Με έδρα την Κύπρο και βλέμμα στραμμένο προς τον κόσμο, η Μαρία Χριστίνα Παντελίδου(founder & marketing director), η Έλενα Χατζήκυριακου(founder & design director) και η Δέσποινα Νικολάου(founder & art director) ίδρυσαν την Ehméra. Ένα boutique creative agency που επενδύει στο συναίσθημα, τη στρατηγική και την αφήγηση.
Πιστεύουν πως τα brands μπορούν και πρέπει να αφήνουν το αποτύπωμά τους. Μέσα από στοχευμένο storytelling, αυθεντικό design και μια φρέσκια, γυναικεία ματιά, δημιουργούν εμπειρίες που ξεχωρίζουν.
Γιατί κάθε brand έχει τη δική του ημέρα και η Ehméra ξέρει ακριβώς πώς να τη φωτίσει, όπως χαρακτηριστικά λένε, μιλώντας στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού IN Business, οι δημιουργοί του.
Πώς προέκυψε η απόφαση να συνεργαστείτε, ώστε να δημιουργήσετε κάτι καινούργιο; Δεν σας προβλημάτισε το νεαρό της ηλικίας σας;
Μαρία Χριστίνα Παντελίδου: Όλα ξεκίνησαν από ένα side project, όταν έψαχνα κάποιον που να ειδικεύεται στο branding. Κάπως έτσι γνώρισα την Έλενα και τη Δέσποινα. Η μεταξύ μας χημεία ήταν φανερή από την αρχή. Η Έλενα ανέλαβε το graphic design, η Δέσποινα το art direction, εγώ τη στρατηγική και το marketing.

Γρήγορα καταλάβαμε ότι μπορούσαμε να χτίσουμε κάτι δικό μας που να μας εκφράζει απόλυτα και να καλύπτει ένα πραγματικό κενό στην αγορά. Το νεαρό της ηλικίας μας δεν ήταν εμπόδιο, ήταν δύναμη. Οι πελάτες μας αναζητούν ακριβώς αυτό που προσφέρουμε: Νέα ματιά, τόλμη και διάθεση να δίνουμε νέα πνοή σε παλιές πρακτικές και καθιερωμένες νόρμες.
Ποιο κενό ή ανάγκη στην αγορά εντοπίσατε και θελήσατε να καλύψετε μέσω της Ehmera;
Έλενα Χατζήκυριακου: Παρατηρήσαμε πως τα περισσότερα brands στην κυπριακή αγορά ανακυκλώνουν ιδέες και δεν προσπαθούν να εξελιχθούν δημιουργικά. Συχνά το περιεχόμενο φαίνεται ξεπερασμένο, σαν να λείπει το πάθος πίσω από τη δημιουργία.

Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα creative agency που συνδυάζει ξεκάθαρη στρατηγική, emotional storytelling και αυθεντική αισθητική, με στόχο πάντα την ενίσχυση της μοναδικότητας του κάθε brand. Ονομάσαμε, μάλιστα, το στούντιό μας Ehmèra (ημέρα), γιατί πιστεύουμε πως κάθε πελάτης έχει τη δική του ημέρα, τη δική του στιγμή.
Από ποιους αποτελείται το πελατολόγιό σας και τι υπηρεσίες προσφέρετε;
Δέσποινα Νικολάου: Δουλεύουμε με πελάτες τόσο από την Κύπρο όσο και από το εξωτερικό σε κλάδους όπως της φιλοξενίας, του lifestyle, του entertainment industry και του αθλητισμού.

Το πελατολόγιό μας περιλαμβάνει από startups μέχρι καθιερωμένες εταιρείες. Οι βασικές μας υπηρεσίες εκτείνονται σε branding, creative direction, στρατηγικό και offline marketing, social media management και campaign creation.
Πώς διαφοροποιείται η Ehmera από τα παραδοσιακά δημιουργικά agencies;
Δ.Ν.: Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά agencies, που βασίζονται σε έτοιμες φόρμουλες, εμείς προτιμάμε να ξεκινάμε από το μηδέν. Δεν μας εκφράζουν οι αυστηρές οδηγίες ή οι επαναλαμβανόμενες διαδικασίες. Για εμάς, τα brands πρέπει να είναι ανθρώπινα, να προκαλούν συναίσθημα και να αφήνουν αποτύπωμα.
Σε έναν ψηφιακά κορεσμένο κόσμο, όπου το AI παράγει ό,τι υπάρχει ήδη, εμείς εμπνεόμαστε από την πραγματική ζωή, δηλαδή, από ταξίδια, εικόνες, λέξεις και στιγμές. Το κάθε project ξεκινά με αυθεντικότητα και εξελίσσεται μέσα από στρατηγική και storytelling.
Και επειδή πιστεύουμε στην ποιότητα, προτιμάμε να δουλεύουμε με λίγους πελάτες και να έχουμε αληθινές σχέσεις μαζί τους.
Το ότι είμαστε ένα γυναικείο agency, δεν είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό. Είναι το πλεονέκτημά μας. Λειτουργούμε με ενσυναίσθηση, στήριξη και βαθιά σύνδεση και αυτό αντικατοπτρίζεται σε κάθε συνεργασία και project.
Πιστεύετε στο συναισθηματικό branding. Στην εποχή των ταχυτήτων, πώς παραμένει αυτή η προσέγγιση ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το brand ή τον πελάτη;
Ε.Χ.: Ο κόσμος θέλει να νιώθει, να εκπλήσσεται, να εμπνέεται, να συγκινείται. Θέλει να βλέπει πράγματα που τον αγγίζουν, που του θυμίζουν κάτι δικό του. Το emotional branding είναι αυτή η παύση στο scroll. Η στιγμή που κάποιος θα σταματήσει, θα κοιτάξει λίγο πιο προσεκτικά και θα νιώσει κάτι.
Δεν έχει να κάνει με το να προκαλέσεις απλώς συγκίνηση αλλά με το να θυμίσεις ότι πίσω από κάθε οθόνη υπάρχει ένας άνθρωπος που θέλει να συνδεθεί. Εκεί γεννιέται η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση κι η αληθινή σχέση με ένα brand.
Πρόσφατα συμμετείχατε σε projects στο Λος Άντζελες, βάζοντας την υπογραφή σας σε billboard για το Coachella και αναλαμβάνοντας τη σκηνοθετική επιμέλεια μουσικών βίντεο. Πώς προέκυψαν αυτές οι συνεργασίες;
Μ.Χ.Π.: Πάντα ήθελα να δουλέψω στον χώρο της μουσικής και να βρίσκομαι μέσα σ’ αυτό το δημιουργικό σύμπαν. Η μουσική και ο κόσμος της δημιουργίας πάνε χέρι-χέρι. Είχα ήδη σπουδάσει για ένα εξάμηνο στην Καλιφόρνια και έτσι, όταν προέκυψε η ευκαιρία για συνεργασία στο Λος Άντζελες, δεν το σκεφτήκαμε δεύτερη φορά.
Η μουσική και η Καλιφόρνια ήταν δύο δρόμοι που πάντα ήθελα να διασταυρωθούν και όταν αυτό συνέβη, ήμασταν έτοιμες στην Ehméra να το αγκαλιάσουμε πλήρως. Μετά την επιτυχημένη συνεργασία μας με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μας πρότεινε να αναλάβουμε και το creative direction των επόμενων δύο μουσικών του βίντεο.
Οι προτάσεις αυτές ήρθαν τόσο νωρίς στη διαδρομή μας, που μας έδωσαν την αυτοπεποίθηση πως η Ehméra βρίσκεται στον σωστό δρόμο. Πιστεύω πολύ στη δύναμη του networking, στο να βρίσκεσαι στον σωστό χώρο τη σωστή στιγμή.
Αυτό που μετράει στο τέλος της ημέρας είναι το ποιους έχεις γύρω σου. Θεωρώ ότι διαμορφωνόμαστε μέσα από τους ανθρώπους με τους οποίους επιλέγουμε να συνυπάρχουμε, εκείνους που μας εμπνέουν, μας εξελίσσουν και μας πάνε ένα βήμα πιο πέρα.
Έχετε κάποια συγκεκριμένη μεθοδολογία ή workflow που ακολουθείτε για τη διαχείριση των πελατών σας;
Μ.Χ.Π.: Κάθε project είναι ξεχωριστό και κάθε πελάτης μοναδικός. Γι’ αυτό και η διαδικασία μας δεν ακολουθεί μια σταθερή φόρμουλα. Είναι πάντα προσαρμοσμένη στις ανάγκες και το ύφος του καθενός. Κι όμως, όλα ξεκινούν από το ίδιο σημείο: Την έμπνευση. Από εκεί αρχίζει η δουλειά μας. Δίνουμε μορφή στο χάος, φτιάχνουμε αφήγηση μέσα από την έμπνευση.
Δεν είμαστε ένα τυπικό 9-to-5 agency. Εργαζόμαστε με ευελιξία, γιατί έτσι λειτουργεί και η δημιουργικότητα. Είμαστε παρούσες όταν μας χρειάζονται και παραδίδουμε πάντα με συνέπεια. Άλλωστε, από τα πρώτα μας projects συνεργαστήκαμε με πελάτη στο Λος Άντζελες, κι έτσι μάθαμε από νωρίς να δουλεύουμε και σε ώρες που για άλλους θεωρούνται «εκτός».
Αυτό το μοντέλο μας έμεινε, γιατί απλώς μας ταιριάζει.
Ποια φιλοσοφία ηγεσίας φέρνετε ως νεότερες επιχειρηματίες στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησής σας;
Δ.Ν.: Η φιλοσοφία μας είναι απλή. Οδηγούμε με εμπιστοσύνη, διαφάνεια και πάνω απ’ όλα ενσυναίσθηση. Πιστεύουμε στη συλλογική δημιουργία, στον σεβασμό των προσωπικών ρυθμών της καθεμιάς μας και απορρίπτουμε κάθε έννοια αυστηρής ιεραρχίας. Άλλωστε, η έμπνευση δεν έχει μία μορφή.
Εκφράζεται διαφορετικά από τον καθένα κι αυτό είναι που την κάνει τόσο ενδιαφέρουσα. Στηρίζουμε η μία την άλλη στα εύκολα και στα δύσκολα, στις στιγμές εξάντλησης και στις εκρήξεις δημιουργικότητας. Αυτή είναι η ανθρώπινη πλευρά μας, η οποία αποτυπώνεται και στο έργο μας.
Δεν είμαστε ένα μεγάλο κι απρόσωπο agency. Εδώ οι σχέσεις είναι πάνω από κανόνες, η ευελιξία πάνω από συστήματα και ο κοινός μας σκοπός πάνω από όλα.
Σας ανησυχεί ο ανταγωνισμός από AI-based design tools και αυτοματοποιημένες λύσεις branding;
Ε.Χ.: Δεν θα αρνηθούμε πως η ραγδαία εξάπλωση του AI προκαλεί ανησυχία. Ωστόσο, δεν μας φοβίζει. Πιστεύουμε στη δύναμη της ανθρώπινης σκέψης και της προσωπικής αισθητικής, στοιχεία που καμία μηχανή δεν μπορεί να αναπαράγει με αυθεντικότητα.
Το AI είναι για εμάς ένα χρήσιμο εργαλείο κι όχι απειλή. Μπορεί να υποστηρίξει τη διαδικασία, αλλά δεν αντικαθιστά τη διαίσθηση, την αφήγηση και τη δημιουργική κρίση που φέρνουμε σε κάθε έργο. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, όσοι συνεργάζονται μαζί μας, δεν αναζητούν απλώς λύσεις αλλά προοπτική.
Εκτός από το ΑΙ, ποιες είναι οι νέες τάσεις που βλέπετε να διαμορφώνουν τον τομέα σας;
M.Χ.Π.: Στο πλαίσιο του στρατηγικού marketing οι συνεργασίες μεταξύ των brands λειτουργούν ως εργαλεία διαφοροποίησης και ουσιαστικής σύνδεσης με το κοινό. Δεν πρόκειται απλώς για co-branding αλλά για συνέργειες που μοιράζονται κοινό όραμα, αξίες και αισθητική. Βλέπουμε, επίσης, μια ξεκάθαρη στροφή από το digital στο physical, με events, pop-ups και επιμελημένες εμπειρίες να λειτουργούν ως νέες μορφές προώθησης προϊόντων και ενίσχυσης της ταυτότητας ενός brand.
Ένα boutique ξενοδοχείο, για παράδειγμα, μπορεί να συνεργαστεί με έναν ανεξάρτητο κεραμίστα για μια limited σειρά φλυτζανιών, ενισχύοντας τη συνολική εμπειρία του επισκέπτη μέσα από αισθητική και αφήγηση.
Ως creative agency αντιμετωπίζουμε αυτές τις συνέργειες σαν μέρος ενός ευρύτερου storytelling - πέρα από τα όρια του παραδοσιακού marketing - που δημιουργεί αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες με αξία.
Πώς φαντάζεστε την Ehmera σε 10 χρόνια;
Μ.Χ.Π.: Σε δέκα χρόνια φανταζόμαστε την Ehméra ως ένα δυναμικό δίκτυο δημιουργών με διεθνή παρουσία, χωρίς όμως να χάσει τον χαρακτήρα του boutique studio. Φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε δίπλα σε πελάτες που τολμούν να ξεχωρίσουν και να εξελίσσουμε ένα portfolio με ουσία, συνέπεια και ταυτότητα.