Έργα υποδομής στο Δήμο Στροβόλου μετά το 2023/4 στην καλύτερη περίπτωση!

Είναι γεγονός ότι το τελευταίο μεγάλο έργο υποδομής που έγινε στο Δήμο Στροβόλου είναι η Λεωφόρος Αρχαγγέλου το 2006 και η προσωρινή διαμόρφωση της Σταυρού το 2013, από τότε δεν έγινε τίποτα που να αναβαθμίσει το Δήμο σε υποδομές.

Κατάντησε ένας Δήμος (ως ένα σημείο βάσει και της γεωγραφικής του θέσης) που περνούν τα αυτοκίνητα για να κατευθυνθούν στην Ανατολική και στη Δυτική Λευκωσία, επιβαρύνοντας μόνο την ποιότητα της ζωής μας χωρίς κανένα αντιστάθμισμα όπως αυτά που δόθηκαν στους Δήμους πχ. της επαρχίας Λεμεσού.

Το 2016 τα μόνα έργα που ήταν εγκριμένα στο προϋπολογισμό του Κράτους ήταν η Καλλιπόλεως και η Τσερίου. Η Καλλιπόλεως εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες ενώ η Τσερίου δεν άρχισε καν με απόλυτη ευθύνη του Δήμου Στροβόλου, διότι προσπαθούν να αλλάξουν όλο το σχεδιασμό σε πιο σύγχρονο, χωρίς νησίδα, με πύλες εισόδους στα άκρα, σημεία αναφοράς, με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό των αυτοκινήτων και της βιώσιμης κινητικότητας, «υποχρεωτικής» μείωσης της ταχύτητας κτλ. Η Τσερίου ήταν (λογικά θα συνεχίσει να είναι) πολεοδομικό έργο με συνεισφορά του 80% από το κεντρικό Κράτος με συνολικό κόστος περίπου €7 εκ.

 

Αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η οικονομική κρίση από το 2012/3 και μετέπειτα άλλαξε τα δεδομένα σε όλους τους Δήμους και το Κράτος έθεσε νέες προτεραιότητες.

Ο Στρόβολος δεν άντλησε κανένα Ευρωπαϊκό κονδύλι την πενταετία 2012-2017 για έργα υποδομής και έκοψε έξω, ενώ οι Μητροπολιτικοί Δήμοι άντλησαν περίπου €200 εκ. Από την άλλη ο Δήμος Στροβόλου δεν ωρίμασε έργα υποδομής, έτοιμα να διεκδικηθούν για να μπορεί με αξιώσεις να απαιτεί από την Κυβέρνηση τη δική της συμβολή.

Δεν πιστεύω κανένα αρμόδιο Τμήμα της Δημοκρατίας (πχ. Πολεοδομίας, Δημόσια Έργα, Περιβάλλοντος κτλ) καταδιώκει ή εκδικείται κανένα Δήμο, όμως από την άλλη αναμένει τους Δήμους να είναι συνδιαμορφωτές για το καλό της πολιτείας, φτάνει να υπάρχουν λογικά επιχειρήματα, όχι μόνο άρνηση και λαϊκισμός.

Όμως από το 2017, πιστεύω μπορούσαν να γίνουν πολλά και σήμερα να είναι υλοποιημένα σε μεγάλο βαθμό.
•    Θα έπρεπε με στρατηγικό πλάνο και τεχνοκρατική επιχειρηματολογία να εξαιρεθεί το γεφύρι παρά το Δημαρχείο Στροβόλου από την ευρύτερη κατασκευή της Αλεξανδρουπόλεως και να κατασκευαστεί ήδη.


•    Θα έπρεπε να ξεκινήσει η λεωφ. Τσερίου και στην κατασκευή να προβούν σε αλλαγές κατόπιν τεχνοκρατικών επιχειρημάτων κυρίως για το θέμα της νησίδας αλλά και των ευρύτερων αναφορών ως η παρουσίαση που έγινε από τους ειδικούς συμβούλους στο Δημαρχείο στις 19/07/19 (στα πρότυπα των λεωφ. Κυρηνείας και 28ης Οκτωβρίου), κερδίζοντας σύναμμα ποδηλατοδρόμους, τοπιοτέχνηση, έργα διαχείρισης ομβρίων υδάτων και άλλα αντισταθμιστικά οφέλη όπως έγινε στις λεωφ. Αγλαντζιάς, Αμμοχώστου και Λάρνακος στο Δήμο Αγλαντζιάς.
•    Θα έπρεπε να εφάρμοζαν τα σχέδια της ανάπλασης του παλαιού πυρήνα Στροβόλου επί της τελευταίας Δημαρχίας Ηλιοφώτου (2007 – 2012). Είχε γίνει πλήρης σχεδιασμός τότε και υπήρχε η έντονη αντίδραση της Εκκλησιαστικής Επιτροπής Χρυσελεούσας και της ΣΠΕ Στροβόλου, γι’ αυτό για να μην χαθεί έστω η αρχική φάση του έργου έγινε σχεδιασμός για τη διαμόρφωση της τότε προτεινόμενης πλατείας Στροβόλου παρά το Δημαρχείο στο γεφύρι της Αγίας Μαρίνας. Αντί αυτού ακυρώθηκαν τα πάντα και έγινε νέος σχεδιασμός (ολοκληρώθηκε σε επίπεδο αρχιτεκτονικού διαγωνισμού τον 11/2016 με επιπλέον χρήματα που καταβλήθηκαν από το δημοτικό ταμείο) που θα μπορέσουν στην καλύτερη περίπτωση να βγουν κατασκευαστικά για την πρώτη φάση μέσα του 2021. Κατά την άποψη μου ο προηγούμενος σχεδιασμός είναι πολύ καλύτερος και πιο υλοποιήσιμος από το σημερινό.

•    Θα έπρεπε μέσα στις προτεραιότητες της εξάσκησης πίεσης του Δήμου να είναι η Αργυρουπόλεως και η Ιπποκράτους που καταλήγει σήμερα σε ένα αδιέξοδο δρόμο στον εσωτερικό κυκλικό κόμβο της περιοχής του ΓΣΠ με το να ταλαιπωρούνται χιλιάδες κάτοικοι και όχι μόνο των γύρω περιοχών.

 


•    Θα έπρεπε να άρχιζε ήδη η βελτίωση της κατασκευής της οδού Ιφιγενείας και η αναβάθμιση και άλλων εμπορικών αρτηριών (όπως η Σταυρού, η Αρμενίας, η λεωφ. Αθαλάσσας, η λεωφ. Ι. Χατζηιωσήφ κτλ).
•    Υπάρχει πλάνο στο Δήμο Στροβόλου για ενεργή συμμετοχή στη συζήτηση που ξεκινά για τη νέα προγραμματική περίοδο για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα 2021 – 2027 

 

Κλείνοντας, δεν θα αναφερθώ στα καθημερινά που έχουν και αυτά τη σημαντικότητα τους για την ποιότητα ζωής μας ως δημότες του μεγαλύτερου Δήμου της επαρχίας Λευκωσίας και αφορούν τη σωστή και σταθερή συλλογή σκυβάλων, την ευρύτερη καθαριότητα, τα κίνητρα για την ανακύκλωση, την περαιτέρω ασφάλεια (πεζοδρόμια, δημοτικοί χώροι στάθμευσης, διαβάσεις πεζών, ενίσχυση φωτισμού κτλ), τη βιώσιμη κινητικότητα και την προσβασιμότητα, την αναβάθμιση των σημείων αναφοράς, των χώρων πρασίνου και των παιδότοπων, την προσπάθεια για μείωση των τελών, την περαιτέρω εξυπηρέτηση μας σε πιστοποιητικά, άδειες κτλ.

Ας προβληματίσουμε και ας ενισχύσουμε να βγει επιτέλους ξανά ο Δήμος Στροβόλου μπροστά, με νέα έργα υποδομών που θα αγγίξουν και θα φανούν στον κάθε πολίτη που ζει, εργάζεται και κινείται στο Στρόβολο. Ας δώσουμε στο Στρόβολο ταυτότητα και χαρακτήρα.

Χρίστος Τσίγκης
ενεργός δημότης Στροβόλου
(πρώην υποψήφιος δήμαρχος και 
πρώην δημ. σύμβουλος Στροβόλου)

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;