Γ. Θεοδότου: Ψηφιακά άλματα εν μέσω πανδημίας

  •  Αυτή η επιτυχία που ανήκει στους ανθρώπους μας, οι οποίοι με αυταπάρνηση και υψηλό αίσθημα ευθύνης παρέμειναν στην πρώτη γραμμή 
  • Στις υπεραγορές Αλφαμέγα, η πανδημία λειτούργησε ως η αφορμή για να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο την εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας 
 
Η πανδημία δείχνει να αφήνει το αποτύπωμά της σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής, περιλαμβανομένης και της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των προτιμήσεων του κοινού. Κατά την περίοδο του lockdown, φυσιολογικά αυξήθηκαν οι ανάγκες της κοινωνίας, ενώ πρωτοφανή άνθηση γνώρισε το online λιανικό εμπόριο. Δεν πρόκειται, ασφαλώς, για μία μόδα εποχής που θα παρέλθει με την άρση των περιοριστικών μέτρων, αλλά για μία τάση που αναμένεται να ενισχυθεί και να εδραιωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.
 
Στις Υπεραγορές Αλφαμέγα είχαμε από καιρό προετοιμαστεί για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας, πιστεύοντας ακράδαντα ότι είναι η ασφαλέστερη οδός για τη βιώσιμη ανάπτυξη κάθε οργανισμού. Προς αυτήν την κατεύθυνση επενδύσαμε τα τελευταία χρόνια με την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών. Σε αυτό  το πλαίσιο, επεξεργαζόμαστε την πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των εργασιών μας, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο για την εισαγωγή μίας σειράς πρόσθετων καινοτομιών στον τρόπο λειτουργίας μας, αλλά και στα καταστήματά μας το επόμενο χρονικό διάστημα.
 
Είναι πρόδηλο ότι σε κάθε κρίση επιβιώνουν εκείνοι που λαμβάνουν εγκαίρως τα μηνύματα των καιρών και χαρακτηρίζονται από την απαιτούμενη ευελιξία ώστε να προσαρμόζονται εγκαίρως στα νέα δεδομένα. Παράλληλα βγαίνουν ενισχυμένοι όσοι είναι σε θέση να διαβλέπουν και να αξιοποιούν τις ευκαιρίες που προκύπτουν ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
 
Στις υπεραγορές Αλφαμέγα, η πανδημία και το lockdown λειτούργησαν ως η αφορμή για να αποτολμήσουμε κινήσεις που σχεδιάζαμε καιρό τώρα, όπως για παράδειγμα το να εξελίξουμε την υπηρεσία διαδικτυακού ψωνίσματος και κατ’ οίκον παράδοσης. Όπως είναι γνωστό, η εταιρεία μας προσέφερε τη συγκεκριμένη υπηρεσία και προηγουμένως, εξυπηρετώντας καταναλωτές με την κατ’ οίκον διανομή ψωνίσματος. Υπό το φως των περιορισμών και της επιβαλλόμενης κοινωνικής αποστασιοποίησης, στο πλαίσιο της προσπάθειας αντιμετώπισης της πανδημίας, κρίναμε ότι ήταν επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση αυτής της υπηρεσίας. Σε αυτό το πλαίσιο, ενώσαμε δυνάμεις με την γνωστή εταιρεία παραγγελίας φαγητού Foody, με στόχο να διευκολύνουμε τους πελάτες μας που για διάφορους λόγους αδυνατούσαν να μεταβούν στις υπεραγορές για να κάνουν τα ψώνια τους. Η στρατηγική συνεργασία με το Foody ήταν μόνο το πρώτο βήμα, αφού εργαζόμαστε στην εξέλιξη του online καταστήματος στην κυπριακή αγορά. Στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, αναμένεται κατακόρυφη αύξηση των online καταστημάτων το επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές θα ανακαλύπτουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο.
 
Σημαντική αύξηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας γνώρισε και η χρήση των ψηφιακών καναλιών Loyalty (Alphamega Loyalty App & Stick and Win) των Υπεραγορών Αλφαμέγα, πιστοποιώντας την αφοσίωση των πελατών μας. Αξιοσημείωτη ήταν και η αύξηση των κατόχων κάρτας Loyalty. Δεν μπορούμε παρά να είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι πετύχαμε να παραμείνουμε η πρώτη επιλογή των Κύπριων καταναλωτών.
 
Αδιαμφισβήτητα, αυτή η επιτυχία που ανήκει στους ανθρώπους μας, οι οποίοι με αυταπάρνηση και υψηλό αίσθημα ευθύνης παρέμειναν στην πρώτη γραμμή, εξυπηρετώντας τις αυξημένες ανάγκες της κοινωνίας σε αυτήν την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.
 
Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι τα δύσκολα είναι μπροστά μας, σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση και στην κυπριακή, μολονότι είναι ακόμη νωρίς να εκτιμηθούν με ακρίβεια οι επιπτώσεις της αναμενόμενης ύφεσης. Πολλά θα εξαρτηθούν από τη δυνατότητα της χώρας μας να συνεχίσει να προσελκύει ξένες επενδύσεις προστιθέμενης αξίας, αλλά και από την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα που θα δείξει το κράτος, προς την κατεύθυνση της στήριξης της επιχειρηματικότητας και των ποιοτικών επενδύσεων, αλλά και της διασφάλισης των θέσεων εργασίας.
 
Στο νέο οικονομικό περιβάλλον που δημιουργεί η πανδημία αναπόφευκτα θα επηρεαστούν και οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Προβλέπεται μείωση των επισκέψεων στις υπεραγορές και αύξηση των προϊόντων στο καλάθι, όμως την ίδια στιγμή εκτιμάται ότι η κατανάλωση θα στραφεί στα άκρως απαραίτητα. 
 
Είναι κοινή διαπίστωση ότι οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρά τις πολλαπλές προκλήσεις που είχαν να διαχειριστούν στη διάρκεια της κρίσης, κράτησαν την οικονομία σε κίνηση. Με δεδομένο ότι οι προσπάθειες για ανάκαμψη της οικονομίας εκ των πραγμάτων θα στηριχθούν αποκλειστικά στις εγχώριες δυνάμεις, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου θα διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στις προσπάθειες για επανεκκίνηση της οικονομίας. Για αυτό, άλλωστε, η κυβέρνηση έκρινε επιβεβλημένη τη συμπερίληψη του στην πρώτη φάση της χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων.
 
Παραμένει μείζονος σημασίας το να επιδειχθεί από το κράτος η απαραίτητη ευελιξία για περαιτέρω επέκταση των μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων ή για την προώθηση πρόσθετων μέτρων αν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Την ίδια στιγμή όμως και οι επιχειρήσεις καλούνται να μετατρέψουν μία ακόμη κρίση σε ευκαιρία για τον μετασχηματισμό τους και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
 
Στις Υπεραγορές Αλφαμέγα, η συνεχής εξέλιξη είναι ο στόχος που καθοδηγεί κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων και των αποφάσεών μας.
 
*CEO των Υπεραγορών Αλφαμέγα

Δειτε Επισης

Αλλάζουν όψη τα σνακς Giants-Οι νέες συσκευασίες
Λαγκάρντ για δασμούς: Η Ευρώπη πρέπει να διαπραγματευτεί, όχι να πάει σε αντίποινα
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.
Ασταμάτητο το ράλι των τιμών του καφέ-Σε υψηλό 50 ετών ο arabica
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Προϊόντα 21 κυπριακών εταιρειών στην διεθνή έκθεση «Alles für den Gast» στην Αυστρία
Σε ιδιαίτερα θετική πορεία οι πωλήσεις πετρελαιοειδών από τα πρατήρια καυσίμων-Αύξηση 8,9%,
Ζητούν επαναξιολόγηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων οι επιχειρηματίες της Μακαρίου-Επιστολή σε Προύντζο
Εννέα κυπριακές εταιρείες και επιχειρηματίες από διάφορους τομείς σε επιχειρηματική αποστολή στην Μπρατισλάβα