COVID-19, η Εργασία εξ αποστάσεως και η Επιχειρηματική Κουλτούρα
15:30 - 23 Μαρτίου 2020
Ειδικά σήμερα, που, όλοι, μιλάμε, για την εργασία εξ’ αποστάσεως, λόγω Κορωνοϊού, μια επιχείρηση, για να είναι έτοιμη, να αντιμετωπίσει την όλη διαδικασία εποικοδομητικά και αποδοτικά, θα πρέπει να έχει επενδύσει στην “Επιχειρηματικής της Κουλτούρα”.
Η “Επιχειρηματική κουλτούρα”, είναι, ένα, από τα μυστικά για επίτευξη υψηλών αποδόσεων και ίσως, ένα από τα κλειδιά εξόδου από την κρίση σε επιχειρηματικό επίπεδο, εφόσον, αναφέρεται στις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που καθορίζουν το πώς οι εργαζόμενοι και η διοίκηση μιας εταιρείας, αλληλοεπιδρούν και χειρίζονται τις εξωτερικές εμπορικές συναλλαγές της επιχείρησης καθώς περιλαμβάνει και τις αξίες και τις συμπεριφορές που «συμβάλλουν στη μοναδικότητα, του κοινωνικού και ψυχολογικού περιβάλλοντος ενός οργανισμού.
Ειδικά στην εποχή που ζούμε με τις συνεχιζόμενες αλλαγές (και όχι μόνο λόγω της πρόσφατης πανδημίας…), μια επιχείρηση θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει, την εργασία εξ’ αποστάσεως και να έχει καθορίσει εκ των προτέρων, ποιες εργασίες / θέσεις είναι εφικτό να λειτουργούν εξ’ αποστάσεως. Για παράδειγμα, στην περίπτωση, όπου απαιτείται, να βρίσκονται, φυσικά, οι εργαζόμενοι στους χώρους εργασίας, η επιχείρηση, δεν θα πρέπει να κάνει καμία απολύτως έκπτωση στην προστασία της υγείας των εργαζομένων. Εννοείται, πως, σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι η απαραίτητη η ασφάλεια των εργαζομένων!
Αυτό ονομάζεται Κουλτούρα Επιχείρησης και όχι ανάγκη και φόβος λόγω Κορωνοιού. Η πανδημία θα περάσει αργά ή γρήγορα και οι εργαζόμενοι θα θυμούνται πώς τους φέρθηκε ο εργοδότης τους, όταν οι συνθήκες ήταν δύσκολες…
Η ύπαρξη εμπιστοσύνης και ανάληψης ευθύνης/υπευθυνότητας και από τα δύο μέρη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μια υγιή επιχείρηση. Αν η μέχρι σήμερα κουλτούρα του οργανισμού δεν επέτρεπε ή και ενθάρρυνε την εξ’ αποστάσεως εργασία, η μετάβαση δεν είναι εύκολη… αλλά ούτε και αποδοτική.
Η έλλειψη φυσικής επαφής από το χώρο εργασίας, δεν σημαίνει ούτε χαλαρότητα από την μεριά των εργαζομένων αλλά ούτε και άσκηση υπερβολικού ελέγχου και αμφισβήτησης από την μεριά του εργοδότη. Η ύπαρξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης είναι απαραίτητη! Και μόνο όταν έχει γαλουχηθεί μέσα από την νοοτροπία, μέσα από την κουλτούρα της επιχείρησης, θα μπορούν να υπάρχουν τα πιο πάνω συστατικά ώστε υπάρχει αποτελεσματική εργασία εξ’ αποστάσεως.
Μια επιχείρηση επενδύοντας στη κουλτούρα που την αντιπροσωπεύει, θα πρέπει να προσφέρει τις απαραίτητες τεχνολογικές λύσεις και εκπαίδευση στους εργαζομένους για αποτελεσματική και αποδοτική εργασία, όταν γίνεται εξ’ αποστάσεως, ώστε ταυτόχρονα να υπάρχει και η σωστή διαχείριση της σύνδεσης της προσωπικής και της οικογενειακής ζωής, ειδικά όταν εργάζεται κάποιος στο σπίτι με τα μέλη της οικογένειας τριγύρω…
Ζούμε μια νέα πραγματικότητα λόγω του Κορωνοϊού, που πιθανώς καθορίσει και νέες συνθήκες εργασίας. Ενδεχομένως, κάποιες θέσεις εργασίας να περιοριστούν ή και να χαθούν ή και να διαφοροποιηθούν και μόνο η αναγνώριση των αναγκών και η δημιουργία Επιχειρηματικής Κουλτούρας, θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις σε θέματα ανταγωνιστικότητας με τα νέα δεδομένα της αγοράς μετά Κορωνοϊού.
Η Μαρία Βασιλείου είναι Νομικός Σύμβουλος με εξειδίκευση σε θέματα εργασιακών σχέσεων, Κανονιστικής Συμμόρφωσης όπως GDPR, Τραπεζικά και Αφερεγγυότητα.
CONSULTING ZONE LTD/ Τηλ: 22004666
Η “Επιχειρηματική κουλτούρα”, είναι, ένα, από τα μυστικά για επίτευξη υψηλών αποδόσεων και ίσως, ένα από τα κλειδιά εξόδου από την κρίση σε επιχειρηματικό επίπεδο, εφόσον, αναφέρεται στις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που καθορίζουν το πώς οι εργαζόμενοι και η διοίκηση μιας εταιρείας, αλληλοεπιδρούν και χειρίζονται τις εξωτερικές εμπορικές συναλλαγές της επιχείρησης καθώς περιλαμβάνει και τις αξίες και τις συμπεριφορές που «συμβάλλουν στη μοναδικότητα, του κοινωνικού και ψυχολογικού περιβάλλοντος ενός οργανισμού.
Ειδικά στην εποχή που ζούμε με τις συνεχιζόμενες αλλαγές (και όχι μόνο λόγω της πρόσφατης πανδημίας…), μια επιχείρηση θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει, την εργασία εξ’ αποστάσεως και να έχει καθορίσει εκ των προτέρων, ποιες εργασίες / θέσεις είναι εφικτό να λειτουργούν εξ’ αποστάσεως. Για παράδειγμα, στην περίπτωση, όπου απαιτείται, να βρίσκονται, φυσικά, οι εργαζόμενοι στους χώρους εργασίας, η επιχείρηση, δεν θα πρέπει να κάνει καμία απολύτως έκπτωση στην προστασία της υγείας των εργαζομένων. Εννοείται, πως, σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι η απαραίτητη η ασφάλεια των εργαζομένων!
Αυτό ονομάζεται Κουλτούρα Επιχείρησης και όχι ανάγκη και φόβος λόγω Κορωνοιού. Η πανδημία θα περάσει αργά ή γρήγορα και οι εργαζόμενοι θα θυμούνται πώς τους φέρθηκε ο εργοδότης τους, όταν οι συνθήκες ήταν δύσκολες…
Η ύπαρξη εμπιστοσύνης και ανάληψης ευθύνης/υπευθυνότητας και από τα δύο μέρη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μια υγιή επιχείρηση. Αν η μέχρι σήμερα κουλτούρα του οργανισμού δεν επέτρεπε ή και ενθάρρυνε την εξ’ αποστάσεως εργασία, η μετάβαση δεν είναι εύκολη… αλλά ούτε και αποδοτική.
Η έλλειψη φυσικής επαφής από το χώρο εργασίας, δεν σημαίνει ούτε χαλαρότητα από την μεριά των εργαζομένων αλλά ούτε και άσκηση υπερβολικού ελέγχου και αμφισβήτησης από την μεριά του εργοδότη. Η ύπαρξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης είναι απαραίτητη! Και μόνο όταν έχει γαλουχηθεί μέσα από την νοοτροπία, μέσα από την κουλτούρα της επιχείρησης, θα μπορούν να υπάρχουν τα πιο πάνω συστατικά ώστε υπάρχει αποτελεσματική εργασία εξ’ αποστάσεως.
Μια επιχείρηση επενδύοντας στη κουλτούρα που την αντιπροσωπεύει, θα πρέπει να προσφέρει τις απαραίτητες τεχνολογικές λύσεις και εκπαίδευση στους εργαζομένους για αποτελεσματική και αποδοτική εργασία, όταν γίνεται εξ’ αποστάσεως, ώστε ταυτόχρονα να υπάρχει και η σωστή διαχείριση της σύνδεσης της προσωπικής και της οικογενειακής ζωής, ειδικά όταν εργάζεται κάποιος στο σπίτι με τα μέλη της οικογένειας τριγύρω…
Ζούμε μια νέα πραγματικότητα λόγω του Κορωνοϊού, που πιθανώς καθορίσει και νέες συνθήκες εργασίας. Ενδεχομένως, κάποιες θέσεις εργασίας να περιοριστούν ή και να χαθούν ή και να διαφοροποιηθούν και μόνο η αναγνώριση των αναγκών και η δημιουργία Επιχειρηματικής Κουλτούρας, θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις σε θέματα ανταγωνιστικότητας με τα νέα δεδομένα της αγοράς μετά Κορωνοϊού.
Η Μαρία Βασιλείου είναι Νομικός Σύμβουλος με εξειδίκευση σε θέματα εργασιακών σχέσεων, Κανονιστικής Συμμόρφωσης όπως GDPR, Τραπεζικά και Αφερεγγυότητα.
CONSULTING ZONE LTD/ Τηλ: 22004666