Powered by

$5 δις «ρίχνει» η Tesla στην Κίνα

Επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορούν εδώ και πάνω από ένα χρόνο, το Bloomberg μετέδωσε ότι η εταιρεία του Έλον Μασκ επενδύει 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα νέο εργοστάσιό της κοντά στη Σαγκάη. Και η Tesla ίσως συγκεντρώσει μερικά από τα αναγκαία κεφάλαια στην Κίνα, σύμφωνα με πηγή με γνώση των σχεδίων. 
 
Οι λόγοι που οδήγησαν τον Μασκ στο να πάρει την απόφαση για παραγωγή Tesla στην Κίνα είναι σαφείς: μια τέτοια κίνηση προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στην τεράστια εγχώρια αγορά και μετριάζει τις επιπτώσεις των τιμωρητικών δασμών στους Κινέζους πελάτες της εταιρείας. Τα αυτοκίνητα Tesla κοστίζουν περισσότερο στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ, λόγω του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών και των δασμών ύψους 40% που θεσπίστηκαν πρόσφατα στα πλαίσια του συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας.
 
Η Κίνα βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό στο ραντάρ της Tesla. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία δήλωσε ότι ελπίζει να παράγει 500.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα και έχει ως στόχο να διαθέσει το Model3 από τις τοπικές γραμμές συναρμολόγησης μέχρι το 2020.
 
Ωστόσο, η κατασκευή ενός εργοστασίου στη Σαγκάη δεν θα απαλλάξει πλήρως την Tesla από τα κόστη που συνδέονται με την εισαγωγή προϊόντων στην Κίνα. Ακόμα κι αν το εργοστάσιο που θα ανήκει εξ ολοκλήρου στην Tesla βρίσκεται σε ζώνη ελεύθερου εμπορίου, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει δασμούς στις τιμές του, αν και θα μπορεί να εξοικονομεί πόρους μέσω της χρήσης εγχώρια παραγόμενων μερών, ανέφεραν πέρυσι οι New York Times σε σχετικό δημοσίευμα.
 
Μόνο με τη σύσταση κοινοπραξίας με εγχώρια εταιρεία – ή με τη λήψη ειδικής άδειας από το Πεκίνο – θα μπορούσε η Tesla να αποφύγει τους δασμούς.
 
Με μια ταχέως αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη, η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Tesla μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα διπλασιάστηκαν το 2017, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το 1 εκατομμύριο.
 
Η Tesla αναζητά επίσης μια ευρωπαϊκή τοποθεσία για την κατασκευή ενός νέου γιγαντιαίου εργοστασίου που θα παράγει τόσο αυτοκίνητα όσο και μπαταρίες. Αξιωματούχοι στις Κάτω Χώρες και στη Γερμανία επιδιώκουν να προσελκύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία επιθυμεί να αποφύγει τους δασμούς εισαγωγής για τους πελάτες της στη Δυτική Ευρώπη.
 
Επί του παρόντος, η Tesla διαθέτει μόνο ένα εργοστάσιο στην Καλιφόρνια όπου παράγει όλα τα οχήματά της, ενώ οι μπαταρίες παράγονται στη Νεβάδα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018, η εταιρεία παρήγαγε μόνο 88.000 οχήματα.
 
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Δειτε Επισης

Άνοιγμα Κίνας στην Ευρώπη: Οι σχέσεις με την Ε.Ε. φέρνουν «πολύτιμη σταθερότητα» στην παγκόσμια οικονομία
Ανάπτυξη 0,4% στην ευρωζώνη το πρώτο τρίμηνο-Ποια κράτη ξεχώρισαν
Χρυσός: Διατηρεί τη σταθερότητά του εν μέσω εξελίξεων στο εμπόριο και τις αγορές-Ξεπέρασε και πάλι τις $3.000 η ουγγιά
Γλίτωσε την ύφεση η Γερμανία… Ανάπτυξη 0,2% το α’ τρίμηνο-Οι δασμοί απειλούν τις προοπτικές
ΗΠΑ: Στο έλεος της πολιτικής Τραμπ τα έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Πρώτα αρνητικά σημάδια από τους δασμούς στην κινεζική οικονομία-Βαρύ πλήγμα στη μεταποίηση τον Απρίλιο
Κίνα: Κατάρτισε «λευκή λίστα» με αμερικανικά προϊόντα που εξαιρούνται από τους δασμούς 125%
Νέα πυρά Τραμπ κατά Πάουελ για τους δασμούς-«Δεν κάνει καλή δουλειά, ξέρω περισσότερα για τα επιτόκια από αυτόν»
Βρετανία: Προχωρά στη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για τα κρυπτονομίσματα
ΗΠΑ: Αρνητικό ρεκόρ στο εμπορικό έλλειμμα-Πλήγμα για το ΑΕΠ