Μ. Λουκαΐδης: Πόλεμος τιμών στο λιανεμπόριο το 2019;
07:39 - 07 Ιανουαρίου 2019
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στην σημαντική αύξηση των διαθέσιμων χώρων πωλήσεων και υποδεικνύει ότι ο έντονος ανταγωνισμός ενδέχεται να καταλήξει σε πόλεμο τιμών. Παράλληλα, αναφέρεται και στις αλλαγές στις συνήθειες του Κύπριου καταναλωτή.
Σε ό,τι αφορά την Argosy, ο κ. Λουκαΐδης υπογραμμίζει ότι σημαντική ανάπτυξη για το 2019 αναμένεται να έρθει τόσο στο λιανικό αλλά και στο Food Service από την απόκτηση της Foodpax.
Διαβάστε ακόμα: E. Hλιάδου: Νέο μεγαλεπήβολο αναπτυξιακό έργο στα σκαριά
Διαβάστε ακόμα: Σήκωσαν €14,4 δις μέσα σε έξι χρόνια
Πως αναμένετε να κινηθεί η αγορά των FMCGs κατά το 2019; Ποιες οι σημαντικές τάσεις / γεγονότα / εξελίξεις που θα πρέπει να παρακολουθούμε / να προσέξουμε το 2019;
Η αγορά αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία με αυξήσεις στο σύνολο γύρω στο 4% όπως υπολογίζεται και για φέτος. Κάποιες σημαντικές αλλαγές όμως που θα επηρεάσουν το λιανεμπόριο και χρίζουν προσεκτικού χειρισμού είναι:
Αυξημένα τετραγωνικά μέτρα πωλήσεων: το 2018 αλλά και το 2019 αναμένεται να συνεχισθεί η σημαντική αύξηση διαθέσιμων χώρων πωλήσεων στο λιανεμπόριο τύπου grocery. Αυτό με την επέκταση των ωρών λειτουργίας που είχαμε και είναι έμμεση προσθήκη τ.μ. αυξάνει την προσφορά κατά πολύ. Αυτά τα καινούργια καταστήματα θα πάρουν μέρος των πωλήσεων από άλλα καταστήματα. Σε κάποιες περιοχές όπως σήμερα η Δυτική Λευκωσία και το 2019 η Λεμεσός (με τα προγραμματισμένα νέα ανοίγματα) η αύξηση προσφοράς θα είναι δυσανάλογα μεγάλη με τη ζήτηση και φοβούμαι ότι θα καταλήξει σε πόλεμο τιμών το οποίο θα φέρει απώλειες στον τομέα. Τα πρώτα σημάδια προβλέπω θα φανούν με την τιμή του αρνιού τα Χριστούγεννα που αναμένεται να πέσει κοντά στα €5.00/κιλό (Αν θυμάστε κάποτε το αγοράζαμε €13/κιλό). Ο ανταγωνισμός και η μείωση τιμών και κατ’ επέκταση το όφελος προς τον καταναλωτή είναι πολύ θετικά φθάνει οι επιχειρήσεις να καταφέρουν να μείνουν υγιής και να μην έχουμε ξανά φαινόμενα Ορφανίδη κάτι στο οποίο ζημιώνουν όλοι συμπεριλαμβανομένων και των αγοραστών.
Ακράτητες Προσφορές: Οι προσφορές θα συνεχίσουν με την ένταση του 2018 λόγω των αυξημένων τ.μ. Ιδανικά οι προσφορές οι οποίες δημιουργούν περιπλοκότητα και κατ’ επέκταση κόστος στους εμπλεκομένους το οποίο τελικά καλείτε αν πληρώσει ο καταναλωτής θα πρέπει να μειωθούν τόσο σε έκταση αλλά και σε βάθος και να δοθεί περισσότερη σημασία στις καθημερινά χαμηλές τιμές.
Άλλα: Οι hard discounters λόγω των πιο πάνω αναμένεται να κινηθούν πιο κάτω από τη συνολική αύξηση του λιανεμπορίου. Για τους ίδιους λόγους αναμένεται αύξηση των προϊόντων που έρχονται από τρίτους και όχι τους επίσημους αντιπροσώπους με θέματα σήμανσης αλλά και ποιότητας αλυσίδας τροφοδοσίας κάτι που καλούνται οι κρατικές υπηρεσίες να λάβουν τα μέτρα τους. Το θέμα αυτό αναμένεται να ξεπερασθεί σε 2-3 χρόνια με τους προμηθευτές να διαμορφώνουν μια πιο ορθολογιστική τιμολογιακή πολιτική για την Κύπρο προσφέροντας πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2019; Οι στόχοι σας το 2019;
Η Argosy που εμπορεύεται στον τομέα καταναλωτικών αγαθών τύπου grocery είχε μια πολύ πετυχημένη πορεία στον τομέα του λιανικού εμπορίου τόσο σε αύξηση πωλήσεων οργανική αλλά και με την προσθήκη νέων και σημαντικών αντιπροσωπειών (Flora, Pro-Activ, Άλτις, Spry, Kikkoman, El Sabor κλπ). Επίσης το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά εμπορίας στον τομέα Food Service μετά την εξαγορά της Chrikar Ltd στο 2017 η οποία κατέστησε την εταιρεία σε κύριο πρωταγωνιστή του τομέα. Τέλος σημαντική ανάπτυξη για το 2019 αναμένεται να έρθει τόσο στο λιανικό αλλά και στο Food Service από την απόκτηση της Foodpax, ένα σήμα που σημαίνει ποιότητα στο κατεψυγμένο με μια εκπληκτική δυναμική.
Παρατηρούνται οποιεσδήποτε αλλαγές σε ότι αφορά την κατανάλωση των Κυπρίων Διαμορφώνεται οποιαδήποτε τάση σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων;
Οι Κύπριοι ακολουθούμε τις ευρωπαϊκές διατροφικές συνήθειες στις περισσότερες περιπτώσεις. Έτσι βλέπουμε μια δυναμική στα προϊόντα υγιεινής διατροφής (Free From – Sugar, Gluten, Gelatin, Fat etc.-, Organic/Bio, Non-Dairy, Non Meat, Simple ingredients, Superfoods, Προβιοτικά, Ολικής Αλέσεως κλπ). Δυστυχώς το μέγεθος της αγοράς δυσκολεύει πολλές φορές την γρήγορη αυτή αλλαγή και το ακριβό κόστος λόγω αυξημένων κινδύνων – κυρίως απώλειες λόγω όγκου/ημερομηνίας – τόσο των εισαγωγέων όσο και των λιανέμπορων αλλά και το αυξημένο κόστος διαφήμισης/προώθησης για να καταστούν γνωστά στους καταναλωτές.
Επίσης ο καταναλωτής όλο και περισσότερο στρέφεται στο έτοιμο φαγητό κάτι που θα επηρεάσει σημαντικά τον τομέα αλλά και όταν έχει καλεσμένους στο σπίτι ψάχνει κάτι το ιδιαίτερο όπως Εθνική κουζίνα, cheese and wine κλπ.