Δήμος Παραλιμνίου: Επιχειρεί τουριστική ανανέωση
07:07 - 07 Μαρτίου 2018
Βάσεις για δημιουργία ολοκληρωμένης στρατηγικής τουρισμού βάζει ο Δήμος Παραλιμνίου, ο οποίος στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, προκειμένου να ενισχύσει το τουριστικό του ρεύμα και να προωθήσει την εικόνα τους ως προορισμός πέραν το γνωστού μοτίβου «ήλιος και θάλασσα».
Διαβάστε ακόμα: e-Commerce: Οι τάσεις και οι προκλήσεις της κυπριακής αγοράς
Για το σκοπό αυτό, ο Δήμος Παραλιμνίου προχώρησε σε προκήρυξη διαγωνισμού για εκπόνηση μελέτης ολοκληρωμένης στρατηγικής τουρισμού της περιοχής.
Σύμφωνα με το κείμενο της προκήρυξης, η μελέτη θα έχει στόχο τον αναλυτικό σχεδιασμό δράσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος στην περιοχή του Δήμου (εκτός δηλαδή του διαχρονικού προϊόντος «ήλιος και θάλασσα»). Η μελέτη θα πρέπει να βασιστεί σε στοιχεία από έρευνες πεδίου και δευτερογενή έρευνα (έρευνα γραφείου) που θα διενεργήσει ο επιτυχόν προσφροδότης. Βάσει των προδιαγραφών που τίθενται, η μελέτη θα βασιστεί σε διεθνώς αναγνωρισμένες μεθοδολογίες και πρακτικές και θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια / δραστηριότητες.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 18 μήνες και η εκτιμώμενη αξία της, χωρίς το ΦΠΑ ανέρχεται σε €24.000. Αιτήσεις ενδιαφερομένων θα γίνονται δεκτές μέχρι τις 12/3/2018.
Το περιεχόμενο της Σύμβασης διαρθρώνεται στους ακόλουθους άξονες δραστηριοτήτων:
- Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης
- Στρατηγικός Σχεδιασμός
- Επιχειρησιακός Σχεδιασμός
Οι στόχοι
Όπως τονίζεται στο κείμενο της προκήρυξης, η στρατηγική τουρισμού αποσκοπεί στην παρουσίαση της βέλτιστης πρακτικής που θα πρέπει ο Δήμος να υιοθετήσει για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της περιοχής με στόχο:
- Τη βελτίωση της συνεισφοράς του τουριστικού τομέα στην αύξηση των συσσωρευμένων εσόδων και στη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
- Την αύξηση στην απασχόληση, στις παραγωγικές επενδύσεις και τη διαρκή ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τα εκάστοτε κίνητρα που υπάρχουν, μέσα από μια μόνιμη και διαρκώς εξελισσόμενη πλατφόρμα ενημέρωσης.
- Την προώθηση της περιοχής ως κέντρου τουριστικών δραστηριοτήτων διεθνούς επιπέδου μέσα από τη χρήση βέλτιστων πρακτικών προώθησης (marketing).
- Την προσεκτική αξιοποίηση τόσο του φυσικού και του πολιτιστικού πλούτου που διαθέτει ο Δήμος, όσο και της τουριστικής και ευρύτερης υποδομής για την προσέλκυση τουριστών με διαφορετικές απαιτήσεις και εισοδήματα από παραδοσιακές αγορές, αλλά και από αναδυόμενες και υποσχόμενες αγορές.
- Τη βελτίωση των διαδικασιών οργάνωσης και διαχείρισης των υφιστάμενων υποδομών καθώς και την εισαγωγή νέων τουριστικών δράσεων (βλ. ειδικές μορφές τουρισμού), με απώτερο σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την μείωση της εποχικότητας.
- Εκπαίδευση - Κατάρτιση όλων των εμπλεκομένων φορέων, ενίσχυση της ιδιωτικής – δημόσιας σύμπραξης (public – private clusters) με απώτερο σκοπό τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την υιοθέτηση κοινού πλαισίου αναδρόμησης της τουριστικής περιοχής (συμπεριλαμβανομένου της υιοθέτησης δραστικών μέτρων ενάντια στην άτακτη δόμηση, διαφημιστικών πινακίδων), την παροχή κινήτρων για την ολόχρονη λειτουργία της τουριστικής υποδομής.
Ανάλυση Στρατηγικής
Ο ανάδοχος θα πρέπει να προχωρήσει σε καταγραφή και ανάλυση του οράματος (επαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του τουριστικού προϊόντος), των στρατηγικών και ειδικών στόχων του Δήμου στον τομέα του Τουρισμού. Θα αποτυπωθεί δηλαδή το πλαίσιο εφαρμογής της στρατηγικής. Βάσει της ανάλυσης της υφιστάμενης κατάστασης και της διατυπωμένης SWOT, ο ανάδοχος θα προχωρήσει στην παρουσίαση της στρατηγικής του Δήμου, αναφορικά με τον τομέα. Ουσιαστικά, η στρατηγική θα παρουσιαστεί σε τρία επίπεδα:
- Όραμα (Βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο).
- Στρατηγικοί στόχοι.
- Επιχειρησιακοί Στόχοι.
Στο πλαίσιο ου επιχειρησιακού σχεδιασμού, θα πρέπει να γίνει καταγραφή και ανάλυση των δράσεων υλοποίησης της στρατηγικής. Θα αποτυπωθούν δηλαδή οι παρεμβάσεις στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσει ο Δήμος, ώστε να επιτευχθούν το όραμα, οι στρατηγικοί και ειδικοί στόχοι με έμφαση στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τα συγχρηματοδοτούμενα και ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Εμφαση θα δοθεί σε δράσεις προώθησης του τουριστικού προϊόντος, όπου καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις.
Διαβάστε ακόμα: Οι «μοντέρνες σταχτοπούτες», οι «δούκισσες» και οι «γαλατοπούρεκκοι»