Powered by

$5 δις «ρίχνει» η Tesla στην Κίνα

Επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορούν εδώ και πάνω από ένα χρόνο, το Bloomberg μετέδωσε ότι η εταιρεία του Έλον Μασκ επενδύει 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα νέο εργοστάσιό της κοντά στη Σαγκάη. Και η Tesla ίσως συγκεντρώσει μερικά από τα αναγκαία κεφάλαια στην Κίνα, σύμφωνα με πηγή με γνώση των σχεδίων. 
 
Οι λόγοι που οδήγησαν τον Μασκ στο να πάρει την απόφαση για παραγωγή Tesla στην Κίνα είναι σαφείς: μια τέτοια κίνηση προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στην τεράστια εγχώρια αγορά και μετριάζει τις επιπτώσεις των τιμωρητικών δασμών στους Κινέζους πελάτες της εταιρείας. Τα αυτοκίνητα Tesla κοστίζουν περισσότερο στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ, λόγω του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών και των δασμών ύψους 40% που θεσπίστηκαν πρόσφατα στα πλαίσια του συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας.
 
Η Κίνα βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό στο ραντάρ της Tesla. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία δήλωσε ότι ελπίζει να παράγει 500.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα και έχει ως στόχο να διαθέσει το Model3 από τις τοπικές γραμμές συναρμολόγησης μέχρι το 2020.
 
Ωστόσο, η κατασκευή ενός εργοστασίου στη Σαγκάη δεν θα απαλλάξει πλήρως την Tesla από τα κόστη που συνδέονται με την εισαγωγή προϊόντων στην Κίνα. Ακόμα κι αν το εργοστάσιο που θα ανήκει εξ ολοκλήρου στην Tesla βρίσκεται σε ζώνη ελεύθερου εμπορίου, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει δασμούς στις τιμές του, αν και θα μπορεί να εξοικονομεί πόρους μέσω της χρήσης εγχώρια παραγόμενων μερών, ανέφεραν πέρυσι οι New York Times σε σχετικό δημοσίευμα.
 
Μόνο με τη σύσταση κοινοπραξίας με εγχώρια εταιρεία – ή με τη λήψη ειδικής άδειας από το Πεκίνο – θα μπορούσε η Tesla να αποφύγει τους δασμούς.
 
Με μια ταχέως αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη, η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Tesla μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα διπλασιάστηκαν το 2017, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το 1 εκατομμύριο.
 
Η Tesla αναζητά επίσης μια ευρωπαϊκή τοποθεσία για την κατασκευή ενός νέου γιγαντιαίου εργοστασίου που θα παράγει τόσο αυτοκίνητα όσο και μπαταρίες. Αξιωματούχοι στις Κάτω Χώρες και στη Γερμανία επιδιώκουν να προσελκύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία επιθυμεί να αποφύγει τους δασμούς εισαγωγής για τους πελάτες της στη Δυτική Ευρώπη.
 
Επί του παρόντος, η Tesla διαθέτει μόνο ένα εργοστάσιο στην Καλιφόρνια όπου παράγει όλα τα οχήματά της, ενώ οι μπαταρίες παράγονται στη Νεβάδα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018, η εταιρεία παρήγαγε μόνο 88.000 οχήματα.
 
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Δειτε Επισης

ΗΠA: Στις 254.000 οι νέες θέσεις εργασίας τον Σεπτέμβριο-Πολύ πιο πάνω από τις προβλέψεις
Σεντένο (ΕΚΤ): Στόχος να παραμείνει ο πληθωρισμός στο 2% σε βάθος διετίας
Ζάκερμπεργκ: Εκτόπισε τον Τζεφ Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία $206,2 δις
Γκούλσμπι (Fed): Τα επιτόκια πρέπει να μειωθούν πολύ τους επόμενους 12 μήνες
ΗΠΑ: Έληξε η απεργία των λιμενεργατών-Κλείστηκε «καταρχήν συμφωνία»
Σταθερός παρέμεινε ο χρυσός-Η ζήτηση για ασφαλή καταφύγια αντισταθμίζει το ισχυρότερο δολάριο
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για τις επιπτώσεις από κλιμάκωση της σύγκρουσης στη Μ. Ανατολή-«Σημαντικές οικονομικές συνέπειες»
Πράσινο φως από Μακρόν για έξτρα φόρο στις μεγάλες εταιρείες
Προειδοποίηση αναλυτών: Παραμένει αυξημένος ο κίνδυνος ύφεσης στις ΗΠΑ
Έρευνα: Οι 10 κορυφαίες «δεξαμενές» ταλέντων παγκοσμίως-Γιατί οι ΗΠΑ δεν είναι μία από αυτές