Έπεσαν υπογραφές για ανάπλαση της Καλλιπόλεως
13:05 - 01 Δεκεμβρίου 2017
Αναμφίβολα σημαδιακή χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα ο υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, δίνοντας το έναυσμα για να πάρει σάρκα και οστά το έργο της ανάπλασης της λεωφόρου Καλλιπόλεως, μιας από τις πιο σημαντικές οδικές αρτηρίες της Λευκωσίας.
Οι σχεδιασμοί για το έργο άρχισαν πριν από αρκετά χρόνια, με τον σχεδιασμό του να περνά από πολλά στάδια, μέχρι που τελικά προτάθηκε ως δράση προτεραιότητας στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας που αναπτύχθηκε το 2010.
«Αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου έργου που προνοεί την μονοδρόμηση τόσο της λεωφόρου Καλλιπόλεως, όσο και της λεωφόρου Μακαρίου, καθώς και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη λεωφόρο Μακαρίου», τόνισε ο υπουργός.
«Το έργο αυτό αποτελεί την κύρια προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών που προτείνονται στο Σχέδιο Κινητικότητας, αλλά είναι και παράλληλα πρωτοποριακό για την Κύπρο, γιατί αφενός για πρώτη φορά ένα ζευγάρι κύριων οδικών αρτηριών μονοδρομείται και αφετέρου, γιατί δημιουργούνται λεωφορειολωρίδες αμφίδρομα σε μια βασική αρτηρία, ενισχύοντας έτσι με ουσιαστικό τρόπο, τις δημόσιες συγκοινωνίες», πρόσθεσε.
Το συγκεκριμένο έργο έχει μελετηθεί κυκλοφοριακά και έχουν αξιολογηθεί διάφορες εναλλακτικές λύσεις ως προς τη λειτουργικότητα του δικτύου, την οδική ασφάλεια, την προσβασιμότητα, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις επιπτώσεις στις δημόσιες μεταφορές, στους πεζούς και στους ποδηλάτες. «Το έργο που προωθείται σήμερα αποτυπώνει τη λύση που θα δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», εξήγησε σχετικά.
Τι προνοεί το έργο
Η σύμβαση που υπογράφεται προνοεί την ανάπλαση των λεωφόρων Καλλιπόλεως και Αντωνίου και Ευγενίας Θεοδότου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, με την ταυτόχρονη κατασκευή πλατιών πεζοδρομίων εκατέρωθεν του οδοστρώματος, την υπογειοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, τη δημιουργία διαβάσεων πεζών σε τακτά διαστήματα, την δημιουργία μεγάλου αριθμού χώρων στάθμευσης, περιλαμβανομένων και για άτομα με ειδικές ανάγκες, τη φύτευση διακόσιων περίπου νέων δένδρων και μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης κατά μήκος της όδευσης. Σημαντικό στοιχείο του σχεδιασμού του έργου αποτελεί η διαμόρφωση ενός ανοικτού δημόσιου χώρου στη συμβολή της λεωφόρου Καλλιπόλεως με την οδό Υπατίας, με δέντρα, παγκάκια, πίδακα και τοπιοτεχνήσεις.
Κατακυρώθηκε για €3.248.000
Το έργο κατακυρώθηκε στην εργοληπτική εταιρεία Kedris Construction Ltd, έναντι €3.248.000. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την περίοδο των γιορτών και θα διαρκέσουν 18 μήνες. Το έργο θα εκτελείται τμηματικά και καθόλη τη διάρκεια των εργασιών θα παρέχεται τουλάχιστον μια λωρίδα κυκλοφορίας σε όλο το μήκος του και παράλληλα θα διασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση των πεζών και η πρόσβαση στα παρακείμενα υποστατικά.
Στη δεύτερη φάση του ευρύτερου έργου προβλέπεται η μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων και η δημιουργία δύο αμφίδρομων λεωφορειολωρίδων, στις οποίες θα επιτρέπεται επίσης η διακίνηση ποδηλάτων. Προνοείται επίσης η ανάπλαση της οδού Εθνικής Φρουράς με τη διαμόρφωση ποδηλατικών υποδομών, πεζοδρομίων και χώρων στάθμευσης και η εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας στο δίκτυο ενδιάμεσα των λεωφόρων Μακαρίου και Καλλιπόλεως, με σημαντικότερο τον καθορισμό μέγιστου ορίου ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα στις οδούς αυτές. Προγραμματίζεται όπως οι δύο φάσεις του έργου ολοκληρωθούν περίπου ταυτόχρονα, ώστε να λειτουργήσει εύρυθμα η μονοδρόμηση των λεωφόρων.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ολόκληρο το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 85%.