Powered by

Υπ. Μεταφορών: Μεγάλα οφέλη από την εταιρεία αεροναυτιλίας

Μεγάλα οφέλη για τον τόπο τόσο από πλευράς εξυπηρέτησης αεροσκαφών όσο και για εθνικούς σκοπούς θα έχει η έγκριση του νομοσχεδίου για την ίδρυση κρατικής εταιρείας αεροναυτιλίας, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης.

Στο πλαίσιο σειράς επαφών με τα κοινοβουλευτικά κόμματα ενόψει της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο κ. Δημητριάδης συναντήθηκε την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου με αντιπροσωπεία του ΚΣ ΕΔΕΚ υπό τον πρόεδρο του Κινήματος Μαρίνο Σιζόπουλο, ο οποίος εξέφρασε την κατ` αρχήν στήριξη στο νομοσχέδιο υπό προϋποθέσεις.

«Πιστεύω ότι αυτό το νομοσχέδιο θα πρέπει να ψηφιστεί και αυτή τη στιγμή είναι ενώπιον της Επιτροπής Συγκοινωνιών της Βουλής διότι θα επέλθει σημαντική βελτίωση στον εναέριο χώρο της Λευκωσίας», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Δημητριάδης, προσθέτοντας πως το νομοσχέδιο που καταρτίστηκε με τη συμβολή του Eurocontrol μπορεί να λύσει το πρόβλημα των καθυστερήσεων όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά μακροπρόθεσμα.

Λέγοντας ότι τα κόμματα έχουν το δικαίωμα να επιφέρουν αλλαγές στο νομοσχέδιο, ο Υπουργός Μεταφορών σημείωσε ωστόσο πως μέχρι στιγμής έχει διαπιστώσει μια θετική προδιάθεση εκ μέρους των κομμάτων.

Το νομοσχέδιο, συμπλήρωσε, θα επιφέρει οφέλη «και για λόγους καλύτερης εξυπηρέτησης των αεροσκαφών που περνούν πάνω από τη χώρα μας αλλά και για εθνικούς λόγους θα έλεγα, αφού πολλές φορές η Τουρκία επικαλείται τις καθυστερήσεις στον εναέριο μας χώρο για να δικαιολογήσει την απαράδεκτη στάση της να παρεμποδίζει ουσιαστικά τον σωστό έλεγχο του εναέριου μας χώρου».

Στόχος η μείωση των καθυστερήσεων στα 0,3 λεπτά
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Δημητριάδης υπενθύμισε πως οι καθυστερήσεις είχαν φτάσει στα 5 λεπτά τον Απρίλιο του 2014, τη στιγμή που ο στόχος που τέθηκε από την ΕΕ και το Eurocontrol ήταν στα 0,3 λεπτά.

Σημείωσε πως με κάποια έκτακτα σχέδια κινήτρων η καθυστέρηση μειώθηκε το 2014 και 2015 στα 2 λεπτά, ενώ το 2016 είμαστε κάτω από 1 λεπτό.

«Εξακολουθούμε όμως να έχουμε τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις από όποια άλλη χώρα στην ΕΕ», είπε και τόνισε: «Αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα ρεκόρ το οποίο δεν θέλουμε με τίποτα να διατηρήσουμε».

Στις δικές του δηλώσεις, ο κ. Σιζόπουλος είπε πως η ΕΔΕΚ προσεγγίζει το θέμα στη βάση δύο παραμέτρων. Ότι ο εναέριος χώρος αποτελεί στοιχείο κρατικής κυριαρχίας ειδικά όταν γεωγραφικά βρίσκεται σε μια ευαίσθητη περιοχή όπως είναι ο χώρος της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής και ότι υπάρχει ανάγκη να βελτιωθεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η εξυπηρέτηση των αεροσκαφών εντός του εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας.

«Με βάση λοιπόν αυτά τα δύο στοιχεία εμείς προσεγγίζουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θετικά, αρκεί να διασφαλιστούν δύο βασικές παράμετροι», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ, η πρώτη παράμετρος προνοεί ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει με οποιονδήποτε τρόπο αποξένωση του κράτους από τη νέα εταιρεία η οποία θα δημιουργηθεί είτε στο σύνολο είτε και εν μέρει και η δεύτερη ότι θα διασφαλιστούν τα λογικά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της εναέριας κυκλοφορίας.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Προτεραιότητες κυπριακής Προεδρίας και διμερής συνεργασία σε επίσημη επίσκεψη Κεραυνού στην Αθήνα
Ενστάσεις επί των φορολογικών κινήτρων για το brain gain... Ζητούν διευκρινήσεις για το τι συνιστά «ταλέντο»
Διεκδικεί με ποινικές διώξεις φόρους ύψους €25 εκατ. από την Blue Ocean Yacht Management του Αμπράμοβιτς η Κ.Δ.
Α. Γρηγορίου: Σημαντική η συμβολή της παραγωγής ντομάτας στην αγροτική οικονομία-Αγγίζει τα €14 εκατ.
Το τρίπτυχο ζητημάτων που ανέδειξε στο Ecofin ο Κεραυνός-Εγκρίθηκε το τροποποιημένο ΣΑΑ της Κύπρου
Εβδομαδιαίες ζημιές 0,71% για το ΧΑΚ
«Τεχνικές αδυναμίες και μονομερής ενέργεια στη μελέτη βιωσιμότητας για Κέντρο Φιλοξενίας»-Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ στον Φ. Φαίδωνος
Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου η υποβολή δήλωσης εισοδήματος ατόμου-Δόθηκε παράταση
Ζητά συνάντηση με Χριστοδουλίδη για επίλυση προβλημάτων στον ΕΟΑ Πάφου το ΕΒΕΠ
Γενικό Λογιστήριο: Υπογραφή σύμβασης για σύστημα συντάξεων δημόσιων και ημικρατικών υπαλλήλων