Αλ. Άννινος: Η έλλειψη chip καθυστερεί τις παραδόσεις οχημάτων

Μεγάλες καθυστερήσεις και κατ' επέκταση ελλείψεις σε ημιαγωγούς(semi-conductors) καταγράφει η αγορά οχημάτων και γενικότερα η βιομηχανία της τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό επιφέρει αλυσιδωτές επιπτώσεις και έχει αναπόφευκτα αρνητικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, με την παραγωγή και διαθεσιμότητα των προϊόντων που επηρεάζονται, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα, να έχει μειωθεί σημαντικά. 

Πρόκειται για ένα μείζον πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές εταιρείες, ουσιαστικά, να μην μπορούν να ικανοποιήσουν άμεσα τις παραγγελίες για νέα οχήματα παγκοσμίως. Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και μετέπειτα ωστόσο προβλέπεται να υπάρξει μία ομαλοποίηση στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην αγορά οχημάτων. 

Διαβάστε ακόμα: 

Το έργο που θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία 

Ένα νέο επιχειρηματικό κέντρο δίπλα στον ψηλότερο πύργο της Λευκωσίας 

Κλειδί της επιτυχίας η οικονομική και ψηφιακή μεταμόρφωση

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ), Αλέξης Άννινος, ανέφερε ότι το πρόβλημα είναι γενικό στον τομέα της τεχνολογίας και επηρεάζει από την αρχή της πανδημίας και των μέτρων που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της. «Υπάρχει μια γενική έλλειψη ημιαγωγών (semi-conductors). Ξεκίνησε από τα πρώτα lockdowns και αφορά όλα τα control units και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων», είπε.

Αναφέρθηκε επίσης και στα γεγονότα που σταμάτησαν ή επιβάρυναν την παραγωγή τεχνολογικών προϊόντων που έχουν ανάγκη ημιαγωγούς. «Είχε μειωθεί η παραγωγή πριν από ένα χρόνο, είχε καταστραφεί και ένα εργοστάσιο στην Ιαπωνία, οπότε υπήρχε και μειωμένη παραγωγή. Όταν ξεκίνησε η παραγωγή έπρεπε να καλύψει όχι μόνο την υπάρχουσα, αλλά και τα προηγούμενα. Υπήρχε επίσης μία τεράστια ζήτηση για τα laptop λόγω της εργασίας εξ αποστάσεως, για παινχιδοκονσόλες και έπρεπε να καλυφθεί», υπέδειξε. 

Ο κ. Άννινος πρόσθεσε ότι σε μια προσπάθεια να αμβλύνουν την κατάσταση, «οι κατασκευαστικές εταιρείες οχημάτων έχουν μειώσει την παραγωγή ή έχουν σταματήσει την παραγωγή, οπότε υπάρχει μια καθυστέρηση στην παράδοση των οχημάτων».

Στο παρόν στάδιο οι παραγγελίες συνεχίζονται και ο κόσμος-σε Κύπρο και το εξωτερικό-δείχνει την απαραίτητη κατανόηση.

«Η παραγωγή και παράδοση των αυτοκινήτων είναι μειωμένη. Οι παραγγελίες συνεχίζουν κανονικά, αλλά υπάρχει μία καθυστέρηση. Ο κόσμος δείχνει κατανόηση, και στην Κύπρο και διεθνώς. Επειδή είναι γενικό το ζήτημα», επισήμανε ο κ. Άννινος.

Το μέλλον θα το κρίνει η πορεία της πανδημίας και πώς θα διαμορφωθεί η αγορά τεχνολογίας. «Θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, αλλά υπάρχει δρόμος σύμφωνα με αυτά που διαβάζουμε. Τα αισιόδοξα σενάρια μιλάνε για το δεύτερο εξάμηνο για του 2022», κατέληξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων. 

Δειτε Επισης

Μειώνεται το μετοχικό κεφάλαιο της Ermes-Το ψήφισμα που ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση
Ξεκαθαρίζει για χρεώσεις ανακλήσεων σε γκρίζα οχήματα ο ΣΕΜΗΟ-«Διαστρεβλωμένη εικόνα, απόλυτα νόμιμες»
Η Holland & Barrett στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία με την εταιρεία προϊόντων υγείας και ευεξίας
Νέα στρατηγική συνεργασία Airway Solutions με Polar Air-«Βήμα ανάπτυξης της γκάμας προϊόντων μας»
«Stop» επιχειρηματιών της Μακαρίου στο άνοιγμα της λεωφόρου για όλα τα οχήματα-«Θα γίνει ανεξέλεγκτο πέρασμα»
Υψηλή η αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο στην Κύπρο...Πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά
Ο Κωτσόβολος στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία με την εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών
Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές προϊόντων τον Απρίλιο-Πού παρατηρήθηκαν αυξήσεις και πού μειώσεις
My Mall Limassol: 16 χρόνια λειτουργίας και μια ξεχωριστή γιορτή την Κυριακή 25 Μαΐου
FT-Me: Η Toyota παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για τις αστικές μετακινήσεις