«Σάρωσε» με e-τζίρο άνω των €14,6 εκατ η Black Friday στην Κύπρο
07:27 - 28 Νοεμβρίου 2017

«Σάρωσε» από κάθε άποψη η φετινή Black Friday στην Κύπρο. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το ύψος των πωλήσεων της συγκεκριμένης ημέρας, οι ορδές των καταναλωτών έξω από τα καταστήματα στα εμπορικά κέντρα το πρωί της περασμένης Παρασκευής, σε συνδυασμό με τα πρώτα στοιχεία της JCC, καταδεικνύουν ότι πρόκειται για την καλύτερη Black Friday των τελευταίων πέντε χρόνων, κατά τα οποία εφαρμόζεται ο θεσμός στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» φαίνεται να ξεπέρασε κατά πολύ τον τζίρο της περσινής «Black Friday» όπως και τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου. Σύμφωνα με στοιχεία της JCC που εξασφάλισε το InBusinessNews, ο ημερήσιος τζίρος κατέγραψε αύξηση της τάξης του 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημέρα.
Διαβάστε ακόμα: Ελληνική: Προς πώληση 2 μεγάλα ακίνητα σε Λεμεσό και Λευκωσία
Πιο αναλυτικά, την περασμένη Παρασκευή δαπανήθηκαν με κάρτες €14,6 εκατ (€14.699,320), έναντι €10,5 εκατ. πέρυσι.
Διαβάστε ακόμα: Το αδιαχώρητο στα malls για το Black Friday (φώτος)
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πιο πάνω νούμερα αφορούν αγορές με κάρτες, συνεπώς γίνεται κατανοητό ότι οι συνολικές πωλήσεις της συγκεκριμένης ημέρες ήταν μεγαλύτερες, καθώς υπήρχαν καταναλωτές, οι οποίοι προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους με μετρητά.
Σημαντικό ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας, τη συγκεκριμένη ημέρα. Εξάλλου, τα εν λόγω καταστήματα είναι εκείνα που εισήγαγαν τον αμερικανικό αυτό θεσμό στην Κύπρο πριν από πέντε χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υψηλές, αλλά σε μικρότερο επίπεδο, ήταν εξάλλου οι πωλήσεις το Σαββατοκύριακο που ακολούθησε, καθώς υπήρχαν καταστήματα, τα οποία διατήρησαν τις εκπτώσεις για όλο το τριήμερο.
Διαβάστε ακόμα: Zsolt Szenasi: Στρατηγικός επενδυτικός προορισμός η Κύπρος
Εικόνες από …Αμερική
Αν και περίοδος, κατά την οποία υπό άλλες συνθήκες η αγορά είναι μουδιασμένη αφενός λόγω του ότι ο κόσμος είναι ακόμη απλήρωτος και αφετέρου διότι περιμένει να ξοδέψει τα χρήματα του την εορταστική περίοδο, εντούτοις οι καταναλωτές επέλεξαν να κάνουν τα ψώνια τους κατά τη συγκεκριμένη ημέρα. Εικόνες από τα καταστήματα που θύμιζαν κάτι από Αμερική είδαν το φως της δημοσιότητας, καταδεικνύοντας ότι ο θεσμός, αν και ξενόφερτος, ενισχύεται χρόνο με το χρόνο και στην Κύπρο. Καταναλωτές κατέκλισαν κυρίως τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, από τις 6:30 το πρωί, πριν ακόμα αυτά ανοίξουν, προκειμένου να προλάβουν πρώτοι να ψωνίσουν τα είδη της επιλογής τους. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑ.ΣΥ.ΛΙΕ), Μάριο Αντωνίου, κατά τις πρώτες πρωινές ώρες η κίνηση στα εμπορικά κέντρα της Κύπρου ήταν τριπλάσια σε σύγκριση με πέρυσι. Ενδεικτικά να σημειωθεί ότι μέχρι τις 11 το πρωί της Παρασκευής 24 Νοεμβρίου, είχαν εισέλθει στο εμπορικό κέντρο της Λεμεσού 5800 καταναλωτές, έναντι 1800 την περσινή Black Friday. Ο αριθμός αυτός είναι ενδεικτικός της άνευ προηγουμένου επιτυχίας του φετινού Black Friday.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, εκτιμάται ότι η αύξηση στην επισκεψιμότητα των τριών εμπορικών κέντρων σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο αυξήθηκε τη φετινή Black Friday κατά 35%.
«Μαύρισαν» πάνω από 200 καταστήματα
Η φετινή Black Friday ξεχωρίζει επίσης και για τον μεγάλο αριθμό και τις κατηγορίες των καταστημάτων που συμμετείχαν στον θεσμό. Πριν από πέντε χρόνια, τη συγκεκριμένη ημέρα έκαναν προσφορές δύο ή τρία καταστήματα, ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας. Πέρυσι, τα καταστήματα ήταν λιγότερα από 50. Φέτος, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑ.ΣΥ.ΛΙΕ), Μάριο Αντωνίου, στο θεσμό συμμετείχαν πέραν των 200 εταιρειών σε παγκύπρια βάση, όπως ηλεκτρονικά είδη, ένδυση, υπόδηση, είδη DIY, υπεραγορές, έπιπλα κτλ. Μάλιστα, πέραν των καταστημάτων λιανικού εμπορίου, την τάση ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, όπως αεροπορικές. Την ίδια ώρα, τράπεζες προσέφεραν περισσότερους βαθμούς στις κάρτες τους για αγορές τη συγκεκριμένη ημέρα, προς όφελος των καταναλωτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο και η διαφήμιση των καταστημάτων εν όψει της Black Friday, στην προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων καταναλωτών.
«Ένεση» για το λιανικό εμπόριο
Ο κ. Αντωνίου τόνισε ότι η φετινή Black Friday αποτέλεσε τονωτική ένεση γι το λιανικό εμπόριο, σε μια περίοδο που υπό κανονικές συνθήκες οι πωλήσεις είναι περιορισμένες. Μετέφερε την εκτίμηση του ότι του χρόνου ακόμα περισσότερα καταστήματα και εταιρείες θα συμμετέχουν στο θεσμό του Black Friday, ενώ εξέφρασε την ελπίδα οι εταιρείες να προχωρούν σε ουσιαστικές προσφορές που θα φτάνουν μέχρι το 70%, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό.