Αυξημένος ο όγκος του λιανικού εμπορίου

Τον Ιούνιο του 2018, σε σύγκριση με το Μάιο του 2018, ο εποχιακά προσαρμοσμένος όγκος λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,3% στη ζώνη του ευρώ (ΕΑ19) και παρέμεινε σταθερός στην ΕΕ28, σύμφωνα με εκτιμήσεις της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Μάιο, ο όγκος λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,3% στη ζώνη του ευρώ και κατά 0,6% στην ΕΕ28. Τον Ιούνιο του 2018, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, ο προσαρμοσμένος ημερολογιακός δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,2% στη ζώνη του ευρώ και κατά 1,9% στην ΕΕ28. Στην Κύπρο ο όγκος λιανικού εμπορίου αυξάνεται κατά 0,9% σε μηνιαία βάση το Μάιο και κατά 4,5% σε ετήσια βάση τον ίδιο μήνα (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία).

Η αύξηση του όγκου του λιανικού εμπορίου στη ζώνη του ευρώ κατά 0,3% τον Ιούνιο του 2018, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2018, οφείλεται σε άνοδο 0,7% στα "τρόφιμα, ποτά και καπνό" και 0,6% στα καύσιμα αυτοκινήτων, ενώ τα μη εδώδιμα τα προϊόντα μειώθηκαν κατά 0,3%. Στην ΕΕ28, ο αμετάβλητος όγκος λιανικού εμπορίου οφείλεται σε αυξήσεις κατά 0,4% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό και κατά 0,1% στα καύσιμα αυτοκινήτων, ενώ τα μη εδώδιμα προϊόντα μειώθηκαν κατά 0,4%.

Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι μεγαλύτερες αυξήσεις του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου σημειώθηκαν στη Γερμανία (+ 1,2%), στην Ισπανία και στην Πολωνία (+ 0,7%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Σουηδία και τη Φινλανδία (από -2,1%) καθώς και στην Εσθονία (-1,9%).

Η αύξηση του όγκου του λιανικού εμπορίου στη ζώνη του ευρώ κατά 1,2% τον Ιούνιο του 2018, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, οφείλεται σε άνοδο 1,7% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό και 1,3% στα μη εδώδιμα προϊόντα, ενώ τα καύσιμα μειώθηκαν κατά 0,6%. Στην ΕΕ28, η αύξηση του όγκου λιανικού εμπορίου κατά 1,9% οφείλεται σε αυξήσεις 2,0% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό, 1,9% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και 1,2% για τα καύσιμα αυτοκινήτων.

Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+ 7,8%), τη Λιθουανία (+ 7,2%), την Ουγγαρία (+ 6,1%) και τη Βουλγαρία (+ 6,0%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Μάλτα (-1,5%), στην Αυστρία (-1,4%) και στην Εσθονία (-1,2%).

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι
IN Business Grocery Retail Award στους χυμούς και τα δημητριακά Nutri Valley
IN Business Grocery Retail Award στα παγωτά Loacker
Αντρέας Παπαδόπουλος: Κρίσιμος κλάδος της κυπριακής οικονομίας το λιανεμπόριο-Με ρόλο συνεργάτη η Ελληνική
Δημήτρης Κωνσταντίνου: Τα διδάγματα από τη Μέση Ανατολή και ποια λάθη πρέπει να αποφύγει το τοπικό λιανεμπόριο