Powered by

Η Ουαλία κρατικοποιεί τις σιδηροδρομικές της γραμμές

Η Ουαλία ανακοίνωσε σήμερα την κρατικοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών τις οποίες εκμεταλλεύεται μέχρι τώρα μια κοινοπραξία με τη γαλλική Keolis, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους απέναντι στην πτώση του αριθμού των επιβατών λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Η καθημερινή διαχείριση αυτών των γραμμών θα αναληφθεί από τις δημόσιες αρχές από τον Φεβρουάριο για να εξασφαλιστεί η συνέχεια των υπηρεσιών και η προστασία των θέσεων εργασίας, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ουαλίας Κεν Σκέιτς σε ανακοίνωση.

Την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουαλίας και των Συνόρων είχε από το 2018 μια κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Keolis, θυγατρικής των αστικών συγκοινωνιών της SNCF (γαλλική δημόσια εταιρία σιδηροδρόμων) και του βρετανικού ομίλου Amey (Ferrovial). Η σύμβαση είχε προγραμματιστεί για διάρκεια 15 ετών.

«Οι τελευταίοι μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Σκέιτς.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές εγκαταλείπονται από τους περισσότερους επιβάτες και χάνουν χρήματα, γεγονός που τις καθιστά δύσκολα βιώσιμες χωρίς παρέμβαση του δημόσιου τομέα.

Ο υπουργός διευκρινίζει ότι θα συνεχίσει τη συνεργασία του με την KeolisAmey, η οποία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Κάρντιφ και της περιφέρειάς του.

Από την πλευρά της, η κοινοπραξία KeolisAmey χαιρέτισε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.

«Υπό το πρίσμα της Covid-19, αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την ουαλική κυβέρνηση να έχει μια βιώσιμη λύση για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της στους σιδηροδρόμους και είμαστε ευτυχείς που θα εργαστούμε από κοινού για μια νέα συμφωνία», δήλωσε ο Κέβιν Τόμας, γενικός διευθυντής της KeolisAmey.

Τα συνδικάτα δείχνουν ικανοποιημένα, όπως το RMT, το μεγαλύτερο των σιδηρόδρομων της Ουαλίας, αλλά απαιτεί η εθνικοποίηση να είναι βιώσιμη.

Ωστόσο, η Ουαλία δεν είναι εντελώς ανεξάρτητη στον σιδηροδρομικό τομέα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο την εμποδίζει να εθνικοποιήσει μόνιμα τις γραμμές.

Δεδομένης της πτώσης της κυκλοφορίας, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας της για τις σιδηροδρομικές γραμμές δίνοντας τέλος στις ιδιωτικές franchise, οι οποίες αντικαταστάθηκαν από παραχωρήσεις με μεγαλύτερη συμμετοχή των δημόσιων αρχών.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα αφότου αποφάσισε στα τέλη Μαρτίου να αναλάβει προσωρινά τον αποτελεσματικό έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών προκειμένου να αποφύγει χρεοκοπίες, αναστέλλοντας τις συμβάσεις του franchise.

Η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων προηγήθηκε της πανδημίας, μεταξύ πρόσθετων δαπανών, καθυστερήσεων και αναποτελεσματικότητας που συνδέονταν με τον καταμερισμό της εκμετάλλευσης. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε ακόμη τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις για να διασώσει γραμμές που είχαν κακή διαχείριση.

Η εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τη συντηρητική κυβέρνηση του Τζον Μέιτζορ. Οι σιδηροδρομικές γραμμές χωρίζονται επί του παρόντος σε 16 franchise σε ολόκληρη τη χώρα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας