Powered by

Ευρώπη: Πόσες θέσεις απασχόλησης επηρεάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία

Περισσότερες από 1.087.293 θέσεις απασχόλησης στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης επηρεάζονται από τη διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Σε αυτή την κατάσταση, αν προσθέσουμε και τα συνολικά 2,6 εκατομμύρια των άμεσα θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης, τότε διαπιστώνουμε ότι το πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να είναι τεράστιο σε περίπτωση που δεν θα μπορέσει να υπάρξει επανεκκίνηση. Αν σε αυτά τα νούμερα προσθέσουμε και την μεγάλη αλυσίδα εφοδιασμού και συντήρησης αυτών, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πρόβλημα γιγαντώνεται.
 
Άλλωστε, είναι γνωστό σε όλους ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ένα πλήγμα σε αυτό τον τομέα θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία που οι θέσεις που επηρεάζονται άμεσα είναι 568.518, ενώ το ίδιο αναμένεται να επηρεαστούν η Γαλλία (90.000 θέσεις) και η Ιταλία (69.312 θέσεις). Εξίσου σημαντικές επιπτώσεις θα έχουν η Ισπανία (60.000 θέσεις) και η Σουηδία (67.000 θέσεις) με ανάλογες επιπτώσεις και στην Μεγ. Βρετανία (65.455 θέσεις). Φυσικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν και χώρες που μπορεί να μην έχουν ως βασικό μοχλό της οικονομίας τους την αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο αναμένεται να επηρεαστούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό. Όπως το Βέλγιο (14.600 θέσεις),η Ολλανδία (13.500 θέσεις), Σλοβακία (20.000 θέσεις) και Τσεχία (45.000 θέσεις). Στα στοιχεία που δίνει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάνει λόγο για συντηρητικές εκτιμήσεις, καθώς θεωρεί ότι ο πραγματικός αριθμός των εμπλεκομένων στην αλυσίδα του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλότερος.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν κατά 20% φέτος, αντιπροσωπεύοντας εκατομμύρια οχήματα. Οι αναλυτές μάλιστα κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Morgan Stanley οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα είναι περίπου 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με τα 13,7 εκατομμύρια της προηγούμενης πρόβλεψή της. Τέλος, σύμφωνα με την ίδια οι παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν φέτος περισσότερο από 12%, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα υπάρξει μείωση πωλήσεων 8 εκατομμυρίων μονάδων μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δειτε Επισης

Πέτερ Ντίλοφ: Ισχυρό θεμέλιο για οικονομική σταθερότητα η ένταξη της Βουλγαρίας στην ευρωζώνη
Ανοίγει την στρόφιγγα και μοιράζει περισσότερες από δύο τρις στερλίνες στα Υπουργεία η Ρέιτσελ Ριβς
Οι αγορές χρυσού των Κεντρικών Τραπεζών τον Απρίλιο-Επιβράδυνση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα
Αναθεωρήθηκε ανοδικά η αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης-Στο 0,6% το πρώτο τρίμηνο
Υπό πίεση οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία-Πτώση 0,4% τον Μάιο
Μειώθηκαν βιομηχανική παραγωγή και εξαγωγές στη Γερμανία τον Απρίλιο
Morgan Stanley: Πώς μια ήπια ύφεση θα εντείνει τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Θετικός σε πιθανή εμπορική συμφωνία με Ε.Ε. ο Τραμπ-«Ελπίζουμε να επιτευχθεί, αλλιώς θα επιβληθούν δασμοί»
Αύξηση στις γερμανικές εργοστασιακές παραγγελίες παρά τους δασμούς Τραμπ τον Απρίλιο
Διατηρεί τα κέρδη ο χρυσός-Με το βλέμμα στη Fed οι traders