Απαγόρευσαν στον Παπαφιλίππου να πουλά παγωτό «πλάκα»

Προσωρινό διάταγμα με το οποίο απαγορεύει την πώληση, διαφήμιση και διανομή παγωτών «πλάκα» (plaka) από την Παγωτά Παπαφιλίππου & Πατισερί Παναγιώτης Λτδ, εξέδωσε στις 14 Σεπτεμβρίου το Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας, μετά από αγωγή που υπέβαλε η Regis Milk Industries Ltd. 

Σύμφωνα με την απόφαση, η Regis Milk Industries Ltd είχε την ευκαιρία να δείξει ότι μέσα στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία καταχώρησης της αγωγής μέχρι και την ημερομηνία που δικάστηκε η αίτηση, υπέστησαν μείωση στις πωλήσεις τους. Ειδικότερα, η πλευρά της Regis επεσήμανε ενώπιον του δικαστηρίου ότι σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019, που το παγωτό Παπαφιλίππου κυκλοφορούσε με άλλη επωνυμία, υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις του κατά 0,1%, ενώ οι ίδιοι μείωσαν το μερίδιο τους στο κλασικό παγωτό «πλάκα» κατά 0,1%.

Διαβάστε ακόμα: 

Η ιστορία του Parklane

Β. Πολυκάρπου: Στην Wargaming δεν περιμέναμε την πανδημία για τηλεργασία

 

Αντίθετα, οι πολυσυσκευασίες της Regis παρουσιάζουν αύξηση σε πωλήσεις- η εταιρεία Παπαφιλίππου δεν πωλεί το παγωτό «plaka» σε πολυσυσκευασίες.

«Τούτο καταδεικνύει ότι η μείωση που υπέστησαν οι Αιτητές δεν οφείλεται στη γενική μείωση της αγοράς παγωτού, αφού οι πωλήσεις των πολυσυσκευασιών τους παρουσιάζουν αύξηση. Τούτο  περαιτέρω δεικνύει ότι οι πωλήσεις του βασικού ατομικού παγωτού των Αιτητών, ήτοι του παγωτού "πλάκα" επηρεάστηκαν, έστω και σε μικρό βαθμό, από το παγωτό των Καθ' ων η Αίτηση. Ο επηρεασμός αναμένεται ότι θα συνεχίζεται και στη πάροδο του χρόνου ενόσω η χρήση του ονόματος «plaka» από τους Καθ' ων η Αίτηση θα συνεχίζεται», αναφέρεται στην απόφαση.

Η χρήση της λέξης «πλάκα» ή «Plaka»
Όσον αφορά τη χρήση της λέξης «πλάκα» ή «Plaka» από την Regis «αυτοί προσκόμισαν επαρκή μαρτυρία για να αποδείξουν ότι πρώτοι άρχισαν να αναγράφουν τη λέξη αυτή το 2008 στην πολυσυσκευασία παγωτών αυτού του είδους, έπειτα το 2016 στο ατομικό παγωτό, ενώ από πολύ πιο πριν, ήτοι από το 2004, χρησιμοποιούσαν την λέξη στα αγγλικά για το παγωτό "PlakaDiet0%" σε ατομική συσκευασία και από το 2011 την ίδια αγγλική περιγραφή στην πολυσυσκευασία, όπως επίσης στη συνέχεια παρήγαγαν το 2018 το παγωτό με τη σήμανση "PlakaNuts"», λέει η απόφαση.

Θέση της Παγωτά Παπαφιλίππου & Πατισερί Παναγιώτης Λτδ, όπως ακούστηκε στο δικαστήριο είναι ότι, οι ενάγοντες καθυστέρησαν 40 χρόνια στη λήψη δικαστικών μέτρων, εφόσον, όπως είπαν, είναι από το 1976 που παράγουν το παγωτό πλάκα και χρησιμοποιούν επί σειρά ετών στους τιμοκαταλόγους τους και στις διαφημίσεις τους τον περιγραφικό όρο «πλάκα», όπως και διάφοροι άλλοι παραγωγοί παγωτού στην Κύπρο και στο εξωτερικό.

Χρησιμοποιούσαν την περιγραφή Choc-bar ice
H συνολική εικόνα που δίδουν οι συσκευασίες (όχι τα επιμέρους σήματα "#plaka" ή "πλάκα" ή "plakaDiet0%" ή "PlakaNuts"), είναι διαφορετική λόγω κυρίως της διαφοράς στα χρώματα των δύο συσκευασιών και της διαφοράς στα σήματα των παραγωγών, λέει το δικαστήριο.

Ωστόσο, όπως σημειώνει σε άλλο σημείο της απόφασης, «εφόσον την πιο περίοπτη θέση στο επίδικο περιτύλιγμα καταλαμβάνει η λέξη "#plaka", κρίνω ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα προς εκδίκαση με ορατή πιθανότητα επιτυχίας, ότι οι Εναγόμενοι (Παπαφιλίππου) χρησιμοποιούν το σημείο αυτό, προκειμένου να επωφεληθούν από την έλξη που ασκεί το αυτό, λόγω της φήμης που απέκτησε στην αγορά από τη χρήση και τις δαπανηρές διαφημίσεις των Εναγόντων (Regis). Προηγουμένως, οι Εναγόμενοι χρησιμοποιούσαν την περιγραφή "Choc-bar ice", για την οποία οι Ενάγοντες ουδέποτε παραπονέθηκαν ότι δημιουργούσε κίνδυνο αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού όντως οπτικά και φωνητικά / ηχητικά, δεν δημιουργούσε τέτοιο θέμα».

Η αγωγή, σχετικά με το ποιος έχει δικαίωμα να διαθέτει στην αγορά παγωτό σε συσκευασία με την ένδειξη παγωτό «πλάκα», καταχωρήθηκε την 1η Ιουλίου 2019, με τους ενάγοντες να ισχυρίζονται ότι υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό από τους εναγόμενους.

Σημειώνεται ότι, η ενδιάμεση απόφαση του δικαστηρίου ισχύει μέχρι την τελική εκδίκαση της αγωγής ή νεότερης διαταγής.

Η Παπαφιλίππου εφάρμοσε το διάταγμα
Κληθείς από το InBusinessNews να σχολιάσει την απόφαση του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λευκωσίας, ο Γενικός Διευθυντής του P&P Ice Cream Group, Παναγιώτης Παπαφιλίππου, μας είπε ότι η εταιρεία του σεβόμενη τους νόμους και την απόφαση του δικαστηρίου έχει εφαρμόσει τις πρόνοιες του διατάγματος με πολύ προσοχή.
 
 


 


 

Δειτε Επισης

Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών