Η digital διαφήμιση και η ορθή χρήση των influencers

Ιδιαίτερη ανησυχία για την επιλογή των influencers στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης διατυπώθηκε στο πλαίσιο συζήτησης κατά τη διαδικτυακή παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας με τίτλο «το Μερίδιο της Digital Διαφήμισης στην Κυπριακή Αγορά». Την ίδια ώρα, ανοδική τάση φαίνεται να καταγράφει η ψηφιακή διαφήμιση στην Κύπρο, καθώς αντιπροσωπεύει το 14% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για το 2020, ενώ η ψηφιακή διαφήμιση χρησιμοποιείται περισσότερο από τους μικρούς διαφημιζόμενους με μικρότερα budget.  Παράλληλα, η χρήση των social media φιγουράρει ψηλά στις προτιμήσεις των διαφημιζομένων για ψηφιακές διαφημιστικές εκστρατείες.

Διαβάστε ακόμη: 

Η αγοράς της διαφήμισης στην Κύπρο και ποια μορφή κερδίζει έδαφος
 

Digital για τους μικρούς
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Κωνσταντίνος Καμάρας, συνιδρυτής και Chairman Emeritus της IAB Europe, επισήμανε πως είναι φυσιολογικό για τους μικρούς διαφημιζόμενους να επιλέγουν την ψηφιακή διαφήμιση καθώς δεν διαθέτουν χρήματα για μεγάλες διαφημιστικές εκστρατείες. Με βάση τη διεθνή πρακτική, πρόσθεσε, οι πολύ μικρές επιχειρήσεις θεωρούν την ψηφιακή διαφήμιση ως την επικρατέστερη επιλογή για διαφημιστικές εκστρατείες, με την δαπάνη σε ψηφιακή διαφήμιση σε πολλές να εκτινάσσεται στα 2/3 της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης.

Από την πλευρά του ο Ανδρέας Παύλου, Director of Digital Services της DELEMA McCANN CYPRUS, ανέφερε πως καταγράφεται σημαντική αύξηση στην digital διαφήμιση και το σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι θεωρούν την ψηφιακή διαφήμιση ως αναπόσπαστο κομμάτι στις εκστρατείας τους.

Το ποσοστό δαπάνης στην ψηφιακή διαφήμιση μειώνεται από τους μεγάλους διαφημιζόμενους και αυτή η τάση θα συνεχιστεί λόγω της εμπιστοσύνης που προσδίδουν οι καταναλωτές στην τηλεοπτική διαφήμιση. Αυτό επισήμανε η Νατάσα Περδίου Head of eCommerce, Digital Marketing & Communication, C.A. Papaellinas Group, υπογραμμίζοντας πως οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δεν έχουν συγκεκριμένους στόχους όσο οι μικρότεροι διαφημιζόμενοι.

Με φειδώ η χρήση influencer
Ανησυχία για το ποσοστό που δαπανείται (4%) για ψηφιακή διαφήμιση με την χρήση influencers εξέφρασε ο κ. Καμάρας τονίζοντας πως το ποσοστό είναι εντυπωσιακά μεγάλο σε σχέση με την τάση που επικρατεί διεθνώς. Η Κύπρος, είπε, είναι στα όρια του μαύρου κύκνου σε ό,τι αφορά τις δαπάνες για influencers, καθώς, όπως υπογράμμισε, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι υπάρχουν και οι fake followers. Η χρήση των influencers, σημείωσε, εγείρει θέματα διαφάνειας. Η χρήση των influencers θα πρέπει να λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια, με ξεκάθαρη σήμανση, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει. Η χρήση influencer, είπε, εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο να κάνει ζημιά στο brand και ακόμη μεγαλύτερη ζημιά στον διαφημιζόμενο.

Ο κ. Παύλου συμφώνησε με τον κ. Καμάρα για να προσθέσει ότι influencer marketing υπάρχει και θα υπάρχει, αλλά η χρήση του θα πρέπει να γίνεται με διαφάνεια. Για να γίνεται σωστή δουλειά με τους influencers, είπε, θα πρέπει να γίνεται σωστή επιλογή του influencer ο οποίος θα μπορεί να αντιπροσωπεύει το brand. Η επιλογή θα πρέπει να γίνεται ανάλογα με το προϊόν και της χρήσης της καμπάνιας.

Local Media Vs Social Media
Η επιλογή των local media θα πρέπει να αποτελεί πρώτη επιλογή των διαφημιζομένων λόγω της εμπιστοσύνης που έχουν αναπτύξει με το κοινό σε σχέση με άλλες πλατφόρμες, ιδιαίτερα σε μια εποχή που το κοινό κατακλύζεται από fake news και fraud. Αυτό ανέφερε η Ξένια Ξενοφώντος, πρόεδρος του Κυπριακού Οργανισμού Οργανισμός Εκδοτών Διαδικτύου, υπογραμμίζοντας πως τα τοπικά μέσα διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα περιεχομένου τους και την αποδοτικότητά τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η αναφορά του κ. Παύλου ο οποίο πρόσθεσε πως τα τοπικά μέσα θα δώσουν το βήμα στον διαφημιζόμενο να απαντήσει και να τοποθετηθεί σε σχέση με άλλες πλατφόρμες διαφήμισης. Ωστόσο, θεωρεί ως φυσικό επακόλουθο την χρήση των social media από τους διαφημιζόμενους καθώς τα δεδομένα αλλάζουν με τους ανθρώπους να μην παρακολουθούν τηλεόραση, να μην διαβάζουν εφημερίδες αλλά να ξοδεύουν κατά μέσο όρο δύο ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η κ. Περδίου θωρεί απόλυτα λογικό τα social media να είναι πρώτα στην προτίμηση των διαφημιζομένων, καθώς προσφέρουν αμφίδρομη επικοινωνία με τον καταναλωτή και παρέχουν την ευχέρεια στον διαφημιζόμενο να προωθήσει αυθεντικό περιεχόμενο και περιεχόμενο με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί ο χρήστης.

 

Δειτε Επισης

Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας
Η Stoiximan έπαιξε μπάλα και έστειλε το δικό της μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Γης
Heritage Private School: Χρυσός προστάτης του περιβάλλοντος 2023
Πώς επιτυγχάνεται ένα αποτελεσματικό Διοικητικό Συμβούλιο-Πρώτη ανοικτή συζήτηση από EIMF
Nέος γενικός διευθυντής της MSPS Κύπρου ο Γιάννης Διονυσιάδης
Η τεχνητή νοημοσύνη και το μέλλον των Μ.Μ.Ε
Η Bioland Energy Group καθάρισε την παραλία Βορόκληνης
Consulco: Υψηλές αποδόσεις του London Credit Fund και το πρώτο τρίμηνο του 2024
Συζήτηση για ενιαία Εθνική Χρηματοπιστωτική Αρχή Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών
Η Λευκωσία υποδέχεται το 16ο Συνέδριο για την Εταιρική Βιωσιμότητα & Υπευθυνότητα