REVOLUT: Μια κοινωνία χωρίς μετρητά

Ο τομέας των financial technologies δημιούργησε ένα ακόμη κλάδο τραπεζικών υπηρεσιών, με στόχο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του νεαρού, κυρίως, κοινού για απλές ψηφιακές λύσεις. Η Revolut, μια από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες fintech start-ups, είχε ένα επιπρόσθετο κίνητρο για να επιχειρήσει και να τα καταφέρει, αφού αποτελεί την ίδια τη φιλοσοφία της: «Πιστεύουμε σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά», αναφέρει σε συνέντευξη του στο περιοδικό ΙΝ Βusiness ο Αντρέας Καψός, υπεύθυνος μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων.
 
Η Revolut ήρθε στο προσκήνιο το 2015 από τους Nikolay Storonsky και Vlad Yatsenko ως μια εφαρμογή που απαλλάσσει τους τραπεζικούς πελάτες από τις δαπανηρές συναλλαγματικές χρεώσεις των παραδοσιακών πιστωτικών ιδρυμάτων. Έκτοτε έχει εξαπλωθεί σε Ευρώπη και Αυστραλία και σύντομα ταξιδεύει για Αμερική, με 1.100 άτομα εγγεγραμμένα στο μισθολόγιό της.
 
Συναλλαγές χωρίς λεφτά
Η απάντηση σε όλα τα πιο πάνω είναι σύνθετη, όπως και οι δυνατότητες μιας οικονομίας που ήδη λειτουργεί μερικώς και στο μέλλον πολύ περισσότερο στο πλαίσιο του κυβερνοχώρου. Η φοροδιαφυγή, για παράδειγμα, μειώνεται σε προηγμένες εφαρμογές σχετικών συστημάτων και θα περιοριστεί κι άλλο, όπως και άλλες συναφείς παρανομίες. Ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να κουβαλά τον τραπεζικό του λογαριασμό στην τσέπη χωρίς φόβο κλοπής, αλλά και την… ευλογία να απαλλαχθεί από τα ρέστα, καθώς θα μπορεί να πληρώνει το ακριβές ποσό σε κάθε αγορά. Επίσης, η διαφάνεια που διέπει τις ψηφιακές τράπεζες, σύμφωνα με τον κ. Καψό, μπορεί να μετατραπεί σε εργαλείο για καταπολέμηση της διαφθοράς. Πεποίθηση του ιδίου, όπως και της εταιρείας του, είναι πως η ψηφιακή οικονομία αποτελεί φυσικό επακόλουθο των τεχνολογικών εξελίξεων της σημερινής εποχής.
 
Έμφαση στη διαφάνεια
Για να φτάσει, βεβαίως, στο μέλλον που οραματίζεται, η Revolut έπρεπε πρώτα να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού και αυτό ήταν το μεγαλύτερο στοίχημα από όσα είχε βάλει. Σε αντίθεση με το νέο αίμα των ψηφιακών χρηστών, που ήταν έτοιμοι να αγκαλιάσουν την καινούργια τραπεζική εφαρμογή, οι παλαιότεροι παρέμειναν διστακτικοί είτε λόγω της ανασφάλειας που προκαλεί συνήθως η επέλαση της τεχνολογίας είτε λόγω της συνήθειας που έφερε η χρόνια συνεργασία με τις παραδοσιακές τράπεζες.

Για να πείσει και τους πιο δύσπιστους, τονίζει ο κ. Καψός, έθεσε ως βασική της αξία τη διαφάνεια βάσει των απαιτήσεων που θέτουν οι ρυθμίστηκες Αρχές και επένδυσε σημαντικά στην ασφάλεια του τεράστιου όγκου δεδομένων που αντλεί από τους πελάτες της.

Η εταιρική ομάδα κυβερνοασφάλειας απαρτίζεται από έμπειρους επαγγελματίες, οι οποίοι είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τις στρατηγικές επιθέσεις που δέχονται οι εταιρείες στο διαδίκτυο.
 
Το στοίχημα της ασφάλειας
Οι δικλίδες ασφαλείας της επεκτείνονται σε ψηφιακές κάρτες μίας χρήσης, όπως επίσης και σε άλλες, για τις οποίες η εφαρμογή μπορεί να συνθέσει καινούργιο αριθμό με κάθε χρήση. Το location security, ένα χαρακτηριστικό της εφαρμογής μοναδικό στο είδος του, μπλοκάρει αυτόματα αγορές που δεν πραγματοποιούνται στη γεωγραφική περιοχή που βρίσκεται ο χρήστης, ενώ αντικαθιστά τις χαμένες κάρτες μέσα σε δύο μόνο μέρες ανά το παγκόσμιο.

Τα στοιχεία δείχνουν πως η Revolut κατάφερε να κερδίσει το στοίχημά της: «Υπάρχουν διαδικτυακές πλατφόρμες οι οποίες δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να ανατροφοδοτήσει τις εταιρείες που χρησιμοποιεί, με τη Revolut να έχει 4.9 από τα 5 σκορ στο Google Play και Apple Pay. Αυτά τα νούμερα αντικατοπτρίζουν τη θετική εμπειρία του πελάτη, αλλά και την επιτυχία μας», επισημάνει ο ίδιος.
 
Διαφήμιση από στόμα σε στόμα
«Η Κύπρος είναι ένα μικρό νησί, μεγάλη μερίδα του κόσμου της παρουσιάζεται επιφυλακτική στις αλλαγές και παρά την αγανάκτηση που προκάλεσε η οικονομική κρίση, οι Κύπριοι εξακολουθούν να έχουν ένα συναισθηματικό, θα έλεγα, δεσμό με τις τράπεζές τους. Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι ζούμε σε μια μικρή κοινωνία, τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα. Έτσι, ένα ποιοτικό προϊόν το οποίο ευκολύνει τη ζωή του καταναλωτή θα μαθευτεί και θα καθιερωθεί», εκτιμά ο κ. Καψός. Και προσθέτει: « Τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν στον κόμβο Μάλτας, Κύπρου και Ελλάδας 200.000 χρήστες Revolut, με το νησί μας να σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη».

Η ταχύτητα με την οποία ταξιδεύουν τα καλά νέα, από στόμα σε στόμα, διαμόρφωσε από την αρχή μεγάλο κομμάτι της στρατηγικής του μάρκετινγκ της start-up: «Μέσα στα τέσσερα χρόνια λειτουργία της, η συγκεκριμένη μορφή διαφήμισης κατάφερε να μαζέψει έξι εκατομμύρια χρήστες για την εφαρμογή, με 12.000 νέους να εγγράφονται καθημερινά. Μάλιστα, πρόσφατα σημείωσε ρεκόρ με 35.000 εγγραφές σε μία μέρα». Προώθηση υπήρξε, επίσης, μέσα από τα μέσα μαζικής δικτύωσης, τα οποία διαμορφώνουν την εικόνα της και τη διαχωρίζουν από τον απρόσωπο τρόπο λειτουργίας των παραδοσιακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
 
Ο πελάτης ορίζει τη στρατηγική
Η πελατοκεντρική προσέγγιση της Revolut συνέβαλε τα μέγιστα στο να κερδίσει τον πολυπόθητο τίτλο unicorn, που κατοχυρώνεται σε start-ups με αξία που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, το 2019 η αξία της έφτασε το 1.7 δισ. «Θέλουμε ο πελάτης να έχει λόγο στην εξέλιξη της εταιρείας μας, η οποία δεν παύει να αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις αξίες του κοινού μέσα από τη μεγάλη διαδικτυακή της κοινότητα, που φτάνει τους 63.000 χρήστες. Αυτή επιτρέπει στους χρήστες να ανταλλάσσουν ιδέες, να συζητούν τα προβλήματά τους και να μοιράζονται τον ενθουσιασμό για τα προϊόντα της. Κι ας μην ξεχνάμε πως κάποιος που θα ξοδέψει τον χρόνο του για να γράψει ένα σχόλιο, θα επιστρέψει για να διαβάσει τα σχόλια των άλλων κι έτσι όλοι νιώθουν πως είναι κομμάτι της εταιρείας κι όχι μόνο αγοραστές».

Αρκετά από τα προϊόντα της εταιρείας, όπως τα cryptocurrencies και το apple pay, ήταν αποτέλεσμα ζήτησης από τους πελάτες της. Το ίδιο ισχύει και για τη νέα πλατφόρμα μετοχικών συναλλαγών, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να επενδύουν σε 300 αμερικανικές εταιρείες εγγεγραμμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και στο NASDAQ, όπως επίσης και για μια εφαρμογή που απευθύνεται σε νέους κάτω των 18.
 
Revolut for Business
Μέσα από τη διαδικτυακή της κοινότητα η εταιρεία είδε την ευκαιρία να επεκταθεί και στον επιχειρηματικό κόσμο, προσφέροντας λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του κάθε πελάτη. Πρόσφατα εγκαινίασε το Revolut for Business με δύο νέους τύπους επιχειρηματικών λογαριασμών και μηδενικά μηνιαία τέλη συνδρομής, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν νέες φιλόδοξες εταιρείες που θέλουν να ξεκινήσουν τοπικές και παγκόσμιες δραστηριότητες, έχοντας γρήγορη επέκταση σε διαφορετικές αγορές.

Το καινούργιο προϊόν της start-up επιτρέπει άμεση δημιουργία λογαριασμού πολλαπλών νομισμάτων, έκδοση φυσικών και εικονικών εταιρικών καρτών, τραπεζικές μεταφορές σε 28 νομίσματα για την πληρωμή των προμηθευτών ή των εργαζομένων στο εξωτερικό χωρίς συναλλαγματικές χρεώσεις, δημιουργία μεγάλων, προγραμματισμένων και άλλων πολύπλοκων πληρωμών, καθώς και αυτοματοποιημένων μέσω API. Ακόμα, ευνοεί την πρόσθεση μελών της ομάδας ή των λογιστών τους στον εταιρικό λογαριασμό, ενσωμάτωση σε δημοφιλείς εφαρμογές, όπως το Slack, το Xero, το FreeAgent και το Zapier και δίνει την επιλογή σε κάθε εταιρεία να ορίσει τα δικαιώματα και τις εγκρίσεις των πληρωμών της.
 

Δειτε Επισης

Σε ιδιώτη για πέντε χρόνια η διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας
Μειώθηκαν τα δάνεια και αυξήθηκαν οι καταθέσεις τον Οκτώβριο
Σημαντικό ορόσημο για Τράπεζα Κύπρου-Αναβάθμιση καλυμμένων ομολόγων σε ΑΑΑ από Moody's
11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Οι δηλώσεις των υποστηρικτών του θεσμού-Τι είπαν επιχειρηματικοί και πολιτικοί ηγέτες (vid)
Σταυριάνα Κοφτερός: Η επόμενη μέρα για την καινοτομία στην Κύπρο, η υποστήριξη της Ε.Ε. και το μέλλον του EIC
Το μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου βάσει της εξέλιξης του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών
Πράσινο φως από ΕΠΑ για απόκτηση της CNP από Ελληνική-Στα €182 εκατ. το συνολικό τίμημα της εξαγοράς
Γιατί οι ελληνικές τράπεζες στρέφουν το βλέμμα τους στην Ευρώπη
Γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς ψηφιακές συναλλαγές με τη Mastercard
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.