T. Aharon Cohen: Νέο Tempo στην αγορά
07:32 - 08 Ιουνίου 2018
Ένα χρόνο στην Κύπρο έκλεισε η Tempo Beverages Cyprus και η CEO, Tamar Aharon Cohen, αναφέρει τι κρατάνε από τη χρονιά που πέρασε και ποια τα πλάνα τους γι’ αυτή που διανύουμε και την επόμενη. Συνάμα, αναλύει τις διαφορές ανάμεσα σε Κύπρο και Ισραήλ, απ’ όπου η εταιρεία προέρχεται, καθώς και τα νέα trends της αγοράς.
Η χρονιά που πέρασε ήταν για την Tempo Beverages Cyprus μια περίοδος εγκατάστασης στην κυπριακή αγορά, κατά τη διάρκεια της οποίας, σύμφωνα με τη CEO, έκτισαν τις βάσεις που θα τους επιτρέψουν να έχουν μια δυνατή μελλοντική ανάπτυξη. Ιδιαίτερα καρποφόρο ήταν το 2017 για τις μπύρες ΑΛΦΑ και Heineken, που εξέπληξαν ευχάριστα, με μερίδιο αγοράς που ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας: «Έχουμε, επίσης, μια πλούσια γκάμα από ουίσκι, όπως, Ballantine’s, Jameson, The Glenlivet, καθώς και τον ηγέτη των premium whisky, το Chivas Regal, κάτι που μας επιτρέπει να χτίσουμε μια δυνατή παρουσία στην κατηγορία αυτή. Η εταιρεία στοχεύει σε μια αναπτυξιακή πορεία, προχωρώντας σε ένα πιο ώριμο στάδιο, με μια πετυχημένη συνταγή. Αυτή περιλαμβάνει μια δυναμική ομάδα, που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά - με εξαίρεση εμένα - από Κύπριους επαγγελματίες, κορυφαία premium brands και άριστη εξυπηρέτηση».
Διαβάστε ακόμα: «Εγκαινιάσαμε» το ανανεωμένο Ρόδον στον Αγρό
Γιατί διάλεξαν την Κύπρο
Στην απορία γιατί μια μεγάλη εταιρεία του Ισραήλ αποφασίζει να επενδύσει και να επεκταθεί στην κυπριακή αγορά, η ίδια απαντά πως υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ της κυπριακής και της ισραηλίτικης αγοράς, ενώ εκτιμά πως η Κύπρος έχει τεράστια προοπτική εξέλιξης. Ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα παραγωγής και διανομής ποτών στο γειτονικό Ισραήλ, η Tempo κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει ορισμένα από τα πιο γνωστά brands μπύρας του Ισραήλ, εκ των οποίων και η νούμερο ένα μπύρα της χώρας, η Goldstar, η βραβευμένη Maccabee, αλλά και η διεθνώς αναγνωρισμένη Heineken. «Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι ο όμιλος Heineken NV είναι βασικός συνεργάτης της Tempo από το 2005 και κατέχει το 40% του μετοχικού της κεφαλαίου», αναφέρει. Με την είσοδό της στην κυπριακή αγορά, η Tempo έχει ως στόχο να φέρει μαζί της σημαντικές αλλαγές στον τομέα τον αλκοολούχων ποτών. Ως θυγατρική της Tempo του Ισραήλ, η Tempo Beverages Cyprus δραστηριοποιείται στη χώρα μας ως ο αποκλειστικός διανομέας του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου της Heineken, που περιλαμβάνει την ελληνική μπύρα ΑΛΦΑ, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο πριν από ένα χρόνο, αλλά και την κορυφαία premium μπύρα, την Heineken, που λανσάρεται ξανά στην αγορά.
Πώς αλλάζει η αγορά ποτού
Σε τρία επίπεδα χωρίζει η Tamar Aharon Cohen τις προοπτικές εξέλιξης της κυπριακής αγοράς. «Το πρώτο είναι αυτό που αποκαλούμε στα αγγλικά ‘premiumisation’, εννοώντας τη ζήτηση για υψηλή ποιότητα σε όλες τις κατηγορίες ποτών», εξηγεί. Σύμφωνα με την ίδια, με την ανάκαμψη της οικονομίας, παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο μια τάση που θέλει τον καταναλωτή να έχει αναπτύξει εξεζητημένο γούστο και να αναζητά υψηλής ποιότητας προϊόντα, κατευθύνοντας έτσι το ενδιαφέρον της αγοράς σε premium, αναβαθμισμένα ποτά. «Το δεύτερο είναι το “sophistication”, όπου βλέπουμε πιο ανήσυχους και πιο ψαγμένους καταναλωτές να περνάνε από τα απλά mix drinks σε δημιουργικά cocktails και από blended whisky σε single malt», αναφέρει. Εντοπίζεται επίσης το ενδιαφέρον του καταναλωτή και για specialties beers. «Το τρίτο πεδίο είναι η συγκέντρωση της αγοράς (consolidation), μια τάση που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, αφού βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες είτε να συγχωνεύονται είτε να ελέγχουν brands και επιχειρηματικές μονάδες, που δημιουργούν συγκεντρώσεις προμηθευτών, επηρεάζοντας έτσι τις τοπικές αγορές», επισημαίνει. Σε αρχικό στάδιο βλέπει, πάντως, ότι βρίσκεται η Κύπρος όσον αφορά τις τάσεις της αγοράς. Ακόμα, σε σύγκριση με την αγορά του Ισραήλ, εκτιμά ότι η κυπριακή είναι πιο εποχική και επηρεάζεται έντονα από τον τουρισμό. Επιπλέον, προβλέπεται να δούμε στη χώρα μας, σύμφωνα με την ίδια, όλο και μεγαλύτερη χρήση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, που θα φέρει μαζί της και σημαντική βελτίωση σε επίπεδο εξυπηρέτησης.
Διαβάστε ακόμα: Ράλι κάνει ο κλάδος ζωής στις ασφαλιστικές
Heineken και ΑΛΦΑ στη μάχη της μπύρας
Τα δυνατά brands της εταιρείας είναι οι μπύρες Heineken και ΑΛΦΑ, η οποίες έχουν να αντιμετωπίσουν τα δύο παραδοσιακά μεγάλα brands της τοπικής αγοράς, Carlsberg και KEO. «Σεβόμαστε τον ανταγωνισμό και ως εταιρεία πιστεύουμε ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους. Στις μέρες μας, ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής προσεγγίζει τα brands είναι πιο ψαγμένος. Ενημερώνεται όλο και περισσότερο, θέλει να εξερευνήσει διάφορες μάρκες και αναζητεί εμπειρίες», αναφέρει. Προσθέτει, επίσης, πως ως εταιρεία πιστεύουν ότι είναι αδύνατο να σταματήσουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του καταναλωτή και σίγουρα δεν μπορούν να τις αγνοήσουν: «Η φυσιολογική εξέλιξη της αγοράς, καθώς και μια εκ των διεθνών τάσεων, δεν είναι άλλη, εξάλλου, από την προσφορά όλο και πιο πλούσιας ποικιλίας».
FACTS & FIGURES
Brands
Heineken, Alfa, Sol, Murphy’s, Desperados, John Smith, Strongbow, Paulaner, Chivas Regal, Absolut, Jameson, Ballantine’s,
The Glenlivet και Beluga
Προσωπικό
50 άτομα
Εγκαταστάσεις
Γραφεία δύο ορόφων, αποθήκη και χώροι τεχνικού εξοπλισμού
Νούμερο ένα brand
Μπύρες: Heineken και ΑΛΦΑ
Spirits: Chivas Regal
Η χρονιά που πέρασε ήταν για την Tempo Beverages Cyprus μια περίοδος εγκατάστασης στην κυπριακή αγορά, κατά τη διάρκεια της οποίας, σύμφωνα με τη CEO, έκτισαν τις βάσεις που θα τους επιτρέψουν να έχουν μια δυνατή μελλοντική ανάπτυξη. Ιδιαίτερα καρποφόρο ήταν το 2017 για τις μπύρες ΑΛΦΑ και Heineken, που εξέπληξαν ευχάριστα, με μερίδιο αγοράς που ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας: «Έχουμε, επίσης, μια πλούσια γκάμα από ουίσκι, όπως, Ballantine’s, Jameson, The Glenlivet, καθώς και τον ηγέτη των premium whisky, το Chivas Regal, κάτι που μας επιτρέπει να χτίσουμε μια δυνατή παρουσία στην κατηγορία αυτή. Η εταιρεία στοχεύει σε μια αναπτυξιακή πορεία, προχωρώντας σε ένα πιο ώριμο στάδιο, με μια πετυχημένη συνταγή. Αυτή περιλαμβάνει μια δυναμική ομάδα, που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά - με εξαίρεση εμένα - από Κύπριους επαγγελματίες, κορυφαία premium brands και άριστη εξυπηρέτηση».
Διαβάστε ακόμα: «Εγκαινιάσαμε» το ανανεωμένο Ρόδον στον Αγρό
Γιατί διάλεξαν την Κύπρο
Στην απορία γιατί μια μεγάλη εταιρεία του Ισραήλ αποφασίζει να επενδύσει και να επεκταθεί στην κυπριακή αγορά, η ίδια απαντά πως υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ της κυπριακής και της ισραηλίτικης αγοράς, ενώ εκτιμά πως η Κύπρος έχει τεράστια προοπτική εξέλιξης. Ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα παραγωγής και διανομής ποτών στο γειτονικό Ισραήλ, η Tempo κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει ορισμένα από τα πιο γνωστά brands μπύρας του Ισραήλ, εκ των οποίων και η νούμερο ένα μπύρα της χώρας, η Goldstar, η βραβευμένη Maccabee, αλλά και η διεθνώς αναγνωρισμένη Heineken. «Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι ο όμιλος Heineken NV είναι βασικός συνεργάτης της Tempo από το 2005 και κατέχει το 40% του μετοχικού της κεφαλαίου», αναφέρει. Με την είσοδό της στην κυπριακή αγορά, η Tempo έχει ως στόχο να φέρει μαζί της σημαντικές αλλαγές στον τομέα τον αλκοολούχων ποτών. Ως θυγατρική της Tempo του Ισραήλ, η Tempo Beverages Cyprus δραστηριοποιείται στη χώρα μας ως ο αποκλειστικός διανομέας του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου της Heineken, που περιλαμβάνει την ελληνική μπύρα ΑΛΦΑ, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο πριν από ένα χρόνο, αλλά και την κορυφαία premium μπύρα, την Heineken, που λανσάρεται ξανά στην αγορά.
Πώς αλλάζει η αγορά ποτού
Σε τρία επίπεδα χωρίζει η Tamar Aharon Cohen τις προοπτικές εξέλιξης της κυπριακής αγοράς. «Το πρώτο είναι αυτό που αποκαλούμε στα αγγλικά ‘premiumisation’, εννοώντας τη ζήτηση για υψηλή ποιότητα σε όλες τις κατηγορίες ποτών», εξηγεί. Σύμφωνα με την ίδια, με την ανάκαμψη της οικονομίας, παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο μια τάση που θέλει τον καταναλωτή να έχει αναπτύξει εξεζητημένο γούστο και να αναζητά υψηλής ποιότητας προϊόντα, κατευθύνοντας έτσι το ενδιαφέρον της αγοράς σε premium, αναβαθμισμένα ποτά. «Το δεύτερο είναι το “sophistication”, όπου βλέπουμε πιο ανήσυχους και πιο ψαγμένους καταναλωτές να περνάνε από τα απλά mix drinks σε δημιουργικά cocktails και από blended whisky σε single malt», αναφέρει. Εντοπίζεται επίσης το ενδιαφέρον του καταναλωτή και για specialties beers. «Το τρίτο πεδίο είναι η συγκέντρωση της αγοράς (consolidation), μια τάση που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, αφού βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες είτε να συγχωνεύονται είτε να ελέγχουν brands και επιχειρηματικές μονάδες, που δημιουργούν συγκεντρώσεις προμηθευτών, επηρεάζοντας έτσι τις τοπικές αγορές», επισημαίνει. Σε αρχικό στάδιο βλέπει, πάντως, ότι βρίσκεται η Κύπρος όσον αφορά τις τάσεις της αγοράς. Ακόμα, σε σύγκριση με την αγορά του Ισραήλ, εκτιμά ότι η κυπριακή είναι πιο εποχική και επηρεάζεται έντονα από τον τουρισμό. Επιπλέον, προβλέπεται να δούμε στη χώρα μας, σύμφωνα με την ίδια, όλο και μεγαλύτερη χρήση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, που θα φέρει μαζί της και σημαντική βελτίωση σε επίπεδο εξυπηρέτησης.
Διαβάστε ακόμα: Ράλι κάνει ο κλάδος ζωής στις ασφαλιστικές
Heineken και ΑΛΦΑ στη μάχη της μπύρας
Τα δυνατά brands της εταιρείας είναι οι μπύρες Heineken και ΑΛΦΑ, η οποίες έχουν να αντιμετωπίσουν τα δύο παραδοσιακά μεγάλα brands της τοπικής αγοράς, Carlsberg και KEO. «Σεβόμαστε τον ανταγωνισμό και ως εταιρεία πιστεύουμε ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους. Στις μέρες μας, ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής προσεγγίζει τα brands είναι πιο ψαγμένος. Ενημερώνεται όλο και περισσότερο, θέλει να εξερευνήσει διάφορες μάρκες και αναζητεί εμπειρίες», αναφέρει. Προσθέτει, επίσης, πως ως εταιρεία πιστεύουν ότι είναι αδύνατο να σταματήσουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του καταναλωτή και σίγουρα δεν μπορούν να τις αγνοήσουν: «Η φυσιολογική εξέλιξη της αγοράς, καθώς και μια εκ των διεθνών τάσεων, δεν είναι άλλη, εξάλλου, από την προσφορά όλο και πιο πλούσιας ποικιλίας».
FACTS & FIGURES
Brands
Heineken, Alfa, Sol, Murphy’s, Desperados, John Smith, Strongbow, Paulaner, Chivas Regal, Absolut, Jameson, Ballantine’s,
The Glenlivet και Beluga
Προσωπικό
50 άτομα
Εγκαταστάσεις
Γραφεία δύο ορόφων, αποθήκη και χώροι τεχνικού εξοπλισμού
Νούμερο ένα brand
Μπύρες: Heineken και ΑΛΦΑ
Spirits: Chivas Regal