Στο Προεδρικό οι αποφάσεις για LNG
06:57 - 22 Νοεμβρίου 2019

Καθοριστική φαίνεται να είναι η σύσκεψη που πραγματοποιείται στο Προεδρικό παρουσία του ΠτΔ, του υπουργού Ενέργειας και της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου, καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» θα κριθεί το αν η Κύπρος θα έχει ή όχι τερματικό αποθήκευσης και αποϋγροποίησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή.
Η σύσκεψη αναμένεται να ξεκαθαρίσει εάν η ΔΕΦΑ μπορεί και πώς θα προχωρήσει σε υπογραφές με την κοινοπραξία την οποία επέλεξε, στον τελευταίο διαγωνισμό, για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων στο Βασιλικό και τη μετατροπή του πλοίου σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Σημειώνεται πως η τελευταία διαδικασία είναι και η πρώτη που κατέληξε σε επιλογή προτιμητέου προσφοροδότη. Αν ακυρωθεί για οποιονδήποτε λόγο, είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει επόμενη, αφού θα χαθεί ανεπιστρεπτί τόσο η συγχρηματοδότηση των υποδομών με €101 εκατ. από την Ε.Ε. που ήταν καθοριστική για να γίνει βιώσιμο το έργο, όσο και ο ευνοϊκός δανεισμός από τις ΕΙΒ και ΕΒRD με σχεδόν 0% επιτόκιο, αλλά και τα €43 εκατ. από την ΑΗΚ που αποτελούν και το μερίδιό της για συμμετοχή στην Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ).
Τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ) έχουν αποφασίσει ότι δεν θα χρηματοδοτήσουν ξανά έργα με ορυκτά καύσιμα, περιλαμβανομένου και του φυσικού αερίου, γι’ αυτό και δεν υπάρχει ούτε ελπίδα για εξασφάλιση χορηγιών ή χρηματοδοτήσεων για το έργο αυτό στο μέλλον.

Η σύσκεψη αναμένεται να ξεκαθαρίσει εάν η ΔΕΦΑ μπορεί και πώς θα προχωρήσει σε υπογραφές με την κοινοπραξία την οποία επέλεξε, στον τελευταίο διαγωνισμό, για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων στο Βασιλικό και τη μετατροπή του πλοίου σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Σημειώνεται πως η τελευταία διαδικασία είναι και η πρώτη που κατέληξε σε επιλογή προτιμητέου προσφοροδότη. Αν ακυρωθεί για οποιονδήποτε λόγο, είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει επόμενη, αφού θα χαθεί ανεπιστρεπτί τόσο η συγχρηματοδότηση των υποδομών με €101 εκατ. από την Ε.Ε. που ήταν καθοριστική για να γίνει βιώσιμο το έργο, όσο και ο ευνοϊκός δανεισμός από τις ΕΙΒ και ΕΒRD με σχεδόν 0% επιτόκιο, αλλά και τα €43 εκατ. από την ΑΗΚ που αποτελούν και το μερίδιό της για συμμετοχή στην Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ).
Τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ) έχουν αποφασίσει ότι δεν θα χρηματοδοτήσουν ξανά έργα με ορυκτά καύσιμα, περιλαμβανομένου και του φυσικού αερίου, γι’ αυτό και δεν υπάρχει ούτε ελπίδα για εξασφάλιση χορηγιών ή χρηματοδοτήσεων για το έργο αυτό στο μέλλον.