Στρ. Βαμβαλή: 120 χρόνια πορείας για την Schwarzkopf
07:38 - 04 Μαΐου 2018
Ούτε δέκα, ούτε 30, αλλά 120 χρόνια συμπλήρωσε η Schwarzkopf, κάνοντας μια μεγάλη πορεία συνδεδεμένη με ό,τι έχει να κάνει με την περιποίηση και το styling των μαλλιών. Επιστρέφοντας πίσω στον χρόνο, η Head of Marketing & Trade Marketing Beauty Retail της Henkel Hellas, Στρατηγούλα Βαμβαλή, σημειώνει τις χρονιές - σταθμούς για το brand, αποκαλύπτει ποια είναι τα νούμερα ένα προϊόντα και σκιαγραφεί το προφίλ του σημερινού καταναλωτή.
Στα 120 χρόνια πορείας της, η Schwarzkopf έχει συνδέσει το όνομά της με σημαντικές καινοτομίες σε ό,τι αφορά την περιποίηση, το styling και τις βαφές μαλλιών. Δύο είναι οι χρονιές, όμως, που θεωρούνται σταθμοί για το brand. Η μία είναι το 1927, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο σαμπουάν Schwarzkopf σε υγρή μορφή και η άλλη το 1995, όταν το brand ενσωματώθηκε στην εταιρεία Henkel, αποκτώντας πρόσβαση στην τεχνογνωσία και την καινοτομία, σε προηγμένα συστήματα κι εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης. Στην Κύπρο σταθμός υπήρξε το 2006, σύμφωνα με την κ. Βαμβαλή, όταν ξεκίνησε η συνεργασία της GPM Henkel με τη Schwarzkopf. Τότε ήταν που κυκλοφόρησαν οι βαφές μαλλιών Rilken/Silken, αλλά και η Taft, ενώ το 2008 άρχισε και το λανσάρισμα των προϊόντων περιποίησης Gliss.
Στα 120 χρόνια πορείας της, η Schwarzkopf έχει συνδέσει το όνομά της με σημαντικές καινοτομίες σε ό,τι αφορά την περιποίηση, το styling και τις βαφές μαλλιών. Δύο είναι οι χρονιές, όμως, που θεωρούνται σταθμοί για το brand. Η μία είναι το 1927, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο σαμπουάν Schwarzkopf σε υγρή μορφή και η άλλη το 1995, όταν το brand ενσωματώθηκε στην εταιρεία Henkel, αποκτώντας πρόσβαση στην τεχνογνωσία και την καινοτομία, σε προηγμένα συστήματα κι εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης. Στην Κύπρο σταθμός υπήρξε το 2006, σύμφωνα με την κ. Βαμβαλή, όταν ξεκίνησε η συνεργασία της GPM Henkel με τη Schwarzkopf. Τότε ήταν που κυκλοφόρησαν οι βαφές μαλλιών Rilken/Silken, αλλά και η Taft, ενώ το 2008 άρχισε και το λανσάρισμα των προϊόντων περιποίησης Gliss.
Διαβάστε ακόμα: Στρατηγούλα Βαμβαλή: Έσοδα άνω των €2 δισ. για τη Schwarzkopf
Διαβάστε ακόμα: MIG Vs Δημοκρατία: Πολύ κακό για το τίποτα;
Διαβάστε ακόμα: Parcel24: Επεκτείνεται και σε άλλες πόλεις
Ποια επιτεύγματα και καινοτομίες, που παρουσίασε το brand στην Κύπρο, έχετε ξεχωρίσει;
Πιστεύω ότι ξεχωρίζει το λανσάρισμα της βαφής μαλλιών Palette Color, που έφερε πρώτη στην αγορά τη συσκευασία semi set με μικρότερο κουτί και χαμηλότερη τιμή. Αίσθηση προκάλεσε, επίσης, το Ultimate Repair από το Gliss, για μέγιστο αποτέλεσμα επανόρθωσης των μαλλιών, καθώς και το πρόσφατο λανσάρισμα του Root Retoucher για άμεση κάλυψη της λευκής ρίζας των μαλλιών.
Πόσο τα νέα οικονομικά δεδομένα έχουν αλλάξει το προφίλ του καταναλωτή;
Θα έλεγα ότι το προφίλ του καταναλωτή δεν έχει αλλάξει μόνο εξαιτίας των οικονομικών αλλαγών, αλλά και λόγω της αυξημένης ενημέρωσης και γνώσης που τον χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια. Ως εκ τούτου, παρατηρείται μείωση της πιστότητάς του σε συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων, αλλά και στις αλυσίδες υπεραγορών. Ο καταναλωτής κυνηγά τις προσφορές, είναι θα έλεγα εθισμένος σ’ αυτές και όταν καλείται να επιλέξει ένα προϊόν από το ράφι, η απόφασή του βασίζεται σε μεγάλο βαθμό τόσο σ’ αυτές όσο και στην τιμή. Παράλληλα, λόγω της αυξημένης ενημέρωσης, ψάχνεται περισσότερο, έχει άποψη κι επιλογές και επομένως περισσότερες απαιτήσεις από τα προϊόντα που αγοράζει. Θέλει να νοιώθει ότι κάνει έξυπνες αγορές και πως με τα χρήματα που δίνει παίρνει το περισσότερο και το καλύτερο δυνατό. Μια άλλη τάση, που παρατηρούμε έντονα μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, είναι ότι ο καταναλωτής αξιολογεί και κρίνει με βάση την κοινωνική ευαισθησία των εταιρειών, τη στήριξή τους σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και το κατά πόσο μειώνουν το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον.
Πόσο εύκολα προσαρμόζεστε στις αλλαγές που σημειώνονται στο λιανεμπόριο;
Η ευελιξία είναι ένα πολύτιμο προσόν για τις σύγχρονες εταιρείες. Όταν ανταποκρίνεσαι στις αλλαγές κερδίζεις έδαφος, διαφορετικά μένεις πίσω, χάνεις ευκαιρίες και δίνεις χώρο στον ανταγωνισμό. Έτσι κι εμείς, ως Henkel, προσαρμοζόμαστε άμεσα στις αλλαγές που επέρχονται στον χώρο του λιανεμπορίου, ανανεώνοντας τη στρατηγική μας, βρίσκοντας εναλλακτικές λύσεις και στοχεύοντας πάντα στο να διατηρήσουμε τη θέση μας στην αγορά.
Πάνω η αγορά της Κύπρου
Ποιες ομοιότητες και διαφορές εντοπίζετε στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου;
Η οικονομική ανάκαμψη στην Κύπρο έχει ήδη αλλάξει σε ένα βαθμό τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Τα επίπεδα των τιμών εδώ είναι ψηλότερα και αυτό το βλέπουμε στην αγορά των καλλυντικών, όπου δραστηριοποιούμαστε. Οι δικές μας κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν στην Κύπρο το 2017 συνολική αύξηση σε αξία 4,5%, με βάση τα sell out νούμερα αλλά κι εκείνα της Retail Zoom, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα κινήθηκαν με πτώση 0,8%, βάσει στοιχείων της IRI. Ελπίζουμε ο αέρας αισιοδοξίας, που έχετε εδώ στο νησί, να φυσήξει σύντομα και στην ελληνική οικονομία και κατ’ επέκταση στην αγορά.
Υπάρχει διαφορετική φιλοσοφία στην προσέγγιση του καταναλωτή στην Κύπρο;
Η Κύπρος ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό την Ελλάδα όσον αφορά το πλάνο των νέων προϊόντων και σίγουρα λανσάρει όλες τις καινοτομίες που φέρνει η Henkel στην αγορά. Το πλάνο και η στρατηγική επικοινωνίας επίσης ακολουθούνται από την Κύπρο. Αυτό που διαμορφώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό είναι το προωθητικό πλάνο και η below the line επικοινωνία, εφόσον θα πρέπει να προσαρμόζεται στη διαφορετική φιλοσοφία του λιανικού εμπορίου στο νησί, αλλά και στον τοπικό ανταγωνισμό.
Ποιοι είναι οι νούμερο ένα κωδικοί του brand;
Τα πιο δυνατά brands υπό την ομπρέλα Schwarzkopf, όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και πανευρωπαϊκά, στον τομέα της γυναικείας περιποίησης είναι η Palette στις βαφές μαλλιών, το Gliss στην περιποίηση μαλλιών και η Taft στο styling. Τώρα, όσον αφορά την αντρική περιποίηση, το περίφημο grooming είναι μια πολύ ανερχόμενη τάση σε όλη την Ευρώπη, αλλά στην Κύπρο η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε πολλές ανδρικές επιλογές. Θα σας εκπλήξουμε, όμως, στο άμεσο μέλλον.
Τι περιλαμβάνουν τα μελλοντικά σας σχέδια για την Κύπρο και την Ελλάδα;
Ευελπιστούμε ότι στο μέλλον θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε το μερίδιό μας στην αγορά καλλυντικών Ελλάδας και Κύπρου, να αναπτυσσόμαστε περισσότερο από την αγορά και τον ανταγωνισμό και να αποκτήσουμε ηγετικές θέσεις στις κατηγορίες εκείνες που αποτελούν στρατηγικούς μας πυλώνες.
Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό IN Business τεύχος Απριλίου