Τι συμβαίνει με τις χορηγίες του φετινού Μουντιάλ;

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen οι χορηγίες του φετινού παγκοσμίου κυπέλλου στη Ρωσία είναι μειωμένες σε σύγκριση με τα έσοδα που είχε να επιδείξει η FIFA πριν τέσσερα χρόνια στη Βραζιλία.

Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ των δύο μεγάλων ποδοσφαιρικών ραντεβού τα έσοδα των χορηγιών έπεσαν από τα 1,629 δισ. δολάρια, στα 1,45 δισ. Όπως αναφέρει το BBC, κατά την εταιρεία ερευνών, ο κύκλος των χορηγιών της περιόδου 2015-2018 συρρικνώθηκε για τους εξής λόγους:

Γιαούρτι για τους οπαδούς
Πολλοί χορηγοί από την Κίνα κλήθηκαν να καλύψουν το κενό που άφησαν μεγάλοι παραδοσιακοί σπόνσορες του Μουντιάλ, όπως η Johnson and Johnson, η Castrol και η Continental, έπειτα από το τεράστιο σκάνδαλο χρηματισμού και διαφθοράς που χτύπησε τα ανώτατα κλιμάκια της FIFA τον Μάιο του 2015.

Ο μεγαλύτερος κτηματομεσιτικός όμιλος της Κίνας, η Wanda Group, αποτελεί έναν από τους επτά κύριους χορηγούς της φετινής διοργάνωσης. Μαζί της είναι οι Coca Cola, Adidas, Gazprom, Qatar Airlines, Visa και Hyundai/Kia.

Εκτός από την Wanda, μια ακόμη κινεζική εταιρεία που ρίχνει φέτος πολύ χρήμα στο Μουντιάλ είναι η Mengniu, η οποία έχει εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα πώλησης προϊόντων γιαουρτιού και παγωτού στους κατόχους εισιτηρίων όλων των αγώνων.

Η κινεζική ανάπτυξη
Η συντριπτική πλειοψηφία των χορηγών του Παγκοσμίου Κυπέλλου προέρχονταν συνήθως από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Οι αφρικανικές εταιρείες είχαν έντονη παρουσία κυρίως στο παγκόσμιο κύπελλο της Νοτίου Αφρικής το 2010, ενώ οι λατινοαμερικανικές στη Βραζιλία το 2014.

Όμως καμία από τις δύο αυτές περιοχές δεν συνεισέφεραν σημαντικά ποσά φέτος. Αυτοί οι οποίοι κάλυψαν το κενό ήταν οι Ασιάτες, έχοντας συνολικό μερίδιο στην «πίτα» που έφτασε το 39%.

Οι περισσότεροι από τους σπόνσορες προέχονται από την Κίνα, και αρκετοί από αυτούς μπαίνουν για πρώτη φορά στον «χορό» των παγκοσμίων κυπέλλων. Δείγμα της μεγάλης ανάπτυξης που παρουσιάζει το ποδόσφαιρο στη χώρα, καθώς με βάση τα στοιχεία της Nielsen, το ενδιαφέρον των Κινέζων που ζουν σε μεγαλουπόλεις για το άθλημα, αυξήθηκε από το 27% του 2017, στο 32% πέρσι. Μάλιστα, τα τρία τέταρτα όσων δηλώνουν ότι παρακολουθούν ποδόσφαιρο είναι κάτω από 34 ετών.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

 

Δειτε Επισης

Τρίζουν τα θεμέλια της εργασιακής ειρήνης στον κατασκευαστικό τομέα της Γερμανίας
Κύρια κινητήρια δύναμη για τις αγορές χρυσού οι Κεντρικές Τράπεζες των αναδυόμενων οικονομιών
Σε ανοδική πορεία οι τιμές των τροφίμων σε όλο τον κόσμο... Στο κρέας η μεγαλύτερη αύξηση
Η έλλειψη ρευστότητας προκαλεί προβλήματα στην παγκόσμια αγορά κακάο
Διακόπτει όλες τις εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ η Τουρκία
Τουρκία: Σε ανοδική τροχιά παρά τη νομισματική σύσφιξη ο πληθωρισμός
ΟΟΣΑ: Η ανάπτυξη σε ΗΠΑ και Κίνα θα επιταχυνθεί-Οι προβλέψεις για την Ευρωζώνη
Άλμα για τον χρυσό με ώθηση από Fed και γεν
Nέο sell-off στα κρυπτονομίσματα, κάτω από τα $57.000 το Βitcoin
Goldman Sachs: Η ανάπτυξη επιστρέφει στην Ευρωζώνη-Οι τρεις λόγοι