Ένα εταιρικό δώρο που προορίζεται για πελάτες, συνεργάτες ή ακόμη και για το προσωπικό της ίδιας της επιχείρησης, είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Κι οπωσδήποτε, πέρα από την όμορφη διάθεση και τα χαμόγελα που θα μοιράσει, αυτόματα προδιαθέτει για ακόμα καλύτερη σχέση με την εταιρεία που έσπευσε να ευχαριστήσει και να εκφράσει την εκτίμησή της με τον συμβολικό αυτό τρόπο.
Κείμενο Νικόλας Προδρόμου
Η κυπριακή αγορά διαθέτει σήμερα μια μεγάλη γκάμα επιλογών, οι οποίες προσφέρονται από εταιρείες που εξειδικεύονται στο επιχειρηματικό δώρο, ανταποκρινόμενες στη ζήτηση από όπου κι αν προέρχεται και σε όποιο κοινό κι αν απευθύνεται. Είτε για πελάτες και προμηθευτές είτε για συνεργάτες και εργαζόμενους πάντα υπάρχει η κατάλληλη επιλογή που αντανακλά τις αξίες και το ίδιο το προφίλ της εταιρείας που σπεύδει να ευχαριστήσει με ένα δώρο και ιδανικά αγγίζει ευαισθησίες κι ενίοτε ικανοποιεί με τη χρησιμότητά του. Το εταιρικό δώρο αποτελεί μια άριστη ευκαιρία για ενδυνάμωση των επιχειρηματικών και επαγγελματικών σχέσεων ευρύτερα, ενώ στην περίπτωση που έχει ως αποδέκτες τους εργαζόμενους της ίδιας της εταιρείας, η ωφελιμότητά του εκτείνεται στη θετική επίδραση που έχει στην ψυχολογία άρα και στην απόδοσή τους. Κι αυτό γιατί ο άνθρωπος που νιώθει ότι εκτιμούν τον ίδιο και την προσφορά του, εντείνει τις προσπάθειες για περαιτέρω βελτίωση σε ένα περιβάλλον όπου αισθάνεται ότι ανήκει άρα οφείλει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Την ίδια απήχηση έχει το δώρο ως ένδειξη εκτίμησης όταν προσφέρεται σε πελάτες και συνεργάτες. Γεννά ή τονώνει τα αμοιβαία αισθήματα εμπιστοσύνης και σεβασμού για μια σχέση που είτε κρατάει χρόνια είτε τώρα κτίζεται, όμως σε κάθε περίπτωση τιμάται με ένα συμβολικό δώρο για τα οφέλη που έχει ήδη επιφέρει στα δυο μέρη κι ασφαλώς για τις προοπτικές της.
Απομένει, λοιπόν, εφόσον η σημασία του δώρου είναι δεδομένη, η επιλογή εκείνη που συνάδει με την ταυτότητα, την κουλτούρα και τα μηνύματα που θέλει να στείλει η εταιρεία. Παράλληλα, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στο προφίλ του κοινού στο οποίο απευθύνεται, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις είναι ποικιλόμορφο, άρα το δώρο μπορεί να μην είναι ένα, αλλά να διαφέρει ανάλογα με τον τομέα ή άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που θα το παραλάβουν.
Σε γενικές γραμμές, σε μία εποχή καθόλα ψηφιακή, είδη από τον χώρο της τεχνολογίας, αξεσουάρ και άλλα συναφή θεωρούνται από τις πιο χρήσιμες επιλογές για την καθημερινότητα πλείστων επαγγελματιών. Ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα είναι, επίσης, στις μέρες μας δώρα της μεγάλης κατηγορίας που περιλαμβάνει ευεξία, προσωπική φροντίδα και υγιεινή διατροφή, χωρίς ποτέ να χάνουν τη σταθερή τους αξία το καλό ποτό, ένα γλυκό και άλλα κλασικά που διαχρονικά έχουν καθιερώσει την ίδια την έννοια, το νόημα και την αξία του εταιρικού δώρου.