Έφαγε το χοιρινό η πανδημία-Οι τάσεις στην αγορά του κρέατος

Μειωμένη κατά περίπου 10% είναι η κατανάλωση χοιρινού κρέατος στην Κύπρο φέτος, λόγω της απουσίας των τουριστών και του κλεισίματος της βιομηχανίας εστίασης, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Α/φοι Ανδρέου Χοιροστάσια Λτδ, Γιώργο Ανδρέου.

Μιλώντας στο InBusinessNews για την κατανάλωση χοιρινού κρέατος στην Κύπρο και τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά, ο ίδιος ανέφερε ότι με τα πρώτα lockdowns η κατανάλωση χοιρινού δεν επηρεάστηκε, λόγω του ότι οι καταναλωτές ήταν στα σπίτια τους και κατανάλωναν υψηλές ποσότητες κρέατος. Ωστόσο, η τάση αυτή δεν συνεχίστηκε, με την πάροδο του χρόνου. 

Σε εξαγωγές η πλεονασματική παραγωγή

Όπως μας εξήγησε, οι παραγωγοί χοιρινού κρέατος δεν μειώνουν την παραγωγή τους λόγω μειωμένης κατανάλωσης, αφού η παραγωγή χρειάζεται δέκα μήνες για να προγραμματιστεί.  

Η Α/φοι Ανδρέου Χοιροστάσια Λτδ υποχρεώθηκε να διοχετεύσει την πλεονασματική παραγωγή της (κοντά στο 10%) σε εξαγωγές.

Πρόκειται για μια ασύμφορη λύση, σε σχέση με τις πωλήσεις στην Κύπρο, αφού οι τιμές εξαγωγής είναι χαμηλότερες κατά 8%. «Η παραγωγή δεν αλλάζει... εμείς επηρεαστήκαμε από τη χαμηλότερη μέση τιμή», πρόσθεσε ο κ. Ανδρέου.

Διαβάστε ακόμα: 

«Τυπικό λάθος» που δεν βάζει σε μπελάδες την κατοχύρωση του χαλουμιού ως ΠΟΠ 

Οι κλάδοι με τις περισσότερες κενές θέσεις εργασίας

Γενικότερα, για να γίνουν εξαγωγές χοιρινού στο εξωτερικό πρέπει να υπάρχει πλεονασματική παραγωγή, καθότι με το κόστος παραγωγής που υπάρχει στην Κύπρο δεν υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθούν εξαγωγές, στον τύπο του χαλλουμιού.

«Οι εξαγωγές δεν γίνονται για κερδοφορία, αλλά λόγω πλεονασματικής παραγωγής και αποσυμφόρησης της αγοράς. Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς και κυρίως τους Ευρωπαίους. Ο λόγος αφορά το υψηλότερο κόστος των δημητριακών, τα οποία είναι εισαγόμενα», είπε.    

Τι κρέας τρώνε οι Κύπριοι

Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Α/φοι Ανδρέου Χοιροστάσια Λτδ, το χοιρινό και το κοτόπουλο είναι τα κυριότερα είδη κρέατος που επιλέγουν, με μεγάλη διαφορά (από το αρνίσιο και το μοσχαρίσιο κρέας), οι Κύπριοι καταναλωτές.

Παράλληλα, όπως σημείωσε, το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία τάση υπέρ του μοσχαρίσιου κρέατος και των εισαγόμενων stakes (ειδικές ποικιλίες), αφού στην Κύπρο δεν υπάρχει παραγωγή ποιοτικού stake. 

Προωθούν το συσκευασμένο κρέας

Ερωτηθείς για τα σχέδια της εταιρείας του, ο κ. Ανδρέου ανέφερε ότι γίνεται μία συνεχής προώθηση του συσκευασμένου κρέατος, προς ευκολία των νεαρότερων καταναλωτών, οι οποίοι θέλουν να ψωνίζουν με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Η πιο πάνω τακτική βρίσκει ανταπόκριση, καθώς η τάση στο συσκευασμένο κρέας είναι ανοδική, ειδικότερα μεταξύ των νεαρότερων ηλικιών.  

 

Δειτε Επισης

Πρόταση Κομισιόν για τέλος δύο ευρώ σε δέματα ηλεκτρονικών καταστημάτων από τρίτες χώρες
Αύξηση στον κύκλο εργασιών του ευρύτερου εμπορικού τομέα το 2023-Έρευνα χονδρικού και λιανικού εμπορίου
Καλοκαίρι με Shell και φουλάρουμε με προορισμό τη Monza
Όμιλος ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ: Ο ισχυρότερος όμιλος προϊόντων υγείας, ομορφιάς και ευεξίας στην Κύπρο
Lidl UP-Learn & Work: Δωρεάν εκπαίδευση με μισθό, καριέρα από την πρώτη μέρα
Μειώθηκαν οι εξαγωγές μπύρας από τα κυπριακά εργοστάσια, αλλά ενισχύθηκε η εγχώρια αγορά
Φρέναρε η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο...Κάμψη στα σαλούν, άνοδος για υβριδικά και ηλεκτρικά
Έγινε το αναμενόμενο...Εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού οι χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση
Minotti: Ενισχύει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά-Νέο flaghship κατάστημα στο Trilogy Limassol Seafront
Το νέο προϊόν που λάνσαρε στην κυπριακή αγορά η Laiko Cosmos Trading Ltd-Ενισχύει την γκάμα των επωνυμιών που διανέμει