Αυτές είναι οι διευθετήσεις για τους επιβάτες της Cobalt
12:31 - 18 Οκτωβρίου 2018
Οδηγίες προς τους επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας Cobaltair Ltd, που ανέστειλε ψες τις πτήσεις της, δίδει με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και `Εργων.
Όπως αναφέρεται, οι επιβάτες που θα ταξίδευαν στις 17 ή 18 Οκτωβρίου 2018, με πτήσεις που ακυρώθηκαν, παρακαλούνται όπως εξασφαλίσουν οι ίδιοι εισιτήρια μονής διαδρομής σε οικονομική θέση για τον επαναπατρισμό τους. Οι εν λόγω επιβάτες θα πρέπει να παρουσιάσουν τα αποδεικτικά στοιχεία έκδοσης του εισιτηρίου στο Λογιστήριο του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων για την αποζημίωση τους.
Για περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο και χρόνο υποβολής της αποζημίωσης θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση. Εναλλακτικά, επιβάτες που δεν πρόλαβαν να εκδώσουν εισιτήρια, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα τηλέφωνα που αναφέρονται πιο κάτω για εξασφάλιση εισιτηρίων για τον επαναπατρισμό τους.
Διαβάστε ακόμα:
- Cobalt: Το παρασκήνιο πριν το λουκέτο και οι αποζημιώσεις
- Ναύλα «διάσωσης» από την Blue Air λόγω Cobalt
- Στην ανεργία 300 εργαζόμενοι της Cobalt
- Πώς απαντά η Cobalt για το λουκέτο
- Θέμα και στον διεθνή Τύπο το λουκέτο στην Cobalt
- Τρ. Κύπρου: Ανακοίνωση για COBALT
- Ελληνική Τράπεζα: Οι επιστροφές χρημάτων για πελάτες Cobalt
Όσοι από τους υπόλοιπους επιβάτες, Κύπριοι ή ξένοι, θα ταξίδευαν με Cobalt Αir μέχρι και την 24η Οκτωβρίου 2018 και επιθυμούν να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους, μπορούν να επικοινωνούν με τα ακόλουθα τηλέφωνα για να εξασφαλίσουν εισιτήριο μονής διαδρομής για τον επαναπατρισμό τους, το κόστος του οποίου θα αναλάβει το κράτος:
- Top Kinisis: 22869999
- Orthodoxou Travel: 24841100
Επιβάτες οι οποίοι έχουν αγοράσει εισιτήρια με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες μπορούν να απευθύνονται στις τράπεζές τους για πληροφορίες που αφορούν τυχόν αποζημίωση τους.
Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων επισημαίνει ότι οι πιο πάνω ρυθμίσεις δεν αποτελούν νομική υποχρέωση του κράτους αλλά γίνονται για διευκόλυνση των επιβατών. Παράλληλα σημειώνεται ότι οι εν λόγω διευθετήσεις δεν απαλλάσσουν την Cobaltair Ltd από οποιεσδήποτε υποχρεώσεις έναντι των πελατών της.
Υπ. Συγκοινωνιών: Κάλυψη κόστους επαναπατρισμού από το κράτος
Σημείωσε πως "εμείς ως Υπουργείο και ως κράτος αισθανόμαστε την ανάγκη να βοηθήσουμε τους επιβάτες που εγκλωβίζονται είτε στην Κύπρο, είτε εκτός Κύπρου και που θέλουν να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους".
Η κ. Αναστασιάδου χαρακτήρισε την κατάσταση λυπηρή, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα.
Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους επιβάτες, η Υπουργός Μεταφορών είπε πως όσοι έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους με πιστωτική κάρτα θα μπορούν να απευθύνονται στις τράπεζές τους για να τους κατευθύνουν για τον τρόπο αποζημίωσής τους.
Η κ. Αναστασιάδου υπογράμμισε πως "αυτά τα μέτρα που λαμβάνονται δεν απαλλάσσουν την εταιρεία Cobalt Air από οποιεσδήποτε υποχρεώσεις της έναντι των πελατών της".
Απαντώντας σε ερώτηση, η Υπουργός Μεταφορών είπε πως το Υπουργείο παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση των εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες στην Κύπρο επί συνεχούς βάσεως, τόσο τα επίπεδα ασφάλειας, όσο και την οικονομική τους κατάσταση.
Πρόσθεσε πως διαπιστώθηκε πως η Cobalt είχε οικονομικά προβλήματα το τελευταίο διάστημα και για αυτό κλήθηκε επανειλημμένα ενώπιον της αρμόδιας αρχής αδειοδότησης του Υπουργείου για να καταθέσει στοιχεία και πληροφορίες για την οικονομική της κατάσταση και για τα προγράμματά της και για τους σχεδιασμούς της για χρηματοδότηση των πτητικών της προγραμμάτων.
"Μας ζητήθηκε από την εταιρεία κάποιος χρόνος να εξεύρει χρηματοδότες για να αντιμετωπίσει τα οικονομικά της προβλήματα. `Ομως φαίνεται ότι δεν κατόρθωσε να το κάνει και έτσι το αποτέλεσμα ήταν να μας ανακοινώσει την αναστολή των εργασιών της", σημείωσε.
Είπε ακόμη πως "αν δεν την ανακοίνωνε η Cobalt θα το κάναμε εμείς διότι είχαμε δώσει μια διορία για να παρουσιάσει μια οικονομική κατάσταση". Πρόσθεσε πως η εταιρεία θα ερχόταν στις 22 του μήνα με στοιχεία, αλλά όταν είδαμε το πόσο δεινή ήταν η οικονομική κατάσταση ζητήσαμε και ακόμα και νωρίτερα να φέρει στοιχεία.
Ερωτηθείσα αν η εταιρεία είχε ζητήσει οικονομική ενίσχυση από το κράτος απάντησε ότι είχαν απευθυνθεί στο Υπουργείο Οικονομικών, σημειώνοντας πως μια εταιρεία δεν μπορεί να παίρνει κρατική ενίσχυση και αυτό είναι παράνομο με βάση το κοινοτικό κεκτημένο.
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, η κ. Αναστασιάδου είπε πως σε θέμα ασφάλειας η εταιρεία δεν είχε παρουσιάσει προβλήματα.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει και άλλη εταιρεία με παρόμοια προβλήματα είπε πως όλες οι εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην Κύπρο παρακολουθούνται και πως δεν νομίζει να αντιμετωπίζει κάποια εταιρεία αυτού του είδους το πρόβλημα.
Για τις άλλες εταιρείες είπε ακόμη πως "μέχρι στιγμής είναι σε καλή κατάσταση για αυτό και λειτουργούν. Εάν υπάρξει πρόβλημα παρόμοιου τύπου θα επιληφθούμε", υπογράμμισε.
Η κ. Αναστασιάδου είπε ακόμη πως "εμείς ακολουθήσαμε και τη νομοθεσία και τον κοινοτικό κανονισμό που παρέχει ευχέρεια σε μιαν εταιρεία να διορθώσει μιαν κατάσταση και της δώσαμε αυτή την ευκαιρία, σεβόμενοι και τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό".
"Δεν μπορώ ότι ήταν έκπληξη για εμάς (αυτό που έγινε). `Ομως, θα μπορούσε να μας ενημερώσει έγκαιρα η εταιρεία ειδικά χτές", ανέφερε.
Ερωτηθείσα για το μέλλον των εργαζομένων, η Υπουργός Μεταφορών παρέπεμψε στην Υπουργό Εργασίας, σημειώνοντας πως υπάρχει νομοθεσία του κράτους και τα ανεργιακά επιδόματα. Εξέφρασε την προσδοκία ότι θα υπάρχουν άλλες ευκαιρίες για τους εργαζόμενους.