Η Ναυτιλία πέρασε και χειρότερες φουρτούνες κρίσης

Η μείωση της παγκόσμιας ζήτησης, κυρίως λόγω της επιβράδυνσης που προκάλεσε ο κορωνοϊός στην Κίνα, έχει προκαλέσει προβλήματα στην ποντοπόρο ναυτιλία τόνισε στο InBusinessNews o γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Θωμάς Καζάκος.

«Η ναυτιλία είναι ο αιμοδότης του διεθνούς εμπορίου καθώς το 89,7% των φορτίων διακινείται διά θαλάσσης. Δεν μιλάμε μόνο για καταναλωτικά αγαθά, αλλά και για άλλες βασικές πρώτες ύλες όπως σιτάρι, κριθάρι σίδερο. Σίγουρα οποιαδήποτε μορφή κρίσης επηρεάζει τη ναυτιλία», είπε.

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα ο κ. Καζάκος εξήγησε πως αυτό αντικατοπτρίζεται και στην αρνητική πορεία που καταγράφουν τα διεθνή ναύλα, φαινόμενο που άρχισε να παρατηρείται και πριν τον εντοπισμό του κορωνοϊού.

«Όταν μεγάλοι γεωγραφικοί χώροι όπως η Κίνα έχουν καθυστέρηση στις φορτοεκφορτώσεις είναι κάτι που επηρεάζει αρνητικά την παγκόσμια παγκόσμια ναυτιλία συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου καθώς είμαστε μεγάλοι παίκτες, έχοντας τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο στην ΕΕ και τον 11ο μεγαλύτερο παγκοσμίως. Σίγουρα υπάρχει ανησυχία για αυτή την κατάσταση», υπογράμμισε.

Ο κ. Καζάκος πρόσθεσε ότι παρακολουθούν στενά εδώ και μήνες την κατάσταση τονίζοντας πως η ναυτιλία πέρασε και χειρότερες φουρτούνες κρίσεων.

«Μετά την κατάρρευση της Lehnman Brothers το 2008 και μέχρι το 2013 η ναυτιλία αντιμετώπισε παρατεταμένη ύφεση, όμως άντεξε τους κραδασμούς της κρίσης. Το ίδιο θα γίνει και τώρα. Εμείς στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα πως για μας πάνω από όλα προέχει η ασφάλεια της υγείας των καταναλωτών και του προσωπικού μας. Ο στόλος μας θα συνεχίσει να εργάζεται ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες και τις οδηγίες από παγκόσμιους οργανισμούς, με υψηλό αίσθημα ευθύνης», υπογράμμισε.

Να υπενθυμίσουμε πως σε ενημερωτικό δελτίο που κυκλοφόρησε η ναυτιλιακή ένωση BIMCO σημείωσε ότι παγκοσμίως τα αρνητικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά.

Εκτιμάται ότι 1,7 εκατομμύρια TEU εξαγωγικής ικανότητας από την Κίνα έχουν ακυρωθεί από τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ από ανεπίσημες αναφορές προκύπτει ότι πολλές από τις υπόλοιπες αναχωρήσεις πλοίων ταξιδεύουν με λιγότερο από πλήρες φορτίο.

Τα πρακτορεία και οι μεταφορείς των πλοίων ανέφεραν ότι η έλλειψη φορτηγών είναι ένας σοβαρός παράγοντας και η BIMCO δείχνει ότι σε μερικές επαρχίες, μέχρι και τα δύο τρίτα του εργατικού δυναμικού του δεν έχει παρουσιαστεί για εργασία.

Η ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας και η ομαλοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας εκτιμάται ότι θα έρθει από τον Απρίλιο έως το Μάιο.
 
 

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας