδα, είχε αναφερθεί πως η Κωτσόβολος θέτει ως στόχο το 35% της κυπριακής αγοράς. Ο κ. Βασιλάκος, εξήγησε πως αυτό μπορεί να γίνει σε βάθος χρόνου.
Διαβάστε ακόμη: H κάθοδος και οι στόχοι του Κωτσόβολου στην Κύπρο
«Στην Ελλάδα είμαστε περίπου η μισή αγορά. Εδώ ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και εμάς η πρόθεσή μας είναι να μπούμε και μέσα από το μοντέλο λειτουργίας να μπορέσουμε να κερδίσουμε τον Κύπριο καταναλωτή σε βάθος χρόνου. Οπόταν, θα θέλαμε να βρισκόμαστε σε ένα μερίδιο που είναι κοντά στην Ελλάδα, στο 35%, στην επόμενη πενταετία. Δεν θέλουμε και ούτε μας ενδιαφέρει να το κερδίσουμε βίαια είτε να το κάνουμε νωρίτερα. Μας ενδιαφέρει να κερδίσουμε τον Κύπριο καταναλωτή και σε βάθος χρόνου, γιατί όχι, να πάμε ακόμη καλύτερα», τόνισε.
Στο παρόν στάδιο τα δύο καταστήματα σε Λευκωσία (2.100 τμ) και τη Λεμεσό (2.080 τμ), είναι αρκετά όπως αναφέρει ο κ. Βασιλάκος, μελλοντικά ωστόσο βρίσκεται στα πλάνα η επέκταση και σε άλλες πόλεις.
«Επειδή ο κόσμος έχει αλλάξει και το ιντερνετ και το τηλεφωνικό κέντρο έχει πάρει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων, ειδικά μέσα στον covid άλλαξε όλος ο κόσμος, αυτή τη στιγμή τα δύο μεγάλα καταστήματα για αρχή νομίζω είναι αρκετά. Σιγά-σιγά, επειδή στην Κύπρο υπάρχουν και άλλες πόλεις που έχουν μεγάλη δυναμική, όπως είναι η Λάρνακα ή η Πάφος, εφόσον τα πράγματα κινηθούν καλά και για τα δύο πρώτα καταστήματα και για το πολυκαναλικό σχήμα, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να επεκταθούμε και στις υπόλοιπες πόλεις. Αλλά είναι νωρίς ακόμα», επισήμανε.
Προς το παρόν εκτός mall
Η είσοδος σε κάποιο εμπορικό κέντρο ήταν και παραμένει μία επιλογή σύμφωνα με τον Βασιλάκο, και η εταιρεία είναι διατεθειμένη να εξετάσει κάθε πρόταση. Μάλιστα, ανέφερε ότι ήταν κοντά σε συμφωνία με το Metropolis Mall στη Λάρνακα, αλλά στάθηκε εμπόδιο η πανδημία.
«Κοιτάμε τα πάντα. Είχαμε μιλήσει και με το mall στη Λάρνακα. Ήμασταν πάρα πολύ κοντά να κλείσουμε. Μας πρόλαβε η υγειονομική κρίση. Θα είμαι ειλικρινής, θέλω να καταλάβω πώς θα εξελιχθεί η υγειονομική κρίση γιατί παγκοσμίως τα malls αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλη πίεση. Το αντιμετωπίζουμε και εμείς στην Ελλάδα στα malls που βρισκόμαστε, γιατί λόγω του covid έχουν σημαντική πτώση στην επισκεψιμότητα. Αν με ρωτούσατε αυτή τη στιγμή και για την επόμενη χρονιά, θα σας έλεγα ότι προτιμώ να είμαι εκτός ενός mall. Για το μέλλον όμως, τα malls έχουν και αυτά την αξία τους και φυσικά είμαστε ανοικτοί σε κάθε καλή πρόταση και ευκαιρία», τόνισε.
Διαβάστε εδώ:
Το παραλίγο deal της Κωτσόβολος με το Metropolis Mall και γιατί δεν προχώρησε
Βλέπει επιχειρήσεις και αναλόγως event
Αν και η είσοδος στην αγορά γίνεται λόγω της πανδημίας κάπως αθόρυβα, αν το επιτρέψουν οι περιστάσεις θα προγραμματιστεί ένα μεγάλο γεγονός κοντά στον Οκτώβριο για να μπορέσουν οι καταναλωτές να γνωρίσουν καλύτερα τα καταστήματα. «Ιδανικά θα θέλαμε να μην έχουμε προβλήματα σε υγειονομικό επίπεδο, η Λευκωσία να έχει γίνει πολύ όμορφη απ’ έξω σαν χώρος, ο δρόμος να έχει τελειώσει και να σηματοδοτήσουμε την χριστουγεννιάτικη περίοδο ή το peak season που λέμε, με ένα πολύ καλό event. Μακάρι», σχολίασε.
Το κατάστημα θα προσφέρει και προϊόντα για επιχειρήσεις, που μελλοντικά αναμένεται να προσελκύσουν αρκετές. «Αυτό αποτελεί βασικό μέρος του μοντέλου λειτουργίας μας, οπόταν η ομάδα του business-to-business που έχουμε, έτσι κι αλλιώς θα κινηθεί και θα εξυπηρετήσει, είτε εντός των καταστημάτων είτε μέσω του τηλεφωνικού κέντρου είτε του ιντερνέτ. Γιατί ακριβώς μετά του b2b, με το see site που έχουμε για τους τελικούς καταναλωτές, όπως και στην Ελλάδα, θα έρθει και ένα business-to-business site. Είναι ένα δεύτερο βήμα, πρώτα η λιανική και αμέσως μετά το κομμάτι των επιχειρήσεων», εξήγησε.