Ο πρώην αντιπρόεδρος του Twitter ομιλητής στο «19th Leadership and HR Management Conference»
08:21 - 10 Νοεμβρίου 2020

Η πανδημία, μεταξύ άλλων, έχει μετασχηματίσει έννοιες όπως «work life balance» και «εργασιακή κουλτούρα.» Αν και η εργασία από το σπίτι, για πολλούς συνεπάγεται ως κάτι λιγότερο παραγωγικό, σύμφωνα με στοιχεία της Microsoft, οι εργαζόμενοι που δουλεύουν από το σπίτι, αν και εξοικονομούν χρόνο όσον αφορά την καθημερινή τους μετακίνηση, παρόλα αυτά εργάζονται κατά μέσο όρο 45 λεπτά περισσότερο ανά μέρα, κάτι που οδηγεί στην εξάντληση. Ταυτόχρονα, εν μέσω πανδημίας προκύπτουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά την ηγεσία και τον ρόλο των managers. 
Η ΙΜΗ και η PwC Κύπρου παρουσιάζουν το «19th Leadership & HR Management Conference», το οποίο αποτελεί πλέον θεσμό και σημείο αναφοράς για όλους όσοι εμπλέκονται στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 10:00 π.μ. Keynote speaker του συνεδρίου, θα είναι ο Bruce Daisley, πρώην ευρωπαίος αντιπρόεδρος του Twitter και ένας εκ των κορυφαίων εμπειρογνωμόνων στον τομέα της εργασιακής κουλτούρας, τονίζοντας την σημασία του «work life balance» και του «γέλιου στο χώρο εργασίας.»
Ο Bruce Daisley, σε συνέντευξη του στο InBusinessNews μας παρουσιάζει την σημασία της έννοιας της εργασιακής κουλτούρας και πώς εξελίχτηκε εν έτη 2020.
Το work-life-balance και οι εργαζόμενοι σήμερα
B.D - Όποια και αν ήταν η παλιά σχέση, η πανδημία την έχει μεταμορφώσει. Η Microsoft κυκλοφόρησε στοιχεία παρουσιάζοντας ότι κατά μέσο όρο οι εργαζόμενοί τους που πλέον είναι στο σπίτι, εργάζονταν 45 λεπτά περισσότερο κάθε μέρα. Αν και εξοικονομούν χρόνο στην καθημερινή τους μετακίνηση, δουλεύουν περισσότερο, κάτι που φανερώνει ότι το lockdown έχει επιταχύνει την πορεία μας προς την εξάντληση.
Ο αντίκτυπος του 2020 δεν έχει κατανεμηθεί ομοιόμορφα. Υπάρχει η άποψη ότι «δεν υπήρχε lockdown, οι άνθρωποι της μεσαίας τάξης έμειναν στο σπίτι και οι εργατική τάξη δούλευε».
Την περίοδο της πανδημίας, έχουμε δει νεότερους συναδέλφους να εργάζονται από το κρεβάτι τους, από το τραπέζι της κουζίνας και ήταν στο Google Hangouts ενώ μεγαλύτερα σε ηλικία αφεντικά καλούσαν μέσω οικιακών τηλεφώνων. Πολλά ζευγάρια που εργάζονταν από το ίδιο σπίτι, εκτελούσαν τις εργασιακές τους υποχρεώσεις μέσω βιντεοκλήσεων και κατάφεραν να συμβιώσουν στο ίδιο οικογενειακό αλλά σε διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρξαν υπέροχα οφέλη από αυτό. Εδώ και πολύ καιρό πολλοί από εμάς σκεφτήκαμε ότι «πρέπει να προσδιορίσουμε τη σχέση μας με το τηλέφωνό μας» αλλά στην πραγματικότητα μόλις συνειδητοποιήσαμε ότι πρέπει να προσδιορίσουμε τη σχέση μας με το χώρο εργασίας. Ταξιδεύουμε 10 ώρες την εβδομάδα για να φθάσουμε στην εργασία μας, να καθίσουμε σε μια καρέκλα και να απαντήσετε τα emails, κάτι που ακούγετε τρελό. Η πρόκληση είναι ότι πλέον υπάρχει ένα ευρύ φάσμα νοικοκυριών στα οποία οι εργαζόμενοι προσπαθούν να είναι παραγωγικοί μέσα στο ίδιο τους το σπίτι.
Η σύγχρονη εργασιακή κουλτούρα
B.D - Έχουμε δει μια πραγματική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο σκεφτήκαμε την εργασιακή κουλτούρα τους τελευταίους μήνες - κυρίως επειδή έχουμε αφιερώσει λιγότερο χρόνο στους χώρους εργασίας μας. Είναι μια πρόκληση για να επαναπροσδιορίσουμε τον ορισμό του γραφείου «για ποιο λόγω είναι το γραφείο;»
Μπορούμε να χωρίσουμε το γραφείο στο ότι υπήρχε για πολλές λειτουργίες. Ο εμπειρογνώμονας εμπορικών ακινήτων Anthony Slumbers αναφέρει κανείς δεν αγοράζει τρυπάνι επειδή το θέλει. Αγοράζει ένα τρυπάνι επειδή θέλει μια τρύπα στον τοίχο. Με τον ίδιο τρόπο καμία εταιρεία δεν αγόρασε ένα γραφείο για να έχει ένα γραφείο αλλά για να έχει ένα παραγωγικό εργατικό δυναμικό. Το γραφείο μας επιτρέπει να συναντηθούμε για ραντεβού και για χρόνια ήταν ένα εργαστήριο για να εργαστούμε και ένα μέρος για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα. Έχουμε μάθει ότι μπορούμε να κάνουμε το πρώτο μέρος, συναντήσεις με ραντεβού, αρκετά καλά, αλλά είναι το άλλο μέρος με το οποίο έχουμε αγωνιστεί. Το επίκεντρο κάθε ηγέτη αυτή τη στιγμή πρέπει να είναι η δημιουργία στιγμών συνύπαρξης.
Η «σημασία του γελοίου» στο χώρο εργασίας
B.D - Πάντα αναρωτιόμουν αν το γέλιο θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να οικοδομήσουμε μια ισχυρότερη - πιο δημιουργική - ομαδική κουλτούρα στη δουλειά μας. Από την επακόλουθη παγκόσμια οικονομική ύφεση το 2008 πολλοί από εμάς ίσως αισθανθήκαμε ότι το να γελάμε στο γραφείο μπορεί να φαίνεται ότι σημαίνει ότι δεν έχουμε αρκετά να κάνουμε. Τώρα που δουλεύουμε από το σπίτι, πολλοί από εμάς αισθανόμαστε ότι γελάμε λιγότερο από ποτέ. Αλλά τι εάν - αντί να σηματοδοτεί την αδράνεια - το γέλιο μαζί ήταν κάτι που βελτίωσε την ομαδική συνεργασία και τόνωσε την καινοτομία;
Πριν από μερικά χρόνια, ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Daniel Kahnemann έβγαλε την κουρτίνα στο δρόμο του για τη συνεργασία του με τον πρώην σύντροφό του, Amos Taversky. Παρά το γεγονός ότι η δουλειά τους είναι πρωτοποριακή και θεωρείται επαναστατική για την ερμηνεία του τρόπου λήψης αποφάσεων από τα ανθρώπινα μυαλά, ο Kahnemann είπε ότι το μοτίβο εργασίας του χαρακτηρίστηκε όχι από σοβαρότητα αλλά από γέλιο. Και ο πιο δημιουργικός χρόνος του ζευγαριού χαρακτηρίστηκε από το γεμάτο γέλιο. «Η Άμος ήταν πάντα πολύ αστεία, και στην παρουσία του έγινα επίσης αστεία, οπότε περάσαμε ώρες σκληρής δουλειάς σε συνεχή διασκέδαση».
Έτσι, ενώ το γέλιο μπορεί να μην προσδώσει σε όλους ένα βραβείο Νόμπελ, φαίνεται ότι η διασκέδαση δεν είναι πάντα επιπόλαια σπατάλη χρόνου. Η χαλαρότητα της σκέψης που προκαλεί το γέλιο παρατηρείται ότι προκαλεί ελεύθερη συσχέτιση ιδεών που μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργικότητα. Ο Mark Beeman και ο John Kounios από το Πανεπιστήμιο της Pennsylvania άρχισαν να μελετούν αν το γέλιο είχε κάποια επίδραση στην επίλυση δύσκολων παζλ λογικής. Έδειξαν στους μαθητές να παραδίδουν κωμωδίες τύπου stand-up και στη συνέχεια τους έκαναν ερωτήσεις δοκιμής. Ουσιαστικά εξέταζαν αν το γέλιο θα διευκόλυνε περισσότερες λάμψεις έμπνευσης στον ανώτερο πρόσθιο κροταφικό γύρο (ένα μέρος του εγκεφάλου ακριβώς πάνω από το δεξί αυτί σας - που σχετίζεται με τη σύνδεση ιδεών από απόσταση). Ένα μικρό γέλιο σε ένα κωμικό κλιπ αποδείχθηκε ότι αυξάνει την επίλυση παζλ κατά 20%. Και αυτό, επειδή μια δυσάρεστη έλλειψη εστίασης φαίνεται να επιτρέπει στο μυαλό μας να συνδέει έννοιες. Το γέλιο μας κάνει να νιώθουμε πιο συνδεδεμένοι ως ομάδα - και κατά συνέπεια πιο δημιουργικοί.
Η έννοια της ηγεσίας σήμερα
B.D. - Η έννοια της ηγεσίας σήμερα πρέπει να είναι συνώνυμη της εμπιστοσύνης. Οι κακοί managers δεν εμπιστεύονται τους ανθρώπους. Σύμφωνα με τον Ben Folds «αυτοί που δεν μπορούν να εμπιστευτούν δεν μπορούν να εμπιστευτούν.» Τα αφεντικά συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν ποιος κάνει καλή δουλειά ή όχι. Κατά συνέπεια, οι ηγέτες που δεν γνωρίζουν αν κάποιος δουλεύει ποιοτικά, επιθυμούν κάποιον που να δουλεύει πολύ. Το πιο κρίσιμο σημείο για τους ηγέτες σήμερα, είναι να ενημερώσουν καλά τις ομάδες και να τους δώσουν την αυτονομία να ολοκληρώσουν τη δουλειά.
Πανδημία και κοινωνικά δίκτυα
B.D. - Γενικά, η χρήση των κοινωνικών δικτύων αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Είχαμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Γενικά όμως, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται γύρω από μεγάλες στιγμές ειδήσεων (και εκλογές).
Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο εδώ

Η ΙΜΗ και η PwC Κύπρου παρουσιάζουν το «19th Leadership & HR Management Conference», το οποίο αποτελεί πλέον θεσμό και σημείο αναφοράς για όλους όσοι εμπλέκονται στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 10:00 π.μ. Keynote speaker του συνεδρίου, θα είναι ο Bruce Daisley, πρώην ευρωπαίος αντιπρόεδρος του Twitter και ένας εκ των κορυφαίων εμπειρογνωμόνων στον τομέα της εργασιακής κουλτούρας, τονίζοντας την σημασία του «work life balance» και του «γέλιου στο χώρο εργασίας.»
Ο Bruce Daisley, σε συνέντευξη του στο InBusinessNews μας παρουσιάζει την σημασία της έννοιας της εργασιακής κουλτούρας και πώς εξελίχτηκε εν έτη 2020.
Το work-life-balance και οι εργαζόμενοι σήμερα
B.D - Όποια και αν ήταν η παλιά σχέση, η πανδημία την έχει μεταμορφώσει. Η Microsoft κυκλοφόρησε στοιχεία παρουσιάζοντας ότι κατά μέσο όρο οι εργαζόμενοί τους που πλέον είναι στο σπίτι, εργάζονταν 45 λεπτά περισσότερο κάθε μέρα. Αν και εξοικονομούν χρόνο στην καθημερινή τους μετακίνηση, δουλεύουν περισσότερο, κάτι που φανερώνει ότι το lockdown έχει επιταχύνει την πορεία μας προς την εξάντληση.
Ο αντίκτυπος του 2020 δεν έχει κατανεμηθεί ομοιόμορφα. Υπάρχει η άποψη ότι «δεν υπήρχε lockdown, οι άνθρωποι της μεσαίας τάξης έμειναν στο σπίτι και οι εργατική τάξη δούλευε».
Την περίοδο της πανδημίας, έχουμε δει νεότερους συναδέλφους να εργάζονται από το κρεβάτι τους, από το τραπέζι της κουζίνας και ήταν στο Google Hangouts ενώ μεγαλύτερα σε ηλικία αφεντικά καλούσαν μέσω οικιακών τηλεφώνων. Πολλά ζευγάρια που εργάζονταν από το ίδιο σπίτι, εκτελούσαν τις εργασιακές τους υποχρεώσεις μέσω βιντεοκλήσεων και κατάφεραν να συμβιώσουν στο ίδιο οικογενειακό αλλά σε διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρξαν υπέροχα οφέλη από αυτό. Εδώ και πολύ καιρό πολλοί από εμάς σκεφτήκαμε ότι «πρέπει να προσδιορίσουμε τη σχέση μας με το τηλέφωνό μας» αλλά στην πραγματικότητα μόλις συνειδητοποιήσαμε ότι πρέπει να προσδιορίσουμε τη σχέση μας με το χώρο εργασίας. Ταξιδεύουμε 10 ώρες την εβδομάδα για να φθάσουμε στην εργασία μας, να καθίσουμε σε μια καρέκλα και να απαντήσετε τα emails, κάτι που ακούγετε τρελό. Η πρόκληση είναι ότι πλέον υπάρχει ένα ευρύ φάσμα νοικοκυριών στα οποία οι εργαζόμενοι προσπαθούν να είναι παραγωγικοί μέσα στο ίδιο τους το σπίτι.
Η σύγχρονη εργασιακή κουλτούρα
B.D - Έχουμε δει μια πραγματική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο σκεφτήκαμε την εργασιακή κουλτούρα τους τελευταίους μήνες - κυρίως επειδή έχουμε αφιερώσει λιγότερο χρόνο στους χώρους εργασίας μας. Είναι μια πρόκληση για να επαναπροσδιορίσουμε τον ορισμό του γραφείου «για ποιο λόγω είναι το γραφείο;»
Μπορούμε να χωρίσουμε το γραφείο στο ότι υπήρχε για πολλές λειτουργίες. Ο εμπειρογνώμονας εμπορικών ακινήτων Anthony Slumbers αναφέρει κανείς δεν αγοράζει τρυπάνι επειδή το θέλει. Αγοράζει ένα τρυπάνι επειδή θέλει μια τρύπα στον τοίχο. Με τον ίδιο τρόπο καμία εταιρεία δεν αγόρασε ένα γραφείο για να έχει ένα γραφείο αλλά για να έχει ένα παραγωγικό εργατικό δυναμικό. Το γραφείο μας επιτρέπει να συναντηθούμε για ραντεβού και για χρόνια ήταν ένα εργαστήριο για να εργαστούμε και ένα μέρος για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα. Έχουμε μάθει ότι μπορούμε να κάνουμε το πρώτο μέρος, συναντήσεις με ραντεβού, αρκετά καλά, αλλά είναι το άλλο μέρος με το οποίο έχουμε αγωνιστεί. Το επίκεντρο κάθε ηγέτη αυτή τη στιγμή πρέπει να είναι η δημιουργία στιγμών συνύπαρξης.
Η «σημασία του γελοίου» στο χώρο εργασίας
B.D - Πάντα αναρωτιόμουν αν το γέλιο θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να οικοδομήσουμε μια ισχυρότερη - πιο δημιουργική - ομαδική κουλτούρα στη δουλειά μας. Από την επακόλουθη παγκόσμια οικονομική ύφεση το 2008 πολλοί από εμάς ίσως αισθανθήκαμε ότι το να γελάμε στο γραφείο μπορεί να φαίνεται ότι σημαίνει ότι δεν έχουμε αρκετά να κάνουμε. Τώρα που δουλεύουμε από το σπίτι, πολλοί από εμάς αισθανόμαστε ότι γελάμε λιγότερο από ποτέ. Αλλά τι εάν - αντί να σηματοδοτεί την αδράνεια - το γέλιο μαζί ήταν κάτι που βελτίωσε την ομαδική συνεργασία και τόνωσε την καινοτομία;
Πριν από μερικά χρόνια, ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Daniel Kahnemann έβγαλε την κουρτίνα στο δρόμο του για τη συνεργασία του με τον πρώην σύντροφό του, Amos Taversky. Παρά το γεγονός ότι η δουλειά τους είναι πρωτοποριακή και θεωρείται επαναστατική για την ερμηνεία του τρόπου λήψης αποφάσεων από τα ανθρώπινα μυαλά, ο Kahnemann είπε ότι το μοτίβο εργασίας του χαρακτηρίστηκε όχι από σοβαρότητα αλλά από γέλιο. Και ο πιο δημιουργικός χρόνος του ζευγαριού χαρακτηρίστηκε από το γεμάτο γέλιο. «Η Άμος ήταν πάντα πολύ αστεία, και στην παρουσία του έγινα επίσης αστεία, οπότε περάσαμε ώρες σκληρής δουλειάς σε συνεχή διασκέδαση».
Έτσι, ενώ το γέλιο μπορεί να μην προσδώσει σε όλους ένα βραβείο Νόμπελ, φαίνεται ότι η διασκέδαση δεν είναι πάντα επιπόλαια σπατάλη χρόνου. Η χαλαρότητα της σκέψης που προκαλεί το γέλιο παρατηρείται ότι προκαλεί ελεύθερη συσχέτιση ιδεών που μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργικότητα. Ο Mark Beeman και ο John Kounios από το Πανεπιστήμιο της Pennsylvania άρχισαν να μελετούν αν το γέλιο είχε κάποια επίδραση στην επίλυση δύσκολων παζλ λογικής. Έδειξαν στους μαθητές να παραδίδουν κωμωδίες τύπου stand-up και στη συνέχεια τους έκαναν ερωτήσεις δοκιμής. Ουσιαστικά εξέταζαν αν το γέλιο θα διευκόλυνε περισσότερες λάμψεις έμπνευσης στον ανώτερο πρόσθιο κροταφικό γύρο (ένα μέρος του εγκεφάλου ακριβώς πάνω από το δεξί αυτί σας - που σχετίζεται με τη σύνδεση ιδεών από απόσταση). Ένα μικρό γέλιο σε ένα κωμικό κλιπ αποδείχθηκε ότι αυξάνει την επίλυση παζλ κατά 20%. Και αυτό, επειδή μια δυσάρεστη έλλειψη εστίασης φαίνεται να επιτρέπει στο μυαλό μας να συνδέει έννοιες. Το γέλιο μας κάνει να νιώθουμε πιο συνδεδεμένοι ως ομάδα - και κατά συνέπεια πιο δημιουργικοί.
Η έννοια της ηγεσίας σήμερα
B.D. - Η έννοια της ηγεσίας σήμερα πρέπει να είναι συνώνυμη της εμπιστοσύνης. Οι κακοί managers δεν εμπιστεύονται τους ανθρώπους. Σύμφωνα με τον Ben Folds «αυτοί που δεν μπορούν να εμπιστευτούν δεν μπορούν να εμπιστευτούν.» Τα αφεντικά συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν ποιος κάνει καλή δουλειά ή όχι. Κατά συνέπεια, οι ηγέτες που δεν γνωρίζουν αν κάποιος δουλεύει ποιοτικά, επιθυμούν κάποιον που να δουλεύει πολύ. Το πιο κρίσιμο σημείο για τους ηγέτες σήμερα, είναι να ενημερώσουν καλά τις ομάδες και να τους δώσουν την αυτονομία να ολοκληρώσουν τη δουλειά.
Πανδημία και κοινωνικά δίκτυα
B.D. - Γενικά, η χρήση των κοινωνικών δικτύων αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Είχαμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Γενικά όμως, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται γύρω από μεγάλες στιγμές ειδήσεων (και εκλογές).
Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο εδώ
Οργανωτές: IMH και PwC Κύπρου
Χορηγοί (μέχρι σήμερα): : Advanced Management Solutions (AMS), Parimatch
Ακαδημαϊκός Συνεργάτης: Cyprus International Institute of Management (CIIM)
Χορηγοί Επικοινωνίας: περιοδικό GOLD, περιοδικό IN Business