Η ομαδική εργασία φέρνει την επιτυχία

Σύμφωνα με τον Andrew Carnegie, η ομαδικότητα είναι η ικανότητα να δουλέψουμε για ένα κοινό όραμα. Όλοι έχουμε ακούσει το ρητό «Το εγώ δεν υπάρχει στην ομάδα». Σίγουρα, αυτό ίσχυσε όταν οι μαθητές και το προσωπικό του International School of Paphos (ISOP) γιόρτασαν την Ημέρα Υπαίθριας Διδασκαλίας στις 23 του Μάη 2019. Αυτή τη χρονιά, το μότο της Ημέρας Υπαίθριας Διδασκαλίας ήταν «Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα». 

Στο άρθρο της «Αποτελεσματική Ομαδικότητα στα Σχολεία», η Amanda Stovall αναφέρει ότι όταν οι δάσκαλοι συνεργάζονται και αλληλοβοηθούνται, δημιουργούν μια ατμόσφαιρα συνεργασίας που βελτιώνει τις επιδόσεις και την εργασιακή ηθική των μαθητών. Ακόμα, στο άρθρο της «Τα Πλεονεκτήματα της Ομαδικότητας στο Σχολείο», η Susan Revermann επισημαίνει ότι όταν οι δάσκαλοι ενσωματώνουν ομαδικές εργασίες στα σχέδια μαθήματος, τότε οι σχολικές εργασίες γίνονται πιο ευχάριστες και αποδοτικές. 

Στο ISOP, δημιουργώντας ομάδες προτρέψαμε τους μαθητές να συνεργαστούν και συναναστραφούν με ένα κοινό στόχο και να ανακαλύψουν τον τομέα της αρχιτεκτονικής. Ο Ανδρέας Δανιήλ, ο ιδρυτής του Μικροί Αρχιτέκτονες, ανέπτυξε ένα εντυπωσιακό πρότζεκτ για τους μαθητές του δημοτικού μας σχολείου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν κατασκευές χρησιμοποιώντας τις δημιουργικές ιδέες τους που ήταν εμπνευσμένες από τα αγαπημένα τους ζώα. Οι κατασκευές έμοιαζαν πολύ εξωτερικά, αλλά εσωτερικά ήταν μοναδικές, ξεδιπλώνοντας φανταστικούς κόσμους και δημιουργώντας την «Πόλη των Ζώων».  Αυτό το πρότζεκτ έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να βγουν εκτός της τάξης, και παράλληλα να ασπαστούν το γενικό θέμα του σχολείου που ήταν η «ομαδικότητα».  

Μαθητές διαφόρων ηλικιών δούλεψαν μαζί και τους δόθηκε η ευκαιρία να βιώσουν μια διαφορετική πλευρά της μαθησιακής εμπειρίας, περνώντας από την ατομική εμπειρία στην ομαδική. Το ενδιαφέρον των παιδιών αυξήθηκε, δημιούργησαν φιλίες και οι κοινωνικές τους δεξιότητες έλαμψαν. Τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά το ένα το άλλο, διατύπωσαν τις ιδέες τους με επιτυχία, καταφέρνοντας να συνεισφέρουν σημαντικά στο πρότζεκτ. Είναι πασιφανές ότι οι ομάδες δούλεψαν εντατικά για να πετύχουν το στόχο τους, και το πνεύμα ομαδικότητας που δημιουργήθηκε στην πορεία, επέφερε πολλά εκπαιδευτικά οφέλη. Η Ημέρα Υπαίθριας Διδασκαλίας ήταν μια υπέροχη αλλαγή από την καθημερινή τακτική διδασκαλίας στην τάξη, και κίνησε το ενδιαφέρον των παιδιών αφού βρέθηκαν εκτός της τάξης, σε ένα εντελώς καινούριο περιβάλλον εκμάθησης. 

Η Μητέρα Τερέζα είπε κάποτε: «Μπορώ να κάνω πράγματα που εσύ δεν μπορείς και μπορείς να κάνεις πράγματα που εγώ δεν μπορώ. Μαζί όμως μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα». Τα λόγια αυτής της αξιοθαύμαστης γυναίκας αντήχησαν στο σχολείο μας στις 23 του Μάη. Δουλεύοντας ομαδικά, οι μαθητές μας κατάφεραν αξιοθαύμαστα πράγματα, οι ομάδες στέφθηκαν με επιτυχία και όλοι μοιράστηκαν τη δόξα.

*Η Έλενα Κότσοβος Διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου του The International School of Paphos.

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;