Brand stories: Οι ιστορίες τριών εκ των κορυφαίων μαρκών
06:30 - 27 Νοεμβρίου 2020
Πώς μπορεί μία μάρκα να βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες της κατηγορίας της για δεκαετίες; Αυτό το ερώτημα κλήθηκαν να απαντήσουν τρεις brand managers πασίγνωστων μαρκών στην Κύπρο.
Μιλώντας στο πλαίσιο του 17ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου, σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, οι Κωσταντίνος Διάκου, Brand Manager, Charalambides Christis Ltd, Άγγελος Ευαγγέλου, Brand Manager, Vassos Eliades Ltd και Ανδρέας Χριστοφή, Portfolio Manager, Coca-Cola HBC ανέλυσαν τους τρόπους διαχείρισης της μάρκας εν μέσω κρίσης και τη σχέση που κτίζουν τα προϊόντα με τους καταναλωτές.
Διαβάστε ακόμα:
Ποιοι αριθμοί κρύβονται πίσω από τις ασφαλιστικές
Galatariotis Motors: Ανεβάζει ταχύτητα με την απόκτηση της HONDA
Οι ανάγκες του καταναλωτή
Στα πέντε χαρακτηριστικά που καθιστούν διαχρονική και πετυχημένη μία μάρκα αναφέρθηκε ο Κωσταντίνος Διάκου, Brand Manager, Charalambides Christis Ltd, η οποία από τη διανομή γάλακτος σε μία γειτονιά στους Άγιους Ομολογητές το 1945 κατέστη η μεγαλύτερη και μακροβιότερη κυπριακή γαλακτοβιομηχανία.
Ανάμεσα στα απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία ενός brand είναι η σχέση με τους καταναλωτές, οι στρατηγικές που διατηρούν το brand στην κορυφή, οι ενέργειες που διατηρούν το brand στην κορυφή, τι γίνεται επικοινωνιακά στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς και η διαχείριση κρίσεων.
Όπως είπε, η Χαραλαμπίδης Κρίστης έχει στο DNA της την αξία της εμπιστοσύνης, μία σχέση αμοιβαία και αμφίδρομη με τους καταναλωτές. «Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς, που μεταφράζονται σε δημιουργία προϊόντων», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι αυτός είναι ο βασικός παρονομαστής στη στρατηγική μάρκετινγκ.
Στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας βρίσκεται, όπως είπε, ο καταναλωτής, ιδιαίτερα ο ικανοποιημένος καταναλωτής.
Μιλώντας για τα ψηφιακά μέσα, εξήγησε ότι είναι αυτά που επιτρέπουν ανά πάσα στιγμή την αλληλεπίδραση με στον καταναλωτή, αποτυπώνοντας σε πραγματικό χρόνο την αντίδραση των καταναλωτών.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Διάκου ανέφερε ότι η ιδιωτική ετικέτα αποτελεί παγκόσμια τάση, στην οποία οι εταιρείες καλούνται να προσαρμοστούν.
Ανεπτυγμένη η αγορά τροφών για κατοικίδια
Για το brand Purina της Nestle μίλησε ο Άγγελος Ευαγγέλου, Brand Manager, Vassos Eliades Ltd σημειώνοντας ότι η αγορά των pets τη δεκαετία του 1990 ήταν πολύ μικρή, καθώς οι καταναλωτές δεν ήταν συμφιλιωμένοι με την αγορά τροφών από υπεραγορές, επιλέγοντας να σιτίζουν τα κατοικίδιά τους με ό,τι είχαν στο σπίτι τους.
Με την αύξηση του μεγέθους της αγοράς, ο Κύπριος καταναλωτής έγινε ποιοτικός και έψαχνε άλλες λύσεις, καθιστώντας αναγκαία την έλευση στην Κύπρο γκουρμέ τροφών για κατοικίδια.
Διαχρονική παρουσία της Purina στα media, συνεισφορά στην κοινωνική ζωή του τόπου, ορθές ενέργειες μάρκετινγκ και εξειδικευμένες τροφές για κτηνιατρεία και petshops συνέβαλαν στην αύξηση της αγοράς τροφών κατοικίδιων ζώων.
Σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου, οι καταναλωτές έχουν στραφεί πλέον στην αγορά τροφών για τα κατοικίδιά τους τόσο από υπεραγορές όσο και από petshops. «Το κατοικίδιο θεωρείται πλέον μέλος της οικογένειας και γι’ αυτό ο καταναλωτής θέλει το καλύτερο για αυτό», εξήγησε σχετικά.
Αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι η κρίση δεν έχει επηρεάσει το μέγεθος του τομέα, καθώς, αντίθετα οι πωλήσεις στην κατηγορία ανεβαίνουν, με τους καταναλωτές να ζητούν πιο ελκυστικές τιμές ή νέες ποικιλίες στις τροφές.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε σε καμπάνιες ανάδειξης των νέων ποικιλιών και των χαρακτηριστικών τους.
Κάθε κρίση έρχεται για να φύγει
Οι Χυμοί Λανίτης είναι εδραιωμένη μάρκα με μακρά ιστορία, άμεσα συνδεδεμένη με την ιστορία της Α/φοι Λανίτη. Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1943 όταν ο ιδρυτής της, Νίκος Κ. Λανίτης αποφάσισε να ιδρύσει μια εταιρεία καλλυντικών, με παραγωγή αιθέριων ελαίων και επεξεργασία εσπεριδοειδών που καλλιεργούνταν σε οικογενειακές φυτείες.
Πλέον, όπως ανέφερε ο Ανδρέας Χριστοφή, Portfolio Manager, Coca-Cola HBC, η μάρκα Χυμοί Λανίτης έχει πέντε sub brands.
Σημειώνοντας ότι ο καταναλωτής αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αλυσίδας διανομής, τόνισε ότι η ανάπτυξη και η εδραίωση της εταιρείας επιτεύχθηκε εξαιτίας της σχέσης της με τους καταναλωτές, καθώς και των αξιών που πρεσβεύει.
«Οφείλουμε να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή και την αγορά και να κινούμαστε μαζί τους», εξήγησε σχετικά.
Όσον αφορά τη διαχείριση της κρίσης, σημείωσε ότι συνδέεται άρρηκτα με τις αξίες του ομίλου. «Κάθε κρίση έρχεται για να φύγει κάποια στιγμή. Η διαχείριση που γίνεται έχει να κάνει με την προτεραιοποίηση και βελτιστοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Χριστοφή.
Αναλύοντας τη στρατηγική μάρκετινγκ του brand Χυμοί Λανίτης, επεσήμανε ότι η στρατηγική της μάρκας επικεντρώνεται στη διαφοροποίηση, στην ποιότητα και στην ανώτερη γεύση.
Σημείο αναφοράς για διαφοποίηση φαίνεται να αποτελούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ μοχλό ανάπτυξης των brands και των κατηγοριών αποτελούν η καινοτομία και η προστιθέμενή αξία.
Μιλώντας στο πλαίσιο του 17ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου, σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, οι Κωσταντίνος Διάκου, Brand Manager, Charalambides Christis Ltd, Άγγελος Ευαγγέλου, Brand Manager, Vassos Eliades Ltd και Ανδρέας Χριστοφή, Portfolio Manager, Coca-Cola HBC ανέλυσαν τους τρόπους διαχείρισης της μάρκας εν μέσω κρίσης και τη σχέση που κτίζουν τα προϊόντα με τους καταναλωτές.
Διαβάστε ακόμα:
Ποιοι αριθμοί κρύβονται πίσω από τις ασφαλιστικές
Galatariotis Motors: Ανεβάζει ταχύτητα με την απόκτηση της HONDA
Οι ανάγκες του καταναλωτή
Στα πέντε χαρακτηριστικά που καθιστούν διαχρονική και πετυχημένη μία μάρκα αναφέρθηκε ο Κωσταντίνος Διάκου, Brand Manager, Charalambides Christis Ltd, η οποία από τη διανομή γάλακτος σε μία γειτονιά στους Άγιους Ομολογητές το 1945 κατέστη η μεγαλύτερη και μακροβιότερη κυπριακή γαλακτοβιομηχανία.
Ανάμεσα στα απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία ενός brand είναι η σχέση με τους καταναλωτές, οι στρατηγικές που διατηρούν το brand στην κορυφή, οι ενέργειες που διατηρούν το brand στην κορυφή, τι γίνεται επικοινωνιακά στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς και η διαχείριση κρίσεων.
Όπως είπε, η Χαραλαμπίδης Κρίστης έχει στο DNA της την αξία της εμπιστοσύνης, μία σχέση αμοιβαία και αμφίδρομη με τους καταναλωτές. «Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς, που μεταφράζονται σε δημιουργία προϊόντων», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι αυτός είναι ο βασικός παρονομαστής στη στρατηγική μάρκετινγκ.
Στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας βρίσκεται, όπως είπε, ο καταναλωτής, ιδιαίτερα ο ικανοποιημένος καταναλωτής.
Μιλώντας για τα ψηφιακά μέσα, εξήγησε ότι είναι αυτά που επιτρέπουν ανά πάσα στιγμή την αλληλεπίδραση με στον καταναλωτή, αποτυπώνοντας σε πραγματικό χρόνο την αντίδραση των καταναλωτών.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Διάκου ανέφερε ότι η ιδιωτική ετικέτα αποτελεί παγκόσμια τάση, στην οποία οι εταιρείες καλούνται να προσαρμοστούν.
Ανεπτυγμένη η αγορά τροφών για κατοικίδια
Για το brand Purina της Nestle μίλησε ο Άγγελος Ευαγγέλου, Brand Manager, Vassos Eliades Ltd σημειώνοντας ότι η αγορά των pets τη δεκαετία του 1990 ήταν πολύ μικρή, καθώς οι καταναλωτές δεν ήταν συμφιλιωμένοι με την αγορά τροφών από υπεραγορές, επιλέγοντας να σιτίζουν τα κατοικίδιά τους με ό,τι είχαν στο σπίτι τους.
Με την αύξηση του μεγέθους της αγοράς, ο Κύπριος καταναλωτής έγινε ποιοτικός και έψαχνε άλλες λύσεις, καθιστώντας αναγκαία την έλευση στην Κύπρο γκουρμέ τροφών για κατοικίδια.
Διαχρονική παρουσία της Purina στα media, συνεισφορά στην κοινωνική ζωή του τόπου, ορθές ενέργειες μάρκετινγκ και εξειδικευμένες τροφές για κτηνιατρεία και petshops συνέβαλαν στην αύξηση της αγοράς τροφών κατοικίδιων ζώων.
Σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου, οι καταναλωτές έχουν στραφεί πλέον στην αγορά τροφών για τα κατοικίδιά τους τόσο από υπεραγορές όσο και από petshops. «Το κατοικίδιο θεωρείται πλέον μέλος της οικογένειας και γι’ αυτό ο καταναλωτής θέλει το καλύτερο για αυτό», εξήγησε σχετικά.
Αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι η κρίση δεν έχει επηρεάσει το μέγεθος του τομέα, καθώς, αντίθετα οι πωλήσεις στην κατηγορία ανεβαίνουν, με τους καταναλωτές να ζητούν πιο ελκυστικές τιμές ή νέες ποικιλίες στις τροφές.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε σε καμπάνιες ανάδειξης των νέων ποικιλιών και των χαρακτηριστικών τους.
Κάθε κρίση έρχεται για να φύγει
Οι Χυμοί Λανίτης είναι εδραιωμένη μάρκα με μακρά ιστορία, άμεσα συνδεδεμένη με την ιστορία της Α/φοι Λανίτη. Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1943 όταν ο ιδρυτής της, Νίκος Κ. Λανίτης αποφάσισε να ιδρύσει μια εταιρεία καλλυντικών, με παραγωγή αιθέριων ελαίων και επεξεργασία εσπεριδοειδών που καλλιεργούνταν σε οικογενειακές φυτείες.
Πλέον, όπως ανέφερε ο Ανδρέας Χριστοφή, Portfolio Manager, Coca-Cola HBC, η μάρκα Χυμοί Λανίτης έχει πέντε sub brands.
Σημειώνοντας ότι ο καταναλωτής αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αλυσίδας διανομής, τόνισε ότι η ανάπτυξη και η εδραίωση της εταιρείας επιτεύχθηκε εξαιτίας της σχέσης της με τους καταναλωτές, καθώς και των αξιών που πρεσβεύει.
«Οφείλουμε να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή και την αγορά και να κινούμαστε μαζί τους», εξήγησε σχετικά.
Όσον αφορά τη διαχείριση της κρίσης, σημείωσε ότι συνδέεται άρρηκτα με τις αξίες του ομίλου. «Κάθε κρίση έρχεται για να φύγει κάποια στιγμή. Η διαχείριση που γίνεται έχει να κάνει με την προτεραιοποίηση και βελτιστοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Χριστοφή.
Αναλύοντας τη στρατηγική μάρκετινγκ του brand Χυμοί Λανίτης, επεσήμανε ότι η στρατηγική της μάρκας επικεντρώνεται στη διαφοροποίηση, στην ποιότητα και στην ανώτερη γεύση.
Σημείο αναφοράς για διαφοποίηση φαίνεται να αποτελούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ μοχλό ανάπτυξης των brands και των κατηγοριών αποτελούν η καινοτομία και η προστιθέμενή αξία.