powered by

Το έργο που θα μειώσει την κίνηση μέχρι 23% στη Λευκωσία

Αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης μέχρι και 23% αναμένεται να επιφέρει η δημιουργία του περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας.

Το στρατηγικής σημασίας οδικό έργο για ολόκληρη την Κύπρο, συνολικής έκτασης 32 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει έναν πραγματικό παρακαμπτήριο δρόμο για το σύνολο της Λευκωσίας, ο οποίος ενώνει τρεις άλλους αυτοκινητοδρόμους. 

Διαβάστε ακόμα: Επιβεβαίωση χειρισμών Κεφαλαιαγοράς για IronFX

Διαβάστε ακόμα: Στην 27η θέση παραμένει η Κύπρος στο Σχέδιο Γιούνκερ

Η πρώτη φάση του έργου, οι κατασκευαστικές εργασίες της οποίας αρχίζουν τη νέα χρονιά, περιλαμβάνει το τμήμα από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού, από τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου, στο ύψος της Dixan, μέχρι τη Λεωφόρο Τσερίου, στην περιοχή του εργοστασίου GGS (συμβολή οδών Τσερίου και Πεύκου).

Το κόστος αποπεράτωσης της πρώτης φάσης, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου 7,4 χιλιομέτρων, ανέρχεται στα €62 εκατ.

Βάσει των χρονοδιαγραμμάτων, η συγκεκριμένη φάση θα ολοκληρωθεί το 2021.

Ο αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων, με όριο ταχύτητας 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, αναμένεται να οδηγήσει σε αποσυμφόρηση των βασικών αρτηριών της Λευκωσίας. 

Διαβάστε ακόμα: Κατακόρυφη πτώση της σταθερής τηλεφωνίας σε 10 χρόνια

Μάλιστα, με βάση τους υπολογισμούς του Τμήματος Δημοσίων Έργων, η τροχαία κίνηση θα μειωθεί μέχρι και 23% στη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού, στην οποία ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες, από τον πρώτο κυκλικό κόμβο στην είσοδο της Λευκωσίας (πριν τα φώτα Ορφανίδη) μέχρι τον κυκλικό κόμβο Αρχαγγέλου (προπονητικό κέντρο ΑΠΟΕΛ).

Διαβάστε ακόμα: Έργα για το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία που έμειναν στα χαρτιά

Διαβάστε ακόμα: Οι δρόμοι με το μεγαλύτερο traffic στη Λευκωσία

Ακόμα στα χαρτιά
Το σημαντικό για την αποσυμφόρηση της κίνησης έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Κι ενώ η πρώτη φάση δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2021, το έργο περιλαμβάνει άλλες τέσσερις φάσεις, για τις οποίες δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής δεσμευμένα κονδύλια στον κρατικό προϋπολογισμό.

Η δεύτερη φάση του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου θα αρχίζει από την Τσερίου και θα εκτείνεται μέχρι τον δρόμο Λευκωσίας - Παλαιχωρίου.

Η τρίτη φάση θα φτάνει έως τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Δένειας.

Η τέταρτη φάση θα ξεκινήσει από τον υφιστάμενο κόμβο Ανθούπολης και θα κατευθύνεται νότια (σχεδόν μέχρι Κλήρου), ενώ η πέμπτη φάση θα ξεκινά από το ύψος της Dixan και θα φτάνει μέχρι το Γέρι.

Δειτε Επισης

Θέλει επέκταση των συλλογικών συμβάσεων ο Γιάννης Παναγιώτου-Τι βλέπει ως προβληματικό και ανησυχητικό
Γιάννης Παναγιώτου: Επιδίωξη η ελάφρυνση αναλογιστικής μείωσης του 12% με στοχευμένο τρόπο
Ο νέος εμβληματικός γραφειακός χώρος της M.Residence-Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια (pics)
Αμετάθετος στόχος ο φορολογικός μετασχηματισμός από 1η Ιανουαρίου 2026-Δεν αλλάζει η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης
Κ. Λετυμπιώτης: Αποδίδει η πολιτική της Κυβέρνησης για την αγορά εργασίας, την απασχόληση και τη νεολαία
Το νέο μεγάλο επενδυτικό μέτρο της κυβέρνησης-Προκηρύσσει το σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής €67,5 εκατ.
ΔΝΤ: Ισχυρή ανάπτυξη για την κυπριακή οικονομία, αλλά με ενδείξεις υπερθέρμανσης-Καμπανάκια και συστάσεις
Όμιλος Παπαέλληνας: Ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων αρτοζαχαροπλαστικής Johnsof στην κυπριακή αγορά
Εμπορικά και βιομηχανικά ακίνητα τώρα σε μειωμένες τιμές από την Gordian
Deloitte Κύπρου: Ενδυναμώνει τη διοικητική της ομάδα με δύο νέους συνέταιρους