e-Commerce: Οι τάσεις και οι προκλήσεις της κυπριακής αγοράς

Η εξοικείωση με τα εργαλεία της τεχνολογίας ιδιαίτερα από άτομα της νέας γενιάς δημιουργεί νέες τάσεις στο λιανικό εμπόριο και συγκεκριμένα δίνουν ώθηση στη δημιουργία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Κύπρο. Η εν λόγω τάση που στο εξωτερικό αποτελεί την υπ’ αριθμό ένα πρακτική για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών με μεγαθήρια όπως Amazon και ebay να πραγματοποιούν υπέρογκους τζίρους ετησίως, βρίσκει μεν πρόσφορο έδαφος στην Κύπρο, αλλά το οικοσύστημα χρήζει περαιτέρω βελτίωσης και τα επιχειρηματικά μοντέλα θα πρέπει να προσαρμόζονται αναλόγως.

Διαβάστε ακόμα: Δήμος Παραλιμνίου: Επιχειρεί τουριστική ανανέωση

Πάντως, το μικρό μέγεθος της Κύπρου δεν θα πρέπει να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς τα παραδείγματα που παρουσιάστηκαν ενώπιον του 10ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου την Τρίτη 6 Μαρτίου αποτελούν εφαλτήριο για όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Την ίδια ώρα, παρουσιάστηκαν οι νέες τάσεις και προκλήσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Εξοικείωση
Η νέα γενιά είναι αρκετά εξοικειωμένη με την τεχνολογία και τις εφαρμογές που διατίθενται μέσω διαδικτύου στις κινητές συσκευές αποδεικνύοντας πως ετοιμάζεται το οικοσύστημα για περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό ανέφερε ο προεδρεύων του συνεδρίου Γιώργος Μαλέκκος, CEO της Powersoft, επισημαίνοντας πως αυτό που χρειάζεται είναι η καλλιέργεια κουλτούρας στον μέσο Κύπριο πολίτη ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικές συναλλαγές με ασφάλεια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την έλλειψη εμπιστοσύνης των Κυπρίων να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές για την αγορά προϊόντων αποτελεί το κατάστημα της Famous Sports. Όπως επισήμανε ο Θεόδωρος Χαραλάμπους, e-Commerce manager της ΑΜ Papakyriakou-Famous Sports, οι περισσότεροι Κύπριοι προτιμούν να παραγγέλλουν ηλεκτρονικά και να παραλαμβάνουν τα προϊόντα είτε από τα καταστήματα, είτε μέσω αντικαταβολής από εταιρείες courier.

Ηλεκτρονικές πληρωμές
Η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέφερε ο Γιώργος Φλούρος, Γενικός Διευθυντής της GAP Vassilopoulos Card Services Cyprus and Overseas. Υπογράμμισε πως η ανάπτυξη της τεχνολογίας εισάγει νέους τρόπους πληρωμών, ενώ το artificial intelligence παρέχει περισσότερη ασφάλεια στην πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών και μειώνει τους κινδύνους απάτης. Παράλληλα, ανέφερε, η εισαγωγή των e-wallets εγκαθιδρύει και το σχετικό εποπτικό πλαίσιο.

Από την πλευρά της η Μάρω Παναγιώτου, διευθύντρια Marketing & Business Development της JCC ανέφερε πως στην Κύπρο υπάρχουν οι υποδομές για την πραγματοποίηση πληρωμών με ασφάλεια μέσω διαδικτύου.
 
Εξατομίκευση εμπειρίας αγορών
Χαρακτηριστικό των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η δημιουργία εξατομικευμένης εμπειρίας στον χρήστη, πράγμα αρκετά δύσκολο και περίπλοκο ανέφερε ο Αργύρης Αργυρού, ιδρυτής των Ideas2life, AtYourService και Foody, καθώς απαιτείται η συλλογή δεδομένων και ανάλυση τους πράγμα δύσκολο, ιδιαίτερα σε μία εποχή όπου θέματα προσωπικών δεδομένων χρήζουν λεπτού χειρισμού.

Παράλληλα, επισήμανε πως με την ανάλυση των δεδομένων μπορεί να αναρτώνται στη σελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος τα προϊόντα τα οποία συνήθως καταναλώνει και αγοράζει ο χρήστης.
Αξίζει να σημειωθεί πως με την ανάλυση και κατηγοριοποίηση των δεδομένων μπορούν να διεξαχθούν στοχευμένες ηλεκτρονικές καμπάνιες στου εγγεγραμμένους χρήστες του ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ παράλληλα μπορεί να λειτουργήσει ως σύστημα παρακολούθησης ώστε ο χρήστης-πελάτης να παραμείνει «engaged» στο κατάστημα.

e-Commerce και εκτός συνόρων
Δεν πρέπει να αποθαρρύνονται οι επιχειρηματίες εάν δεν μπορούν να αποστείλουν στο εξωτερικό όλα τα προϊόντα που διαθέτουν στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, ανέφερε ο Νίκος Ανδρονίκου διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εταιρειών Ανδρονικού και ιδρυτής του ηλεκτρονικού καταστήματος Dipaerways.com, το μεγαλύτερο διαδικτυακό κατάστημα παιδικής φροντίδας και διατροφής που εξυπηρετεί πελάτες σε 30 ευρωπαϊκές χώρες.
 
Καταθέτοντας την δική του εμπειρία, ο κ. Ανδρονίκου ανέφερε πως το όλο εγχείρημα προέκυψε λόγω ανάγκης και την κάλυψη κενού εξοικονομώντας χρόνο για μια εργαζόμενη μητέρα. Επισήμανε πως δεν είναι όλα τα προϊόντα του καταστήματος που μπορούν να αποσταλούν στο εξωτερικό. Προς το σκοπό αυτό εναπόκειται στον επιχειρηματία και στην ομάδα του να ενσκήψουν και να βρουν τους σωστούς στρατηγικούς συνεργάτες ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην αποστολή προϊόντων.

Διαβάστε ακόμα: Οι «μοντέρνες σταχτοπούτες», οι «δούκισσες» και οι «γαλατοπούρεκκοι»
 
Απαραίτητο το e-shop
Απαραίτητη χαρακτήρισε τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για κάθε επιχείρηση, ο Νίκος Μεσολογγίτης ιδρυτής της OJO Sunglasses. Έφερε μάλιστα το παράδειγμα της Αμερικής όπου, όπως ανέφερε, μέχρι το 2020 θα κλείσουν γύρω στα 220 εμπορικά κέντρα καθώς τα ενοίκια έχουν καταστεί ασύμφορα για τις εταιρείες λιανικού εμπορίου και προτιμούν να επενδύουν στη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων.
 
Αναφερόμενος στο παράδειγμα της OJO Sunglasses ο κ. Μεσολογγίτης ανέφερε πως σε ό,τι δεν είναι γνώστης προχωρεί στην αγορά υπηρεσιών από εξωτερικούς συνεργάτες τόσο για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος όσο και για την προώθηση των προϊόντων της.
 

Δειτε Επισης

Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων