Ακυρώσεις για ταξίδια και ξενοδοχεία: Τι δικαιούται ο καταναλωτής;
07:32 - 23 Οκτωβρίου 2020
Πάνω από 200 παράπονα/αιτήματα πληροφόρησης για τις ακυρώσεις αεροπορικών εισιτηρίων έχει δεχθεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.
Η κύρια δυσκολία των ταξιδιωτών ήταν ο εντοπισμός των αεροπορικών εταιρειών εν μέσω lockdown, προκειμένου να διευθετήσουν την αλλαγή ή/και ακύρωση των εισιτηρίων για ταξίδια που είχαν ματαιωθεί.
Διαβάστε ακόμα: Τέλος εποχής για την G4S Κύπρου
Σε επικοινωνία του InBusinessNews με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου μάς τονίστηκε ότι ο όγκος παραπόνων, η μείωση προσωπικού και η αναστολή εργασιών για αρκετούς αερομεταφορείς συνέβαλαν στη μη αποτελεσματική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Διαβάστε ακόμα: Α. Καπάταης: Πλεονέκτημα η επένδυση σε έργα τέχνης
Τι προνοεί η νομοθεσία
Όσον αφορά το δίκτυο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή σε 28 κράτη μέλη της ΕΕ, δέχθηκε πέραν των 24.000 αιτημάτων σχετικών με αεροπορικά εισιτήρια για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2020.
Τι δικαιούται τελικά ο καταναλωτής σε περίπτωση ματαίωσης ταξιδιών έπειτα από απόφαση δική του ή της αεροπορικής εταιρείας;
Ο Κανονισμός της ΕΕ 261/2004 για τα αεροπορικά δικαιώματα προνοεί ότι σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης από πλευράς της εταιρείας οφείλει να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτήριου.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν ο καταναλωτής δεν επιθυμεί να ταξιδέψει και προβαίνει σε ακύρωση, τότε εναπόκειται στην πολιτική που ακολουθεί η κάθε αεροπορική εταιρεία.
Όσον αφορά τις ακυρώσεις ξενοδοχείων, εάν η κράτηση είναι χωρίς επιστροφή (non refundable), τότε εναπόκειται στην πολιτική του κάθε ξενοδοχείου εάν θα προσφέρει πιστωτικό σημείωμα (voucher).
Αξίζει να αναφερθεί ότι ορισμένες από τις διαδικτυακές πλατφόρμες φρόντισαν να προσφέρουν την επιλογή παραχώρησης vouchers σε καταναλωτές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός ενός έτους.