Ευκολύνεται το άνοιγμα διασυνοριακών τραπεζικών λογαριασμών

Στην πρόσβαση των καταναλωτών σε βασικούς λογαριασμούς πληρωμών, τη διαφάνεια και συγκρισιμότητα των τελών των λογαριασμών και την αλλαγή τους (switching) στοχεύει ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου 2016.

Η καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στην αναγκαιότητα να επιτευχθεί συναίνεση σε ό,τι αφορά το πλαίσιο εποπτείας.

Σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή στις αρχές του 2017, με στόχο την χρηματοοικονομική ένταξη των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων που δεν χρησιμοποιούν τραπεζικές υπηρεσίες, παρέχοντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες με εύλογα τέλη, στα πλαίσια διαφάνειας.

Όπως επεξηγείται, το νομοσχέδιο θεσπίζει κανόνες σχετικά με τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα των τελών που χρεώνονται στους καταναλωτές για τους λογαριασμούς πληρωμών (ΛΠ) τους, κανόνες αναφορικά με την αλλαγή ΛΠ εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και κανόνες για τη διευκόλυνση του διασυνοριακού ανοίγματος ΛΠ για τους καταναλωτές.

Η πρόνοια για διευκόλυνση της αλλαγής λογαριασμών είναι σημαντική για καταναλωτές, προάγοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό μεταξύ των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Ένας βασικός τραπεζικός λογαριασμός περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες, όπως αναλήψεις/καταθέσεις μετρητών σε ΛΠ και την πραγματοποίηση πράξεων πληρωμών εντός της ΕΕ, όπως άμεσων χρεώσεων, πράξεων πληρωμής μέσω κάρτας πληρωμών, περιλαμβανομένων των διαδικτυακών πληρωμών και μεταφορών πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πάγιων εντολών.

Η αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής της νομοθεσίας είναι η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου, ενώ η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) ορίζεται ως ο υπεύθυνος φορέας εναλλακτικής επίλυσης των διαφορών για σκοπούς διευθέτησης των διαφορών που αφορούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που καθορίζονται βάσει του εν λόγω νόμου.

Η Κεντρική μπορεί να καθορίζει όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την εκτέλεση των καθηκόντων της, απαιτώντας παράλληα την καταβολή τους από τους πάροχους υπηρεσιών πληρωμών.

Εξάλλου, η αρμόδια αρχή μπορεί να διενεργεί εποπτικούς ελέγχους στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών και τα πιστωτικά ιδρύματα. Σημειώνεται ότι η ΚΤΚ δύναται να επιβάλλει για κάθε παράβαση διοικητικό πρόστιμο από €1.000 μέχρι €80.000, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης της νομοθεσίας από πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Δειτε Επισης

Στα €44.608.380,50 το εκδομένο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Ψήφος εμπιστοσύνης από Fitch... Υψηλότερα και διαφοροποιημένα έσοδα για Ελληνική από την εξαγορά της CNP
Αδικεί επενδυτές και όσους έχουν προτεραιότητα στήριξης η πρόταση για φορολόγηση υπερκερδών τραπεζών
Προειδοποιούν οι επόπτες... Παραμένουν αυξημένοι οι κίνδυνοι για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ε.Ε.
Στην επενδυτική βαθμίδα BBB (χαμηλή) με σταθερή τάση η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας από DBRS
Τράπεζα Κύπρου: Στο Δ.Σ. Christian Philipp Hansmeyer και William Stuart
Αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της HSBC
Κνοτ (ΕΚΤ): Ρεαλιστική η μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο
Δεν πείθει την Βουλή για φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών το ΑΚΕΛ-«Προεκλογικό πυροτέχνημα»
Moody's: Πιστωτικά θετική για την Ελληνική η απόκτηση της CNP